KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

Mijn jongste nu 13 zeurt ook altijd om achterop mee te gaan (oudste 16 boeit het niks) wordt wel eens tijd ,maar eerlijk gezegd nog nooit op de duke gereden met iemand achterop.... ist goed te doen (gen 1 ) ...? of moet ik vering en zo aan gaan passen .

ps :Heeft gen 3 nog steeds geen navi via dat grote display of bestaat het gewoon weg nog niet standaard....
via de ktm my ride app, de aanwijzingen via dashboard is het enige
 
Mijn jongste nu 13 zeurt ook altijd om achterop mee te gaan (oudste 16 boeit het niks) wordt wel eens tijd ,maar eerlijk gezegd nog nooit op de duke gereden met iemand achterop.... ist goed te doen (gen 1 ) ...? of moet ik vering en zo aan gaan passen .

ps :Heeft gen 3 nog steeds geen navi via dat grote display of bestaat het gewoon weg nog niet standaard....
Dat laatste heeft enkel de GT ?
 
Rij ook met mn zoon vAn 16. Die wil alleen maar knallen. Nooit wat aan de vering hiervoor vernderd. Voorwiel wordt wel heel erg losjes.

Ik heb wel zo’n band gekocht voor om mn middel met twee handvaten. Hij lag er al een x bijna af met te hard wegtrekken.
heb ook zon sena intercom gekocht, lekker beetje praten en waarschuwen dat je gaat remmen/gasgeven

gebruik navi alleen op moeilijke stukken waar ik de haarspeldbochten slecht kan inschatten. Dan heb ik geen tijd om naar beneden te kijken.

neem altijd de auto naar de bergen

(laatste foto van mn oude…. Snik)
 

Bijlagen

  • 25998A87-2850-4E31-8F08-1D13D42E028C.jpeg
    25998A87-2850-4E31-8F08-1D13D42E028C.jpeg
    503,4 KB · Weergaven: 114
Mijn 3 telgen gaan altijd mee achterop, gaat dikke prima. Moet ik wel zeggen dat de zwaartse nog 35 kg weegt, met volgroeid exemplaar geen ervaring. Vrouw rijdt zelf *O*
Het meisje kiest voor comfort van de sar, de jongens willen zo hard mogelijk op de sdr, zo typisch :)

Navi zit er niet op bij gen3, op de nog veel grotere dash van de adventures heb je soort basis navi via app, maar is vrij waardeloos
 
Iemand deze Crash Bar?
 

Bijlagen

  • AFFC8945-C7AC-4EC9-B123-E055AED79C00.png
    AFFC8945-C7AC-4EC9-B123-E055AED79C00.png
    446,4 KB · Weergaven: 47
Mijn jongste nu 13 zeurt ook altijd om achterop mee te gaan (oudste 16 boeit het niks) wordt wel eens tijd ,maar eerlijk gezegd nog nooit op de duke gereden met iemand achterop.... ist goed te doen (gen 1 ) ...? of moet ik vering en zo aan gaan passen .

ps :Heeft gen 3 nog steeds geen navi via dat grote display of bestaat het gewoon weg nog niet standaard....
Heb op men gen2 frequent men madam mee gepakt, nooit vering of dergelijke aangepast, reed als een zonnetje.
Wel even laten weten aan uw passagier dat als ze zich niet vasthouden zoals bij storm eunice ze er los af vliegen :X:X
 
Mooi stuk over racen met de Gen3!

Dat gedoe met de vertanding, snap ik niet helemaal.

Met de standaard vertanding is de 5e en zeker de 6e versnelling niet te gebruiken op het circuit.

Maar met zijn vertanding is de 1e versnelling niet te gebruiken en kan je de ketting niet behoorlijk stellen omdat de achteras in de hoogste stand moet blijven staan.

Het lijkt mij dat ie dan beter een tandje meer voor kan nemen en de 5e en 6e versnelling niet meer gebruiken.
 
Tandje minder voor en twee tandjes extra achter en je kent de SDR gen3 niet meer terug. Ook 5e en 6e versnelling zijn dan prima te gebruiken.
 
Beide ????? Is dat niet teveel van het goede ?
Ik zou zeggen...... of voor een tandje minder.
Of achter 2 tandjes extra
Begonnen met alleen voor, later achter ook aangepast.
Voor mij werkt het nu prima zo, lekker shortshiften (topsnelheid boeit me niet zoveel) 😊
 
Begonnen met alleen voor, later achter ook aangepast.
Voor mij werkt het nu prima zo, lekker shortshiften (topsnelheid boeit me niet zoveel) 😊
Ik heb op de sdr alleen voor ëén kleiner,alle versnellingen goed opnemen,top hoog genoeg,bij meer snelheid waai ik er af.
 
Zaterdag breng ik de SD naar andre motors voor nieuwe bandjes, een beurtje en 2 jaar verlengde garantie.
Sd is reeds voorzien van de performance pack maar (nog) niet van de track pack. Ik heb de motor vorig jaar gekocht en nog maar één weekend echt goed mee gereden in de Eifel. Heb daar MSC gewoon volledig uitgeschakeld. Vervolgens geen last meer gehad van traction control dat je tegenhoud bij uitaccelereren of wheely control dat het wiel aan de grond houdt.

Wat voegt het trackpack dan nog toe? Kan iemand mij dat nog een keer uitleggen?
 
Zit jouw achterlicht en remlicht in je knipperlichten geïntegreerd, of ben ik blind? 😂
Als je heel goed kijkt, zitten er naast de kentekenplaathouder bovenaan een set waar het knipperlicht, remlicht en achterlicht inzitten. Zijn erg klein van Kellermann, maar wel uitstekend zichtbaar als het licht geeft ;-).
 
Als je heel goed kijkt, zitten er naast de kentekenplaathouder bovenaan een set waar het knipperlicht, remlicht en achterlicht inzitten. Zijn erg klein van Kellermann, maar wel uitstekend zichtbaar als het licht geeft ;-).
Die zag ik indd. Dus indd wat ik vermoedde, achterlicht en remlicht zit geïntegreerd in de knipperlichten :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan