KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Exact dit dus. Volgens dealer heeft mijn gt de kleinere batterijbox waar enkel de minder goed werkende gelbatterij in past. De oudere rn jongere gts zouden een grotere bak met een spacer hebben, of direct een grotere batterij.
Is het misschien mogelijk op een of andere manier toch een grotere accu erin te proppen?

Of anders een Li-ion erin?
 
Ik heb een li-ion batterij erin zitten
Laatst had hij 2 maanden stil gestaan een druk op de knop en meteen lopen
Twee dagen later wil ik heb starten en slaat pas na drie keer aan
Dus heeft niks met de batterij te maken
 
Ik heb een li-ion batterij erin zitten
Laatst had hij 2 maanden stil gestaan een druk op de knop en meteen lopen
Twee dagen later wil ik heb starten en slaat pas na drie keer aan
Dus heeft niks met de batterij te maken
Te horen aan 't filmpje van Hubertje is er inderdaad niks mis met de accu,
Moet in sensoren en/of CPU zitten.
 
Ik heb een li-ion batterij erin zitten
Laatst had hij 2 maanden stil gestaan een druk op de knop en meteen lopen
Twee dagen later wil ik heb starten en slaat pas na drie keer aan
Dus heeft niks met de batterij te maken
Li-ion heeft dus eigenlijk weinig voordelen afgezien van een lager gewicht?
 
Hij blijft wel beter vol, volgens de opgave hoef je hem niet aan een oplader te leggen
Dit doe ikzelf wel voor de zekerheid
En ze horen langer mee te gaan
 
Effe eens iets anders vragen, was vandaag bij FC moto, wou een nieuwe Shoei GT Air2 kopen. Echter de medium zat net iets te los, de S was niet draagbaar wegens te eng. Toen ik me ging bevragen hierover aan een verkoopster wist die te vertellen dat er wang-pads waren 'op maat' . Echter hun konden deze niet leveren, hiervoor verwezen ze me naar een Louis verkoopscenter…… Iemand ervaringen hiermee of met deze helm ?
 
Effe eens iets anders vragen, was vandaag bij FC moto, wou een nieuwe Shoei GT Air2 kopen. Echter de medium zat net iets te los, de S was niet draagbaar wegens te eng. Toen ik me ging bevragen hierover aan een verkoopster wist die te vertellen dat er wang-pads waren 'op maat' . Echter hun konden deze niet leveren, hiervoor verwezen ze me naar een Louis verkoopscenter…… Iemand ervaringen hiermee of met deze helm ?
Heb 2 jaar geleden m'n textielpak gekocht bij Louis winkel bij Duisburg, was erg tevreden :Y
 
Effe eens iets anders vragen, was vandaag bij FC moto, wou een nieuwe Shoei GT Air2 kopen. Echter de medium zat net iets te los, de S was niet draagbaar wegens te eng. Toen ik me ging bevragen hierover aan een verkoopster wist die te vertellen dat er wang-pads waren 'op maat' . Echter hun konden deze niet leveren, hiervoor verwezen ze me naar een Louis verkoopscenter…… Iemand ervaringen hiermee of met deze helm ?

Pads zijn normaal door je dealer te leveren, zei Shoei me laatst nog.
Ik had exact die helm, behoorlijk teleurgesteld.. Hieronder de mail die ik enkele weken terug naar Shoei stuurde:

After 3 years of daily commuting on my KTM SD GT, last September I decided it was time to finally purchase a premium helmet to replace my 4 year old HJC, which I never truly liked (mostly because of Lorenzo) and now consists of mainly bacteria and a lot of duct tape (it is litterally falling apart by now). Based on online reviews, recommendations from friends and the obvious overall sturdy build, I decided it had to be a brand new GT Air 2. I do 25K+ km/year, wind, rain, summer, winter. I had faith in Shoei.
Excuse me when I confess that, for the price, it has been my single most disappointing motorcycle related purchase to date.

While in the shop the helmet fitted perfectly, whilst riding there is a cold wind gap at the bottom of both my cheeks. The visor, with its left hand ‘lock’, refuses to shut completely most of the time, because it is not stiff enough to lower the right side simultaneously when manipulated with one hand. It is the single most noisy helmet I ever had. That is without taking into account the constant whistle from the upper edge of the visor (it is so un-tight it even leaks water in my face when it rains (in Belgium, it rains a lot)) and the howling of the chin vent, which manages to be noisy, annoying (blows a jet of air straight into my eyes) and utterly ineffective. Despite the included pinlock, full opening of the vent does not prevent fogging of the visor at the slightest hint of rain or cold. This makes for a life threatening lack of vision during fall, winter, spring and most summer mornings. The fog builds between the visor itself and the pinlock, which is the worst because even with the visor open (so you can reach the inside) there is no way to wipe it clean whilst riding. My rotten old HJC with pinlock only ever fogged a tiny spot around the edges. What is more, the sun screen can not be used, because it too, is permanently fogged below 15°C. You need it most on those low-hanging-sun winter mornings.

I was almost happy I scratched it in a minor crash a few weeks ago. Now I have a mental excuse to use that worn-out HJC again.

Antwoord was dat ik Shoei France moest contacteren.
Dit was het resultaat daarvan:

Thank you for your message and the confidence you place in our product.
We are sorry that you are not fully satisfied with your GT-Air II helmet.

It’s seems that you met different issue with your helmet.
About the air flow you can feel from the shield and the fact that you cannot lock it, this problem could be solved with an adjustment of the visor. In the same time the Pinlock could be adjust by turning the two pin and apply more tense on the antifog. Those action could be made by your Shoei dealer.

If your retailer could not solve this issue, he could send back the helmet to our after sales service.

Concerning the gap between the pad and your cheek, you can replace the cheek pad with a thicker one to ensure a perfect closing of the bottom.
We invite you to contact your Shoei dealer to check the adjustment of the shield. If there is any problem, they cannot solve they will contact us.
Thank you for your understanding.

PS : Please find attached the Pinlock manual with adjustment explanation.

Best regards,

Op zich zeker geen slecht antwoord op mijn behoorlijk gefrustreerde klaagzang. ;-)
Pinlock is na afstellen (zelf gedaan) veel beter, condens is enkel nog centraal boven.
Scherm lijkt nu dichter, is ook iets stiller en sluit beter. De vijsjes die daarvoor los moeten breken wel zeeeeer makkelijk af.
Had op dat niveau helm gewoon af fabriek goed mogen zijn.

Zonnevizier is nog steeds permanent bedampt, hij maakt nog steeds behoorlijk meer kabaal dan de HJC en de wind aan mn kaken heeft niets met de pads te maken. De vents open zetten maakt echt een helse herrie en aan de rest is uiteraard ook niets veranderd.
Ik wen moeilijk aan de bediening van het zonnescherm, maar dat neem ik Shoei niet kwalijk.
Verder is de helm vrij zwaar, en enkel echt goed compatibel met hun eigen geïntegreerde intercom systeem, wat vervelend is gezien heel onze bende Cardo gebruikt.

Positief: (buiten de schermverstelbouten) erg degelijk gebouwde helm. Scherm en pinlock blijkbaar afstelbaar. Pasvorm is perfect.
Ziet 'r zeer mooi uit. Ventilatie is écht koude luchtstroom over je bol.

Iedere helm heeft z'n positieve en negatieve punten, sinds de pinlock ok is, overweeg ik na de crash zelfs om toch terug deze te proberen en er wat beter aan te wennen..
 
Laatst bewerkt:
Gewoon nieuwsgierig, hoe was de klepspeling en bij welke kilometerstand ?

Ik sta nu op 23000 Km
45 000 km, geen stellen nodig. Bij de 1190 verliepen de kleppen de eerste 10 000 km heel erg, met ook startproblemen tot gevolg. 1290's zouden zelden moeten gesteld worden voor 60 000 km, als ik de dealer mag geloven.
 
Pads zijn normaal door je dealer te leveren, zei Shoei me laatst nog.
Ik had exact die helm, behoorlijk teleurgesteld.. Hieronder de mail die ik enkele weken terug naar Shoei stuurde:



Antwoord was dat ik Shoei France moest contacteren.
Dit was het resultaat daarvan:



Op zich zeker geen slecht antwoord op mijn behoorlijk gefrustreerde klaagzang. ;-)
Pinlock is na afstellen (zelf gedaan) veel beter, condens is enkel nog centraal boven.
Scherm lijkt nu dichter, is ook iets stiller en sluit beter. De vijsjes die daarvoor los moeten breken wel zeeeeer makkelijk af.
Had op dat niveau helm gewoon af fabriek goed mogen zijn.

Zonnevizier is nog steeds permanent bedampt, hij maakt nog steeds behoorlijk meer kabaal dan de HJC en de wind aan mn kaken heeft niets met de pads te maken. De vents open zetten maakt echt een helse herrie en aan de rest is uiteraard ook niets veranderd.
Ik wen moeilijk aan de bediening van het zonnescherm, maar dat neem ik Shoei niet kwalijk.
Verder is de helm vrij zwaar, en enkel echt goed compatibel met hun eigen geïntegreerde intercom systeem, wat vervelend is gezien heel onze bende Cardo gebruikt.

Positief: (buiten de schermverstelbouten) erg degelijk gebouwde helm. Scherm en pinlock blijkbaar afstelbaar. Pasvorm is perfect.
Ziet 'r zeer mooi uit. Ventilatie is écht koude luchtstroom over je bol.

Iedere helm heeft z'n positieve en negatieve punten, sinds de pinlock ok is, overweeg ik na de crash zelfs om toch terug deze te proberen en er wat beter aan te wennen..
Even een tip voor je volgende helm:
Koop geen helm met ingebouwd neerklapbaar zonnevizier, deze helmen zijn op die plek minder stevig en dus minder veilig. Koop daarvoor in de plaats zo'n photochromatisch vizier dat vanzelf donkerder wordt bij zonlicht, werkt perfect :)
 
Pads zijn normaal door je dealer te leveren, zei Shoei me laatst nog.
Ik had exact die helm, behoorlijk teleurgesteld.. Hieronder de mail die ik enkele weken terug naar Shoei stuurde:



Antwoord was dat ik Shoei France moest contacteren.
Dit was het resultaat daarvan:



Op zich zeker geen slecht antwoord op mijn behoorlijk gefrustreerde klaagzang. ;-)
Pinlock is na afstellen (zelf gedaan) veel beter, condens is enkel nog centraal boven.
Scherm lijkt nu dichter, is ook iets stiller en sluit beter. De vijsjes die daarvoor los moeten breken wel zeeeeer makkelijk af.
Had op dat niveau helm gewoon af fabriek goed mogen zijn.

Zonnevizier is nog steeds permanent bedampt, hij maakt nog steeds behoorlijk meer kabaal dan de HJC en de wind aan mn kaken heeft niets met de pads te maken. De vents open zetten maakt echt een helse herrie en aan de rest is uiteraard ook niets veranderd.
Ik wen moeilijk aan de bediening van het zonnescherm, maar dat neem ik Shoei niet kwalijk.
Verder is de helm vrij zwaar, en enkel echt goed compatibel met hun eigen geïntegreerde intercom systeem, wat vervelend is gezien heel onze bende Cardo gebruikt.

Positief: (buiten de schermverstelbouten) erg degelijk gebouwde helm. Scherm en pinlock blijkbaar afstelbaar. Pasvorm is perfect.
Ziet 'r zeer mooi uit. Ventilatie is écht koude luchtstroom over je bol.

Iedere helm heeft z'n positieve en negatieve punten, sinds de pinlock ok is, overweeg ik na de crash zelfs om toch terug deze te proberen en er wat beter aan te wennen..
mhh....mijn enthousiasme wordt nu toch al behoorlijk getemperd.....zal dan waarschijnlijk toch terug een arai-muts worden.
 
Even een tip voor je volgende helm:
Koop geen helm met ingebouwd neerklapbaar zonnevizier, deze helmen zijn op die plek minder stevig en dus minder veilig. Koop daarvoor in de plaats zo'n photochromatisch vizier dat vanzelf donkerder wordt bij zonlicht, werkt perfect :)
Ik geef als brildrager voorkeur aan een helm met zonnevizier. Kan daardoor vaak rijden met het buitenvizier open terwijl mijn ogen redelijk beschermd blijven tegen wind en insecten. Heb trouwens zowel een Shoei gt air I als een HJC helm. Die laatste is goedkoper en beter van kwaliteit n.m.m.
 
Effe eens iets anders vragen, was vandaag bij FC moto, wou een nieuwe Shoei GT Air2 kopen. Echter de medium zat net iets te los, de S was niet draagbaar wegens te eng. Toen ik me ging bevragen hierover aan een verkoopster wist die te vertellen dat er wang-pads waren 'op maat' . Echter hun konden deze niet leveren, hiervoor verwezen ze me naar een Louis verkoopscenter…… Iemand ervaringen hiermee of met deze helm ?
Bij shoei kun je je helm ook helemaal aan laten passen aan je hoofd
Bij motorcentrumrijen kun je dat bv laten doen
Kost 60,-
Of gratis als je de helm daar koopt
 
Ik geef als brildrager voorkeur aan een helm met zonnevizier. Kan daardoor vaak rijden met het buitenvizier open terwijl mijn ogen redelijk beschermd blijven tegen wind en insecten. Heb trouwens zowel een Shoei gt air I als een HJC helm. Die laatste is goedkoper en beter van kwaliteit n.m.m.
Maar waarom wil je dat als brildrager? Zodat je bril niet beslaat?

Ik heb zelf trouwens een Shoei NXR (matzwart) en daar ben ik wel tevreden over. Pasvorm is bij mij goed. Ook niet super stil trouwens, maar minder herrie dan Arai.

Over pasvorm gesproken, dat staat voor mij bovenaan het lijstje criteria. Met de vorm van mijn hoofd zijn er maar een paar merken die goed passen: Arai, Shoei en Bell, X-lite is ook ok. HJC gaat soms, maar bijvoorbeeld AGV totaal niet.

Arai is enorm comfortabel, alleen die schelpen over het vizier zorgen voor extra herrie.
 
Laatst bewerkt:
mhh....mijn enthousiasme wordt nu toch al behoorlijk getemperd.....zal dan waarschijnlijk toch terug een arai-muts worden.

Shoei en Arai zijn wel 2 heel andere pasvormen. Heb je dan met de Shoei niet gewoon de verkeerde helm gekocht?
Beetje het Bert en Ernie verhaal zegmaar :P

Tip 2: als je wél een Shoei hoofd hebt pas dan ook zeker eens een Scorpion Exo R1, die zat mij echt geweldig.
 
Maar waarom wil je dat als brildrager? Zodat je bril niet beslaat?
Ik rijd graag met vizier open omdat me dat een vrij gevoel geeft. Hetzelfde gevoel als een jethelm geeft. Jethelm draag ik liever niet vanwege de beperkte veiligheid.
Trouwens, tegen het beslaan van zowel mijn bril, het zonne- als de binnenkant van het buitenvizier bij koudere omstandigheden gebruik ik klar-pilot anti-condens.
 
Shoei en Arai zijn wel 2 heel andere pasvormen. Heb je dan met de Shoei niet gewoon de verkeerde helm gekocht?
Beetje het Bert en Ernie verhaal zegmaar :P

Tip 2: als je wél een Shoei hoofd hebt pas dan ook zeker eens een Scorpion Exo R1, die zat mij echt geweldig.
Vreemd, bij mij passen Arai en Shoei beide goed.
Scorpion heb ik ook ooit gehad, maar die drukte eigenlijk net iets teveel op m'n voorhoofd.
 
Shoei en Arai zijn wel 2 heel andere pasvormen. Heb je dan met de Shoei niet gewoon de verkeerde helm gekocht?
Beetje het Bert en Ernie verhaal zegmaar :P

Tip 2: als je wél een Shoei hoofd hebt pas dan ook zeker eens een Scorpion Exo R1, die zat mij echt geweldig.
Ik heb nu de Arai Chaser-V, de Shoei GT-Air2 gaf me hetzelfde 'gevoel' en zat net zo lekker. Alleen ligt de medium versie van Arai korter tegen de 57cm aan en is dit bij de Shoei meer naar de 58cm . Heb ook de Schubert S2 sport geprobeerd, zat ook heel goed en is ook meer '57cm dan 58. Wat me enorm stoorde was dat men bij FC-moto wel de Shoei verkoopt maar geen service kan bieden voor het 'op maat maken ' . Daarvoor moest ik dan maar naar Louis gaan, ok , dan zal ik dan daar wel mijn helm kopen , niet?
 
Hier passen shoei en arai ook beide super.
Mijn oude hjc is als helm echt top, maar de kleine onderdeeltjes braken snel af. In dat opzicht is de shoei beter gebouwd.
 
Ik heb nu de Arai Chaser-V, de Shoei GT-Air2 gaf me hetzelfde 'gevoel' en zat net zo lekker. Alleen ligt de medium versie van Arai korter tegen de 57cm aan en is dit bij de Shoei meer naar de 58cm . Heb ook de Schubert S2 sport geprobeerd, zat ook heel goed en is ook meer '57cm dan 58. Wat me enorm stoorde was dat men bij FC-moto wel de Shoei verkoopt maar geen service kan bieden voor het 'op maat maken ' . Daarvoor moest ik dan maar naar Louis gaan, ok , dan zal ik dan daar wel mijn helm kopen , niet?
Chaser V was mijn vorige helm, erg fijn en zo'n 7 jaar gedragen :)
Ik rijd niet zoveel kms per jaar, dus dan kan dat wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan