KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Weet er iemand of er een mooi alternatief is voor de kentekenplaathouder, achterlicht/knipperlichten voor m’n 990 Adventure? Vind het allemaal vrij lomp ogen, kan vast wat subtieler.
Lomp maar wel degelijk. Tail tidy's breken meestal af enzo in mijn ervaring. En daarnaast is een adventure sowieso lomp :9

Alles nagelopen en niets opmerkelijks kunnen vinden, behalve dat 1 coil misschien niet helemaal goed zat. Achterste bougie was wel erg wit, dus luchtschroeven weer naar 2.25 gezet en voor de zekerheid de naalden naar 2.5 door de ringen onder en boven om te wisselen.

Geen gestotter meer nu bij volgas hoger in de toeren. Top! Misschien wat rijk in het middengebied, maar prima.

Uitlaten knetteren nog wel stevig..
Uitlaat wel gasdicht? (met dB killers?) En hoe stel jij de luchtschroeven af?
 
Lomp maar wel degelijk. Tail tidy's breken meestal af enzo in mijn ervaring. En daarnaast is een adventure sowieso lomp :9


Uitlaat wel gasdicht? (met dB killers?) En hoe stel jij de luchtschroeven af?

Ja daar heb je ook gelijk in. Alleen iets mooiere knipperlichten zou al heel wat schelen denk ik. Heb net na een ritje gezien dat m’n knipperlicht links achter niet helemaal fris meer is. Lijkt dat het rubber wat meegemaakt heeft want de andere zitten een stuk vaster. Zie dat ze niet duur zijn om ze door dezelfde te vervangen (20 euro) per stuk. Maar misschien is er iets kleiners wat past, als ik toch iets nieuws moet aanschaffen.
 
Lomp maar wel degelijk. Tail tidy's breken meestal af enzo in mijn ervaring. En daarnaast is een adventure sowieso lomp :9


Uitlaat wel gasdicht? (met dB killers?) En hoe stel jij de luchtschroeven af?
1 popnagel zit niet helemaal lekker. Is dat al voldoende?

Luchtschroeven stel ik door ze eerst helemaal dicht te draaien en dan 2.25 rotatie uit.

Net flinke rit gedaan en motor loopt prima. Gekke was wel dat de carbs halverwege bij starten compleet uit de rubbers geklapt waren. Duurde even voordat ik dat ontdekte. 😅
 
Laatst bewerkt:
Ja daar heb je ook gelijk in. Alleen iets mooiere knipperlichten zou al heel wat schelen denk ik. Heb net na een ritje gezien dat m’n knipperlicht links achter niet helemaal fris meer is. Lijkt dat het rubber wat meegemaakt heeft want de andere zitten een stuk vaster. Zie dat ze niet duur zijn om ze door dezelfde te vervangen (20 euro) per stuk. Maar misschien is er iets kleiners wat past, als ik toch iets nieuws moet aanschaffen.
Ik heb een setje van Ali waar ik erg tevreden over ben. Klein, metaal en mega fel.

 
Ja daar heb je ook gelijk in. Alleen iets mooiere knipperlichten zou al heel wat schelen denk ik. Heb net na een ritje gezien dat m’n knipperlicht links achter niet helemaal fris meer is. Lijkt dat het rubber wat meegemaakt heeft want de andere zitten een stuk vaster. Zie dat ze niet duur zijn om ze door dezelfde te vervangen (20 euro) per stuk. Maar misschien is er iets kleiners wat past, als ik toch iets nieuws moet aanschaffen.
Vind de knipperlichten eigenlijk wel prima, niet te vergelijken met wat Honda 33 jaar geleden op een Hawk GT durfde te plaatsen.
Die dingen waren lomp groot, en über degelijk. Maar lelijk :9

Honda%20NT%20650%20Hawk%20GT.jpg

1 popnagel zit niet helemaal lekker. Is dat al voldoende?

Luchtschroeven stel ik door ze eerst helemaal dicht te draaien en dan 2.25 rotatie uit.

Net flinke rit gedaan en motor loopt prima. Gekke was wel dat de carbs halverwege bij starten compleet uit de rubbers geklapt waren. Duurde even voordat ik dat in de gaten had. 😅
Kan, hoe meer zuurstof in je uitlaat kan hoe harder het kan knallen. En/of hij staat te arm(heet) bij gas dicht.

Luchtschroeven afstellen doe je normaal gesproken met hoogste stationair toerental opzoeken.


Mijn Cb'tje was ook een AK47 op de overrun, eerst de uitlaat 100% gasdicht gemaakt (uitlaat pakkingen gaar, linkpijp niet strak) daarna luchtschroeven fatsoenlijk afgesteld en nu alleen popcorn bij hoge toerentallen.
 
Die Honda knippers zitten ook op mijn AT en die dingen breken als je een beetje zon erop hebt gehad (uitdroging) en een keer flink van de weg af gaat, heel irritant.

Ander vraagje, heb dus mijn accu met een kapotte cel vervangen voor een nieuw exemplaar en de boel draait weer goed.

Voltages van het laden mooi rond de 14v gemeten op de bok, maar geen idee als ik echt rij. Ik vroeg mij af of een kapotte cel op de accu ook nog kan komen door problemen met de spanningsregelaar? Geen goede ervaringen met die dingen mede door de Honda Africa twin 😓
En ook ktm heeft de spanningsregelaar op een best wel verdekte plek gestopt zonder veel rijwind….
 
Je kan een bracket kopen van een SMT waarbij die aan de linkerkant van de achterste cilinder komt te zitten. Kabels moet je dan wel verlengen. Onderdeelnr 62111037000.
 
DC247161-8331-4FA6-8E26-09AF84126E2F.jpeg

Vraagje, een maatje van me wil ook een 950 SMR nadat hij op die van mij heeft gereden, hij zag deze in Duitsland staan. Nu vond ik de dempers aardig blauw verkleurd, is dit normaal bij de standaard dempers? De motor heeft zo weinig kilometers dan de eerste banden er nog op zitten. Wel is het rubber van de spiegel gescheurd en zijn de bar-end gewichten roestig, is dat normaal?
 
Die laatste 2 dingen wel, kan ook met nieuwe fiets die je 10 jaar in een vochtige schuur zet. Die dempers heb ik nog nooit zo gezien, gek
 
Die moeten wel heel erg heet zijn geworden zelfs de klemmen zijn verkleurd.
Ik kocht de mijne ook met een lage km stand en de orginele banden, toch had deze ook een zooi roestige boutjes. Had jaren niks staan doen in een garage.
 
Bekijk bijlage 1758517
Vraagje, een maatje van me wil ook een 950 SMR nadat hij op die van mij heeft gereden, hij zag deze in Duitsland staan. Nu vond ik de dempers aardig blauw verkleurd, is dit normaal bij de standaard dempers? De motor heeft zo weinig kilometers dan de eerste banden er nog op zitten. Wel is het rubber van de spiegel gescheurd en zijn de bar-end gewichten roestig, is dat normaal?
Lijkt wel of zit uitlaat isolatietape oid om de dempers hebben gehad. Wordt vaker gedaan ivm het rijden met bagage dat die niet tegen de dempers kan verbranden. De uitlaatbochten onder het carter zijn niet blauw. Enkel hitte in de einddemper is dan vreemd. Dat de klemmen zelfs mee verkleuren nog vreemder. Met die hitte zouden de plastic kapjes ook wel moeten gaan vervormen lijkt me.
 
1 popnagel zit niet helemaal lekker. Is dat al voldoende?

Luchtschroeven stel ik door ze eerst helemaal dicht te draaien en dan 2.25 rotatie uit.

Net flinke rit gedaan en motor loopt prima. Gekke was wel dat de carbs halverwege bij starten compleet uit de rubbers geklapt waren. Duurde even voordat ik dat ontdekte. 😅
Toevallig in Arnhem/Velp/ posbank geweest? ree gisteren uurtje of 18.00 in het koekblik daar en zag een SMR staan met twee andere motoren die de weg aan het uitzoeken waren. Ze vallen toch wel echt op die SMR-en..... of is dat juist omdat je er zelf eentje hebt je ELKE andere ziet staan ;-)
 
Wellicht totaal geen demperwol meer aanwezig in de uitlaten?

Anders heeft Zen nog wel een paar Wings dempers liggen geloof ik.
 
Bij die 950/990 zit het katalysator materiaal in de dempers, wellicht zijn die bij deze verwijderd? Alhoewel Duitser...jaarlijkse TUV keuring...
 
Vraag anders de eigenaar even vanwaar de verkleuring.. kan een redelijke reden hebben.
 
Toevallig in Arnhem/Velp/ posbank geweest? ree gisteren uurtje of 18.00 in het koekblik daar en zag een SMR staan met twee andere motoren die de weg aan het uitzoeken waren. Ze vallen toch wel echt op die SMR-en..... of is dat juist omdat je er zelf eentje hebt je ELKE andere ziet staan ;-)
Ja, klopt! Ik was met een 950 ADV en een nieuwe Tiger.
Heb je de timing wel weer goed staan van je nokkenassen na het stellen?
Het zou kunnen, maar had alles gemarkeerd en op dezelfde manier teruggezet.
 
2 dagen terug eens met de vering aan de slag gegaan. Ding bleek op grotendeels op ‘race’ te staan. Uiteindelijk ervoor gekozen de ‘X-Bikes setup’ te proberen waar ik veel goeds over las en de voorvork 8mm door de kroonstukken omlaag gezet. Sommige die gooien ‘m zelfs 15mm omlaag, maar wilde eerst dit eens proberen. Man, wat een verschil. Stuurt oa scherper en blijft veel beter op z’n plek in de bocht.

20A51CC9-4CED-4529-81B1-886B6B7FF54F.jpeg

Ik zoek me rot, maar lijk nergens echt te kunnen vinden waarop je de sag nou het beste op kan baseren bij deze motoren? Compression helemaal naar 0, dan static en met rijder meten, en de standaard 30% aanhouden?

Tevens een nieuwe LED koplamp gemonteerd. Ik moet ‘t nog netjes afwerken en afstellen, maar hij zit voor nu OK.

8521ACB8-04DC-421D-8620-DE2A296ADEDD.jpeg7D84E0EB-29C2-4FC5-8834-B2B592F26770.jpeg

Morgen nog even de zuiger van het koppelingshendelreservoirding vervangen, welke natuurlijk gisteren ineens besloot te gaan lekken en dan is ‘t 2 dagen sturen in Luxemburg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan