KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

Wat betreft de batterij in je sleutel :

Accu vervanging (1).jpg


Dat eerste-hulp etui heb ik twee batterijtjes in geduwd om de sleutel op ieder moment van een nieuw batterijtje te kunnen voorzien.

1616700801321.png


Twee stuks bij de Appie Heijn voor €5.

Als de SDR aangeeft dat de sleutel niet in bereik is, dan is ie niet in bereik - en ook dat klopt niet altijd, als je em bewaart in een tailbag bijvoorbeeld is de verbinding niet sterk genoeg en geeft ie af en toe vals alarm.

Als de batterij leeg begint te raken, geeft het dashboard dat ook aan - maar weet dat batterijen raar zijn en ineens kunnen sterven. Dus altijd een vervanging aan boord hebben is GEEN overbodige luxe. Als jouw motor op stuurslot staat en ineens wil jouw sleutel (of zelfs accu) niet meer werken, krijg je hem ook niet meer van het stuurslot af.

En ja, ook ik heb leuke ervaringen met motoragenten - het zijn tenslotte motorfanaten net als wij. Agenten zijn normale mensen, maar motoragenten zijn motorrijders.
 
Laatst bewerkt:
Wat betreft de batterij in je sleutel :

Bekijk bijlage 1611526

Dat eerste-hulp etui heb ik twee batterijtjes in geduwd om de sleutel op ieder moment van een nieuw batterijtje te kunnen voorzien.

Bekijk bijlage 1611535

Twee stuks bij de Appie Heijn voor €5.

Als de SDR aangeeft dat de sleutel niet in bereik is, dan is ie niet in bereik - en ook dat klopt niet altijd, als je em bewaart in een tailbag bijvoorbeeld is de verbinding niet sterk genoeg en geeft ie af en toe vals alarm.

Als de batterij leeg begint te raken, geeft het dashboard dat ook aan - maar weet dat batterijen raar zijn en ineens kunnen sterven. Dus altijd een vervanging aan boord hebben is GEEN overbodige luxe. Als jouw motor op stuurslot staat en ineens wil jouw sleutel (of zelfs accu) niet meer werken, krijg je hem ook niet meer van het stuurslot af.

En ja, ook ik heb leuke ervaringen met motoragenten - het zijn tenslotte motorfanaten net als wij. Agenten zijn normale mensen, maar motoragenten zijn motorrijders.
Goeie tip. De sleutel zat zoals altijd in mijn tanktas, maar waarschijnlijk toch net zo dat er iets stoorde. Iets wat ik voorheen nooit heb gehad.. mijn telefoon zat er voor gepropt, dat weet ik nog wel want de tas zat aardig vol.

O ja.. :
7732522F-961F-4762-B9C9-84502B2F0E99.jpeg
 
Zo de SDR is besteld!
Nieuwe oranje 2020 met volle racing akrapovic, wit gespoten subframe, tail tidy en wat oranje cnc onderdelen.
Als bonus voor overjarig model krijg ik ergo seats en tech packet gratis.
Kom maar door *O*

Gefeliciteerd Zen. :t Stiekem hoopte ik dat je een volledig Wings systeem zou nemen.
 
Laatst bewerkt:
Thanks! Ik moet nog wel even geduld hebben, foto's volgen met een aantal weken..

Volledig wings is een geintje, ik sta bekend in de 990 hoek als akrapovic fanaat, ook al wordt dat steeds moeilijker gemaakt met de huidige prijzen. 1300 euro voor een lelijke grote slipon pijp gaat nergens meer over.
Gelukkig is het racing systeem wel echt akra-sexy
 
Wil jij jouw SDR ooit op het circuit zetten? Zandvoort / Assen etc. Daar gelden geluidslimieten, en die zijn streng. Daar ga je nooit doorheen komen met een racing Akra... en om zo'n fantastische motor nooit op het circuit te rijden is zonde.

Vorig jaar ben ik 2x van de baan gehaald in 2 sessies op Zandvoort. Standaard demper maar de kat is vervangen door een linkpijp. Volgas langs de geluidspaal op het rechte stuk leverde 102 dB of zoiets op... bij een limiet van 95. Als je gas los houdt terwijl je langs die paal rolt kun je wel prima rondrijden. Ik hoop dit jaar wel een hele dag te rijden met die strategie in het achterhoofd.

De tweede keer was helaas het einde van de pret voor die dag.
 
nee ik heb geen interesse in circuit, dus ik maak me geen zorgen! Anders had ik er zeker rekening mee gehouden.
Heb de set live getest of hij niet te asociaal hard is, maar dat vind ik meevallen.
 
Wil jij jouw SDR ooit op het circuit zetten? Zandvoort / Assen etc. Daar gelden geluidslimieten, en die zijn streng. Daar ga je nooit doorheen komen met een racing Akra... en om zo'n fantastische motor nooit op het circuit te rijden is zonde.

Vorig jaar ben ik 2x van de baan gehaald in 2 sessies op Zandvoort. Standaard demper maar de kat is vervangen door een linkpijp. Volgas langs de geluidspaal op het rechte stuk leverde 102 dB of zoiets op... bij een limiet van 95. Als je gas los houdt terwijl je langs die paal rolt kun je wel prima rondrijden. Ik hoop dit jaar wel een hele dag te rijden met die strategie in het achterhoofd.

De tweede keer was helaas het einde van de pret voor die dag.
Waarom zorg je niet gewoon dat je binnen de geluidlimiet blijft ?
Nu ga je 2 of 3 keer per jaar op een circuitrijden , waar je de limieten gegarandeerd overtreed.... en het voor een ander verziekt !
 
Als ik binnen de geluidslimiet wil blijven, moet de katalysator er terug op. Afgezien van het feit dat ik die heb verkocht, zou daarmee ook de inspuitmapping (Akra map) niet meer kloppen. En dat loodzware ding gaat er nooit meer op. Motormishandeling.

Op Zandvoort gaat het erom met hoeveel decibellen je wordt gemeten. Die paal staat op het rechte eind net voor de finish. Daar gas los = lekker doorrijden.
 
Beste mensen,
Vandaag had ik een ervaring welk ik ff met jullie wil delen.
Ik lees al een tijdje mee op deze groep daar ik aan het sparen ben om een 1290 superduke aan te schaven. Ik zat ook op Facebook in de groep ktm 1290 superduke nl/bl.
Daar had iemand zijn ktm tekoop aangeboden, en deze ktm werd ook op Marktplaats aangeboden. Ik heb op Marktplaats een bod gedaan op de motor waar de verkoper mee akkoord ging.
Na op Facebook verder te kijken op het profiel van de verkoper bleek hij met de motor op het circuit te zijn geweest een er mee gevallen te zijn. Na openbaar een vraag te hebben gesteld over deze schade ben ik meteen uit deze groep gezet, deze meneer bleek mede beheerder van de groep.

Ik heb hier uit geleerd dat je beter iets meer kan betalen en een goede tweedehands motor kan kopen bij de dealer, dan bij een particulier.

Dit wilde ik ff kwijt.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210328-203154_Facebook.jpg
    Screenshot_20210328-203154_Facebook.jpg
    86,7 KB · Weergaven: 29

Met de akra heb je wel een probleempje 😇
Tja..... maar dat wisten we toch allemaal al ?
Ben ook bang dat dit in de toekomst een steeds groter probleem zal gaan worden.
Kijk eens in Duitsland, daar zijn al hele gebieden waar veel motorrijders komen, voorzien van geluiddetectie systemen, waarbij je direct een prent krijgt bij een overschrijding.
 

Met de akra heb je wel een probleempje 😇
gewoon niet op geijkte plekken gaan rijden,...t is eerste motor dag van t jaar,.... zelfde als avondklok, eerste avond hele snelweg afgezet iedereen op de bon.... ik ben nu al 10x buiten de avond klok buiten in de auto geweest op de snelweg, enz. nergens geen controle en je kan gewoon overal prima rijden.
 
Vandaag voor t eerst na 8 maanden niet meer rijden eindelijk weer even serieus kunnen sturen. alle modificaties aan de motor zijn top. HK heeft weer goed werk geleverd, (1100 eu vork en achtershock verbouwd). t begin was even roestig, maar na 100km sturen ging t allemaal weer redelijk naar oud niveau. Alleen remmend de bocht in is weer even wennen en voelen. sc1 en sc2 deden t fantastisch. Toch nog even stompgrip besteld vanavond, want die ktm plakkers op de tank dat werkt niet. (geen grip). ik speel zelfs met de gedachte om de vertanding wat langer te maken. want de ktm gaat zelfs in vier nog omhoog en dan moet je alle zeilen bijzetten om t wiel aan de grond te houden en hard te gaan.

Voor de rest, super blij dat ik mn GT weg heb gedaan, op de winddruk na van een naked (wat ik behoorlijk vermoeiend vind) is de fiets geweldig in alle superlatieven...>!!
 

Bijlagen

  • WhatsApp Video 2021-03-31 at 20.20.34.mp4
    1,9 MB
Terug
Bovenaan Onderaan