KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

GixxieRay

MF veteraan
13 sep 2003
8.970
1
Ik rijd zelf veel met z'n 2-en en regelmatig samen met volledige baggage op mijn SMR (koffers en babagerol met tent e.d.). Ik rijd eigenlijk altijd met de sportieve settings volgens 'voorschrift' KTM, solo en duo. Het enige wat ik aanpas is de veervoorspanning achter, een slag of 3-4 extra voorspanning. Omdat dat laatste nogal een K-klus is, heb ik een hydrolische veervoorspanner laten monteren. Kan ik je aanraden, maar kost wel wat.
Ok bedankt. Voor heb ik niet echt problemen mee, het is idd meer de achterkant die te ver inzakt en moeite heeft om het bij te houden
 
4 feb 2011
178
1
40
Amersfoort
Ook nieuw hier maar niet op het forum. Normaal rijd ik met noppen (yz250/rm400)
Van het weekend me gsx-r 750 ingeruild op een super net en mooi exemplaar 990 smr. (Was een beetje klaar met het krom zitten en had geen plezier meer in het rijden met een supersport).

Plaatje van me nieuwe aanwinst :)
Bekijk bijlage 1332998
Verdikkeme, heb je die toevallig in Soesterberg gekocht?
 

Gassie

MF veteraan
11 feb 2008
2.907
5
46
In de buurt van Heerlen
Veervoorspanning zowel achter als voor hoger zetten, demping ergens in de midden tussen standaard en sport. Heb nu even geen zin om e.e.a. na te kijken aangezien we midden in de afhandeling zitten van een dodelijk motorongeval van een neefje afgelopen maandag. Zodra hier de rust een beetje wedergekeerd is zal ik het nakijken want ik heb mijn standen genoteerd na lang uitproberen.
Gecondoleerd tok. Was dat die in kerkrade?
 
Likes: Toktok

nampus

MF veteraan
30 mei 2005
3.648
15
30
Zeeland
Heb de originele dempers erbij gekregen maar niet de headers. Tevens installatie boekjes van akra met bestelnummer van slip on. Kans is dan wel erg klein denk ik. Maar hoe kan ik het zien? Meende dat alleen de diameter van het y stuk anders is?
Dit is een setje originele headers:

Dus onder die van jou zit een volledig systeem, en niet alleen slip ons.
 
19 dec 2010
180
1
34
Hilversum
Heb de originele dempers erbij gekregen maar niet de headers. Tevens installatie boekjes van akra met bestelnummer van slip on. Kans is dan wel erg klein denk ik. Maar hoe kan ik het zien? Meende dat alleen de diameter van het y stuk anders is?
Op pagina één staat mijn brommer met akra systeem, daaronder één met het originele spruitstuk. Staat er een merk op de veer?
 

suzuki rm400

Die hard MF'er
20 dec 2007
552
3
33
Doetinchem
Op pagina één staat mijn brommer met akra systeem, daaronder één met het originele spruitstuk. Staat er een merk op de veer?
Jullie hebben gelijk. Het is wel een vol systeem. Idd akra op de veertjes en geen klem vooraan de pijp. Wel raar dat ik de dempers etc er wel bij krijg maar voorste stuk niet. Maar goed lekker belangrijk...
Nu maar eens even kijken waarmee ik het hele spulletje ga wassen en poetsen.

Wat een heerlijke machine overigens eerste 2 tanken vlogen erdoor😎
 

Rick-M

MF veteraan
Donateur
2 apr 2010
2.067
1
27
Twente
Iemand interesse in een oranje 990 SM uit 2008 met 51K op de teller? Heeft akra dempers en een complete tassenset (topkoffer, zijtassen en tanktas). Komt in de loop van de week op marktplaats, maar ik gooi het er hier al vast op.
 
12 mrt 2011
22
0
26
Nieuwegein
Goedemorgen KTM'ers,

Een aantal weken geleden heb ik de overstap gemaakt van mij Honda CBR900rr naar een KTM 990 SMT. De KTM komt uit 2009, had zo'n 18.000 km gelopen en zag er piekfijn uit. De motor is wel uit Engeland geïmporteerd (zoals zoveel zaken tegenwoordig doen volgens mij), maar de volledige onderhoud is bekend en uitgevoerd door officiële motorzaken en ik kreeg er een jaar garantie bij. Was ook wel een klik met de mensen van de motorzaak dus het geheel voelde goed en uiteindelijk dus gekocht. Jeej!

2 weken later kon ik hem ophalen. Alles afgehandeld, oude motor ingeleverd, introductie van de motor gekregen en dan met een big smile opstappen om te gaan rijden. Maar dan...

Nog geen 5 minuten later begon er een lampje te branden van de temperatuur, de benzinemeter bleef knipperen en de fan bleef maar draaien. Toen voelde ik al wat aankomen. Maar ik dacht, het is een nieuwe motor voor mij, wellicht hoort het erbij om aan te geven dat ie nog koud is of zo (weet ik veel). Maar nog eens 5 minuten later na flink rustig rijden bleef het toch branden en heb ik hem maar aan de kant gezet. Motorzaak gebeld, uitgelegd en toen kreeg ik te horen: kom maar terug, kijken we er gelijk even naar.

Na een paar tests en uitlezen bleek het volgens hun aan de thermostaat te liggen, die moest vervangen worden. Helaas en heel vervelend maar de motor kan dan toch niet mee naar huis. Dus met zak en as in de auto terug naar huis... Onderdelen moesten bij KTM besteld worden en zou 3 a 4 werkdagen moeten duren. Uiteindelijk 2 weken later (na veel gebeld te hebben of ze al binnen waren etc.) waren ze binnen en werden ze met spoed gemonteerd zodat ik dat weekend nog kon rijden. Met de thermostaat was ook gelijk de waterpomp en een sensor vervangen. En ook de handvatverwarming hebben ze maar preventief vervangen omdat ze daar niet zeker over waren.

Dus ik werd vorige week zaterdag gebeld met het goede nieuws dat ik het op kon komen halen! Nog specifiek gevraagd, is ie echt gemaakt? Is er nog een testrit op gemaakt en is het nu echt weg? Ja het is verholpen. Top, dus ik weer die kant op (klein uur rijden). Nog even besproken en weer met een vrolijke lach de motor op. Wil ik hem starten, accu leeg. Kan gebeuren dacht ik, dus niet boos worden. Jumpstarten en gaan. Maar nog 100 m en 2 rotondes verder begint datzelfde klotelampje weer te branden! Dus exact hetzelfde probleem als de eerste keer! Direct omgedraaid en weer bij de zaak neergezet. Hier is dus geen proefrit mee gemaakt en probleem is er nog steeds.

De motoren worden bij hun door een externe monteur gerepareerd en die hebben ze dus ook flink boos opgebeld. Je zag bij de jongens dat zij hier ook echt flink van baalden en na een goed gesprek over dit voorval hadden we afgesproken dat we er over na gingen denken wat we nu gingen doen. Ergens wil ik m'n geld terug, maar ergens wil ik die motor gewoon graag nog hebben. Toen hebben ze ons nog wel getrakteerd op een gratis lunch in het dorp wat dan wel weer aardig was van ze.

De motor werd diezelfde dag nog naar een andere garage gebracht die meer gespecialiseerd was in onderhoud en reparatie etc. om te kijken wat zij hierover konden vertellen. Na een paar dagen werd ik gebeld met dat het probleem was gevonden en als het goed is verholpen, maar de volgende dag zouden ze nog een uitgebreidere testrit maken om er zeker van te zijn dat het nu weg was. Volgende dag werd ik gebeld, probleem is verholpen! Maar het slechte nieuws, het harde stationair lopen wat ons was opgevallen blijkt ook niet goed te zijn. Stappenmotor moet vervangen worden (ook nog). Dus weer daarop wachten, werd ik gisteren gebeld dat het wel vervangen was maar het moet blijkbaar nog helemaal ingeleerd worden en dat heeft nog wel even wat tijd en werk nodig. Dus het zal misschien dan volgende week zijn dat ik hem kan ophalen.

Maar de grote vraag is nu, moet ik dit nog wel willen?? Zij begrijpen het wel als ik er vanaf wil zien, dus hier willen ze ook wel aan meewerken. Ze snappen wat voor irritatie het heeft opgewekt (zeker met al die weekenden mooi weer!) en balen zelf ook heel erg van wat er is gebeurd. Maar goed, daar heb ik niks voor en met name het vertrouwen in de motor is er natuurlijk niet meer. Maar ik krijg nu wel een jaar extra garantie van ze (dus 2 jaar totaal) en misschien dat ik nog iets van een navigatie erbij krijg ter compensatie o.i.d.. En de motor komen ze nu brengen de volgende keer.

Wat vinden jullie? Zijn dit voortekenen van een 'maandag'-motor of kan dit gebeuren en moet ik hier gewoon even op wachten. Of moet ik m'n geld terugvragen en heel hard wegrennen?

P.S. No hard feelings tegenover het bedrijf. Hebben netjes contact gehouden en geprobeerd het allemaal netjes op te lossen. Ook de gratis lunch bijvoorbeeld laat zien dat zij wel goodwill tonen. Tuurlijk hadden er een paar dingen voorkomen kunnen worden (zoals het testen!) maar dat kan gebeuren. Het is een klein bedrijf, vertrouwen op de mensen waarmee ze samenwerken en het kan eens misgaan.

Sorry voor het lange verhaal! :-) Nog een foto dan: IMG_3173.JPG
 
14 sep 2004
22.865
5
Alkmaar
Goedemorgen KTM'ers,

Een aantal weken geleden heb ik de overstap gemaakt van mij Honda CBR900rr naar een KTM 990 SMT. De KTM komt uit 2009, had zo'n 18.000 km gelopen en zag er piekfijn uit. De motor is wel uit Engeland geïmporteerd (zoals zoveel zaken tegenwoordig doen volgens mij), maar de volledige onderhoud is bekend en uitgevoerd door officiële motorzaken en ik kreeg er een jaar garantie bij. Was ook wel een klik met de mensen van de motorzaak dus het geheel voelde goed en uiteindelijk dus gekocht. Jeej!

2 weken later kon ik hem ophalen. Alles afgehandeld, oude motor ingeleverd, introductie van de motor gekregen en dan met een big smile opstappen om te gaan rijden. Maar dan...

Nog geen 5 minuten later begon er een lampje te branden van de temperatuur, de benzinemeter bleef knipperen en de fan bleef maar draaien. Toen voelde ik al wat aankomen. Maar ik dacht, het is een nieuwe motor voor mij, wellicht hoort het erbij om aan te geven dat ie nog koud is of zo (weet ik veel). Maar nog eens 5 minuten later na flink rustig rijden bleef het toch branden en heb ik hem maar aan de kant gezet. Motorzaak gebeld, uitgelegd en toen kreeg ik te horen: kom maar terug, kijken we er gelijk even naar.

Na een paar tests en uitlezen bleek het volgens hun aan de thermostaat te liggen, die moest vervangen worden. Helaas en heel vervelend maar de motor kan dan toch niet mee naar huis. Dus met zak en as in de auto terug naar huis... Onderdelen moesten bij KTM besteld worden en zou 3 a 4 werkdagen moeten duren. Uiteindelijk 2 weken later (na veel gebeld te hebben of ze al binnen waren etc.) waren ze binnen en werden ze met spoed gemonteerd zodat ik dat weekend nog kon rijden. Met de thermostaat was ook gelijk de waterpomp en een sensor vervangen. En ook de handvatverwarming hebben ze maar preventief vervangen omdat ze daar niet zeker over waren.

Dus ik werd vorige week zaterdag gebeld met het goede nieuws dat ik het op kon komen halen! Nog specifiek gevraagd, is ie echt gemaakt? Is er nog een testrit op gemaakt en is het nu echt weg? Ja het is verholpen. Top, dus ik weer die kant op (klein uur rijden). Nog even besproken en weer met een vrolijke lach de motor op. Wil ik hem starten, accu leeg. Kan gebeuren dacht ik, dus niet boos worden. Jumpstarten en gaan. Maar nog 100 m en 2 rotondes verder begint datzelfde klotelampje weer te branden! Dus exact hetzelfde probleem als de eerste keer! Direct omgedraaid en weer bij de zaak neergezet. Hier is dus geen proefrit mee gemaakt en probleem is er nog steeds.

De motoren worden bij hun door een externe monteur gerepareerd en die hebben ze dus ook flink boos opgebeld. Je zag bij de jongens dat zij hier ook echt flink van baalden en na een goed gesprek over dit voorval hadden we afgesproken dat we er over na gingen denken wat we nu gingen doen. Ergens wil ik m'n geld terug, maar ergens wil ik die motor gewoon graag nog hebben. Toen hebben ze ons nog wel getrakteerd op een gratis lunch in het dorp wat dan wel weer aardig was van ze.

De motor werd diezelfde dag nog naar een andere garage gebracht die meer gespecialiseerd was in onderhoud en reparatie etc. om te kijken wat zij hierover konden vertellen. Na een paar dagen werd ik gebeld met dat het probleem was gevonden en als het goed is verholpen, maar de volgende dag zouden ze nog een uitgebreidere testrit maken om er zeker van te zijn dat het nu weg was. Volgende dag werd ik gebeld, probleem is verholpen! Maar het slechte nieuws, het harde stationair lopen wat ons was opgevallen blijkt ook niet goed te zijn. Stappenmotor moet vervangen worden (ook nog). Dus weer daarop wachten, werd ik gisteren gebeld dat het wel vervangen was maar het moet blijkbaar nog helemaal ingeleerd worden en dat heeft nog wel even wat tijd en werk nodig. Dus het zal misschien dan volgende week zijn dat ik hem kan ophalen.

Maar de grote vraag is nu, moet ik dit nog wel willen?? Zij begrijpen het wel als ik er vanaf wil zien, dus hier willen ze ook wel aan meewerken. Ze snappen wat voor irritatie het heeft opgewekt (zeker met al die weekenden mooi weer!) en balen zelf ook heel erg van wat er is gebeurd. Maar goed, daar heb ik niks voor en met name het vertrouwen in de motor is er natuurlijk niet meer. Maar ik krijg nu wel een jaar extra garantie van ze (dus 2 jaar totaal) en misschien dat ik nog iets van een navigatie erbij krijg ter compensatie o.i.d.. En de motor komen ze nu brengen de volgende keer.

Wat vinden jullie? Zijn dit voortekenen van een 'maandag'-motor of kan dit gebeuren en moet ik hier gewoon even op wachten. Of moet ik m'n geld terugvragen en heel hard wegrennen?

P.S. No hard feelings tegenover het bedrijf. Hebben netjes contact gehouden en geprobeerd het allemaal netjes op te lossen. Ook de gratis lunch bijvoorbeeld laat zien dat zij wel goodwill tonen. Tuurlijk hadden er een paar dingen voorkomen kunnen worden (zoals het testen!) maar dat kan gebeuren. Het is een klein bedrijf, vertrouwen op de mensen waarmee ze samenwerken en het kan eens misgaan.

Sorry voor het lange verhaal! :-) Nog een foto dan: Bekijk bijlage 1335262
Dat is niet zo'n lekkere kennismaking met KTM. Wel fijn dat de verkopende partij het beste met je voor heeft. Als de KTM het eenmaal doet ben je dit hele voorval al snel vergeten 😜.

Misschien is het een troost; het enige wat er e afgelopen 8 jaar aan mijn SMT vroegtijdig kapot is gegaan is een achterwiel lager. Dus het kan hierna alleen maar beter gaan.