KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Les 1 als je naar Assen gaat: neem altijd iets mee voor onder je standaard:

1405854
 
Heeft er iemand al een zijstandaard voet verbreder gekocht bij aftermarket bijvoorbeeld bij Alie.
Ik vind het wel fijn dat ie wat rechter en niet doorzat.

Graag linkje als dat mogelijk is.
 
Ik deed vorige week een circuitdag en heb een stukje van de versnellingspook afgesleten bij gebrek aan (goede plaats voor) slijtboutjes. Dat is wel een beetje jammer.
Voor +/- 15 Euro zet je er een nieuw dingetje op :)

Vind het wel knap trouwens, dan ging je echt serieus plat :)
 
Heeft er iemand al een zijstandaard voet verbreder gekocht bij aftermarket bijvoorbeeld bij Alie.
Ik vind het wel fijn dat ie wat rechter en niet doorzat.

Graag linkje als dat mogelijk is.
Squirrel-0008_c4146f26-d92c-45ca-a296-584ff4497255_2048x2048.jpg
 
Die versnellingspook raak je eigenlijk vrij snel. Heb dat nog voor elkaar kunnen krijgen in de eerste week dat ik erop reed. Bij mij is er ook een stukje van afgesleten :P

En deden ze het goed?

Inderdaad vrij snel hè? Ik ga meestal niet tot het uiterste qua hellingshoek maar deze keer blijkbaar verder dan anders.
De Angel GT's bieden meer dan genoeg grip, zeker bij warmte op circuit. Gaan wel wat smeren na verloop van tijd. De nieuwe GT II's wil ik als volgende set proberen, hebben misschien ook wat langere levensduur.
 
Voorband van mij is aan vervanging toe. Heb bijna 15k kms ermee gereden. Van de week komt er een nieuwe op. Had ook Goedhart gebeld voor de 15k beurt en die gaf me pas een afspraak in augustus. Hebben het lekker druk daarzo :) De monteur zei ook dat hij 15k wel redelijk vroeg vond en ik zelfs nog kon doorrijden.
Tot die tijd zit er wel bijna 16k kms op denk ik.
 
Die rode stip op de band, is dat nou het lichtste of het zwaarste punt?
Dat is een goede vraag.
Ik heb het (als motorbandenhandelaar) aan 5 of 6 verschillende fabrikanten gevraagd (althans, aan hun personeel), en ik krijg verschillende antwoorden. Afhankelijk van de velg en het gebruikte ventiel is het ofwel het lichtste ofwel het zwaarste punt (volgens hun antwoorden). In elk geval hoort de stip bij het ventiel, daar is iedereen het over eens.
De reden is dat je daardoor kan controleren of de band niet roteert (slipt) over de velg.
En of je nu een rubber ventieltje van 12 gram of een druksensorventiel van ruim 50 gram hebt, dat maakt niet uit. Je moet toch balanceren.....
 
Dat is een goede vraag.
Ik heb het (als motorbandenhandelaar) aan 5 of 6 verschillende fabrikanten gevraagd (althans, aan hun personeel), en ik krijg verschillende antwoorden. Afhankelijk van de velg en het gebruikte ventiel is het ofwel het lichtste ofwel het zwaarste punt (volgens hun antwoorden). In elk geval hoort de stip bij het ventiel, daar is iedereen het over eens.
De reden is dat je daardoor kan controleren of de band niet roteert (slipt) over de velg.
En of je nu een rubber ventieltje van 12 gram of een druksensorventiel van ruim 50 gram hebt, dat maakt niet uit. Je moet toch balanceren.....
Dank voor deze info :)

Ik breng iig m'n motor zometeen weer naar de dealer. Denk dat ze beide wielen maar ff opnieuw moeten balanceren en ook controleren of de band zelf wel goed is.
Op en neer naar Assen merkte ik op de snelweg wel heel duidelijk flinke vibratie in stuur, pedalen en zadel. Zo erg dat m'n rechterhand zo gek tintelend aanvoelde.
 
Dat is makkelijk opgelost. Cruise control op, bips op het passagierszadel, rug tegen de topkoffer, en dan gewoon de handjes los. Geen last meer van trillingen in dat rechter hand.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor deze info :)

Ik breng iig m'n motor zometeen weer naar de dealer. Denk dat ze beide wielen maar ff opnieuw moeten balanceren en ook controleren of de band zelf wel goed is.
Op en neer naar Assen merkte ik op de snelweg wel heel duidelijk flinke vibratie in stuur, pedalen en zadel. Zo erg dat m'n rechterhand zo gek tintelend aanvoelde.
Controleer of ze dynamisch balanceren. Dus op een aangedreven balanceermachine, en dan de loodjes aan de buitenkant van de velg en niet naast elkaar.
 
Dank voor deze info :)

Ik breng iig m'n motor zometeen weer naar de dealer. Denk dat ze beide wielen maar ff opnieuw moeten balanceren en ook controleren of de band zelf wel goed is.
Op en neer naar Assen merkte ik op de snelweg wel heel duidelijk flinke vibratie in stuur, pedalen en zadel. Zo erg dat m'n rechterhand zo gek tintelend aanvoelde.

Om uit te sluiten of het uit het blok komt kan je bv. met 120Km/u in zijn 5e en 6e versnelling op Cruise Control rijden verschillende toerentallen bij gelijk aantal omwentelingen van de wielen, zijn de trillingen gelijk kan je er wel van uitgaan dat het bij de wielen vandaan komt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan