KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

In 2015 op de Drei Zinnen geweest en toen waren er ook al slagbomen met tol, wel met meer normale prijzen trouwens.
Dan hadden we vorig jaar mazzel omdat ze toen nieuwe poortjes aan het bouwen waren :)

in de Google reviews had trouwens iemand geschreven dat er ergens een alternatieve route omhoog is. Ik weet alleen nog niet waar.
 
Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier (niet op het forum :) ) , maar heb sinds 1 maand een super duke gt van 2018.

Ik heb deze gekocht met de twee sidecases , maar zonder topkoffer. Hebben jullie een idee hoe je een originele topkoffer van een adventure op de gt zou kunnen zetten?



Ik heb al foto’s gezien met dukes die ze hebben , maar hoe of wat is dus nog een vraagteken voor mij.





Alvast bedankt !

Fox
 

Bijlagen

  • FB4FAFBA-F25D-4237-B491-76F16D09FCF0.jpeg
    FB4FAFBA-F25D-4237-B491-76F16D09FCF0.jpeg
    290,5 KB · Weergaven: 24
Zaterdag terug gekomen van 8 dagen 3200Km Dtsl, Tirol, Dolomieten.
Heet maar was weer heerlijk.
CRA4 doet het perfect, stuurt nog makkelijker in dan de CRA3, grote stabiliteitsverbetering en grip onder hellingshoek want profielloos ook bij 30C + graden, houd erg goed de gekozen lijn aan en heeft weinig input nodig .
Richt niet op bij trailbraking en meer comfort door betere eigendemping.
Mijn voorkeur bandenspanning is 2,4/2,7 (CRA3 reed ik standaard 2,5/2,9) maar de CRA4 doet het beter met iets lagere spanning en blijft daarbij wel stabiel en licht sturen met mooi slijtagebeeld.

Pfff lijkt wel een verkooppraatje als ik het zo terug lees 🤣

Setup:
Voorvork drie ringen zichtbaar
Kont omhoog 1 pers.+bagage
Stuur in de één na voorste stand
Vering in Streetmode
Gas in Sportmode
 

Bijlagen

  • 20220621_135712.jpg
    20220621_135712.jpg
    145,7 KB · Weergaven: 37
  • 20220621_135640.jpg
    20220621_135640.jpg
    197,5 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt:
Zaterdag terug gekomen van 8 dagen 3200Km Dtsl, Tirol, Dolomieten.
Heet maar was weer heerlijk.
CRA4 doet het perfect, stuurt nog makkelijker in dan de CRA3, grote stabiliteitsverbetering en grip onder hellingshoek want profielloos ook bij 30C + graden, houd erg goed de gekozen lijn aan en heeft weinig input nodig .
Richt niet op bij trailbraking en meer comfort door betere eigendemping.
Mijn voorkeur bandenspanning is 2,4/2,7 (CRA3 reed ik standaard 2,5/2,9) maar de CRA4 doet het beter met iets lagere spanning en blijft daarbij wel stabiel en licht sturen met mooi slijtagebeeld.

Pfff lijkt wel een verkooppraatje als ik het zo terug lees 🤣

Setup:
Voorvork drie ringen zichtbaar
Kont omhoog 1 pers.+bagage
Stuur in de één na voorste stand
Vering in Streetmode
Gas in Sportmode
heb ze er ook onder de GT ook zeer tevreden banden spanning is bij koude band? zie vaak dat de temp bij warme band ca 0.3 bar hoger is
 
Laatst bewerkt:
Zaterdag terug gekomen van 8 dagen 3200Km Dtsl, Tirol, Dolomieten.
Heet maar was weer heerlijk.
CRA4 doet het perfect, stuurt nog makkelijker in dan de CRA3, grote stabiliteitsverbetering en grip onder hellingshoek want profielloos ook bij 30C + graden, houd erg goed de gekozen lijn aan en heeft weinig input nodig .
Richt niet op bij trailbraking en meer comfort door betere eigendemping.
Mijn voorkeur bandenspanning is 2,4/2,7 (CRA3 reed ik standaard 2,5/2,9) maar de CRA4 doet het beter met iets lagere spanning en blijft daarbij wel stabiel en licht sturen met mooi slijtagebeeld.

Pfff lijkt wel een verkooppraatje als ik het zo terug lees 🤣

Setup:
Voorvork drie ringen zichtbaar
Kont omhoog 1 pers.+bagage
Stuur in de één na voorste stand
Vering in Streetmode
Gas in Sportmode
Heeft één van jullie ook al eens met de Bridgestone S22 gereden?
Ben wel benieuwd hoe die zich verhouden tot de CRA4.

Vind 't profiel van de S22 iig wel mooier :+
 
Heeft één van jullie ook al eens met de Bridgestone S22 gereden?
Ben wel benieuwd hoe die zich verhouden tot de CRA4.

Vind 't profiel van de S22 iig wel mooier :+

Niet onder de Superduke GT, wel mijn vorige motor, de BMW S1000R. Beviel prima. Ook bij slecht weer..
Ik heb nu de Dunlop MK3...bevallen ook prima in alle omstandigheden. Heb er ook een 'bochten-training' op Lelystad mee gedaan. Ging ook goed.
 
Wel wel ik ben begin deze maand voor het eerst in contact gekomen met een KTM 990SMR. Locatie : Ardèche.
We reden al heel de dag met zeer pittige machines a la yamaha tdr250, suz rg500, Aprilia rs250.
Het waren allen locals die elke bocht in de ruime omgeving kenden en moest ik dus al heel de dag in mijn handen spuwen om te volgen.
Ik kan wel net volgen dankzij mijn classic straatrace verleden, maar hier is er extra verkeer!
Na 250km kwamen we terug naar de loods en bood er iemand zijn 990 smr aan.

De motor was reeds warm en de bandenwarmers eraf. Cool. Ik laat het biertje nog even warm worden.
Onbekende motor, dus rustig in 1e snelheid opbouwen en dan gas in de hoek in 2e. 8-) Ik wist wel wat me te wachten stond dus had ik mij al op de tank gezet en was de pols klaar om terug te draaien. Het gaat nét met mijn 100kg! 3e Opnieuw in de hoek en...remmen. Gaat goed. Waw
Bocht veel te traag en schokkerig.
De 5 km bochtwegen heb ik 8x afgehaspeld heen en weer. Steeds harder. Alles bij elkaar gevloekt als het te traag ging. Er was geen verkeer.
paar keer een rond getal aangetikt, maar nauwelijks tijd om te kijken. Boven de 9 wens ik de naald te houden. Ik faal vaak.

Met de glimlach de motor teruggegeven. Wat een potentie. Wat een beest. 115pk. Dat zegt dus niets in de praktijk.
Maar wat een schokkerige gasrespons. Is dat normaal? t' Was een model met open luchtfilter en akra's van 2010. Ik dacht dat er geen verschillende rijmodussen zijn. Klopt dat?


En nu stel ik mij de vraag. Die 990 is nauwelijks bruikbaar op de openbare weg als je de vlotte pols hebt, wat dan met die 1290 ? Wie heeft dat al eens hard aan de tand gevoeld? *O**O*

Mijn triumph 765 circuitracer verkopen en de 990 smr in de plaats? Ik denk er over na. En stiekem denk ik aan die 1290. Verdomme dat ziet er lekker uit. De ultieme verboden vrucht ?
 
Wel wel ik ben begin deze maand voor het eerst in contact gekomen met een KTM 990SMR. Locatie : Ardèche.
We reden al heel de dag met zeer pittige machines a la yamaha tdr250, suz rg500, Aprilia rs250.
Het waren allen locals die elke bocht in de ruime omgeving kenden en moest ik dus al heel de dag in mijn handen spuwen om te volgen.
Ik kan wel net volgen dankzij mijn classic straatrace verleden, maar hier is er extra verkeer!
Na 250km kwamen we terug naar de loods en bood er iemand zijn 990 smr aan.

De motor was reeds warm en de bandenwarmers eraf. Cool. Ik laat het biertje nog even warm worden.
Onbekende motor, dus rustig in 1e snelheid opbouwen en dan gas in de hoek in 2e. 8-) Ik wist wel wat me te wachten stond dus had ik mij al op de tank gezet en was de pols klaar om terug te draaien. Het gaat nét met mijn 100kg! 3e Opnieuw in de hoek en...remmen. Gaat goed. Waw
Bocht veel te traag en schokkerig.
De 5 km bochtwegen heb ik 8x afgehaspeld heen en weer. Steeds harder. Alles bij elkaar gevloekt als het te traag ging. Er was geen verkeer.
paar keer een rond getal aangetikt, maar nauwelijks tijd om te kijken. Boven de 9 wens ik de naald te houden. Ik faal vaak.

Met de glimlach de motor teruggegeven. Wat een potentie. Wat een beest. 115pk. Dat zegt dus niets in de praktijk.
Maar wat een schokkerige gasrespons. Is dat normaal? t' Was een model met open luchtfilter en akra's van 2010. Ik dacht dat er geen verschillende rijmodussen zijn. Klopt dat?


En nu stel ik mij de vraag. Die 990 is nauwelijks bruikbaar op de openbare weg als je de vlotte pols hebt, wat dan met die 1290 ? Wie heeft dat al eens hard aan de tand gevoeld? *O**O*

Mijn triumph 765 circuitracer verkopen en de 990 smr in de plaats? Ik denk er over na. En stiekem denk ik aan die 1290. Verdomme dat ziet er lekker uit. De ultieme verboden vrucht ?
Haha…. Leuk om te lezen !
de smr heb ik nooit gehad maar wel de Superduke 990 wat dan in grote lijnen toch hetzelfde blok is.
De gasreactie was bij die SD 990 overigens niet zo extreem als bij jouw smr.
De 1290 is trouwens wel een veel vriendelijker en veelzijdiger blok:
Simpelweg voornamelijk vanwege de zwaardere vliegwielwerking tov de 990

dus ik zeg : DOEN !
 
Wel wel ik ben begin deze maand voor het eerst in contact gekomen met een KTM 990SMR. Locatie : Ardèche.
We reden al heel de dag met zeer pittige machines a la yamaha tdr250, suz rg500, Aprilia rs250.
Het waren allen locals die elke bocht in de ruime omgeving kenden en moest ik dus al heel de dag in mijn handen spuwen om te volgen.
Ik kan wel net volgen dankzij mijn classic straatrace verleden, maar hier is er extra verkeer!
Na 250km kwamen we terug naar de loods en bood er iemand zijn 990 smr aan.

De motor was reeds warm en de bandenwarmers eraf. Cool. Ik laat het biertje nog even warm worden.
Onbekende motor, dus rustig in 1e snelheid opbouwen en dan gas in de hoek in 2e. 8-) Ik wist wel wat me te wachten stond dus had ik mij al op de tank gezet en was de pols klaar om terug te draaien. Het gaat nét met mijn 100kg! 3e Opnieuw in de hoek en...remmen. Gaat goed. Waw
Bocht veel te traag en schokkerig.
De 5 km bochtwegen heb ik 8x afgehaspeld heen en weer. Steeds harder. Alles bij elkaar gevloekt als het te traag ging. Er was geen verkeer.
paar keer een rond getal aangetikt, maar nauwelijks tijd om te kijken. Boven de 9 wens ik de naald te houden. Ik faal vaak.

Met de glimlach de motor teruggegeven. Wat een potentie. Wat een beest. 115pk. Dat zegt dus niets in de praktijk.
Maar wat een schokkerige gasrespons. Is dat normaal? t' Was een model met open luchtfilter en akra's van 2010. Ik dacht dat er geen verschillende rijmodussen zijn. Klopt dat?


En nu stel ik mij de vraag. Die 990 is nauwelijks bruikbaar op de openbare weg als je de vlotte pols hebt, wat dan met die 1290 ? Wie heeft dat al eens hard aan de tand gevoeld? *O**O*

Mijn triumph 765 circuitracer verkopen en de 990 smr in de plaats? Ik denk er over na. En stiekem denk ik aan die 1290. Verdomme dat ziet er lekker uit. De ultieme verboden vrucht ?
".... zeer pittige machines a la yamaha tdr250, suz rg500, Aprilia rs250"

Was dit ironisch bedoeld? :+


Wat betreft de 990. Ik weet dat Toets van Am Tunnel (Eifel) destijds ook zo'n ding had, en er behoorlijk veel aan verbouwd had (waaronder andere nokkenassen) om dat ding vloeiender te laten lopen. Dus in die zin herken ik wat je zegt.

De 1290 daarentegen is eigenlijk niet vergelijkbaar met de 990. Voor een V2 is de 1290 vrij soepel en de gasrespons is niks mis mee, gaat gewoon vloeiend :Y
 
Ik vraag mij oprecht af wat mensen tegenwoordig zitten te paniekeren... Laatst ook al iemand met van die vragen... Ze lezen ergens iets op "zeer betrouwbare social media" (ahum kuch) en denken meteen dat elke motor bij 't minste of geringste uit elkaar valt :/

Dus misschien een vraag: plak jij ook de voorruit van je auto vol met een protector? Daar zou nml ook weleens een steentje tegenaan kunnen komen.

Als je er niet voor verzekerd bent kun je natuurlijk voor de zekerheid iets erop plakken tegen steenslag, maar in dit topic heeft volgens mij nog nooit iemand een kapotte lamp gehad.
Okay, vond t ook al wat ver gaan, maar dacht als t vaak voorkomt… Eigenlijk al weer vergeten 😃
 
Gister tijdens een beurtje werd me toch wel geadviseerd m'n achterband te vervangen.
Nu ligt Bridgestone BS T32r er onder.
De Pirelli Angel GT heeft het 5500 km volgehouden.
De bandjes zijn wel knap duurder geworden inderdaad!
€168,- voor de angel GT vorig jaar.
€234,- voor de BS gister.
Ik ben erg benieuwd hoe deze nu gaat bevallen!
 

Bijlagen

  • 20220622_195127.jpg
    20220622_195127.jpg
    190,6 KB · Weergaven: 25
  • 20220622_195144.jpg
    20220622_195144.jpg
    174,7 KB · Weergaven: 26
Gister tijdens een beurtje werd me toch wel geadviseerd m'n achterband te vervangen.
Nu ligt Bridgestone BS T32r er onder.
De Pirelli Angel GT heeft het 5500 km volgehouden.
De bandjes zijn wel knap duurder geworden inderdaad!
€168,- voor de angel GT vorig jaar.
€234,- voor de BS gister.
Ik ben erg benieuwd hoe deze nu gaat bevallen!
T.o.v. van de Pirelli lijkt de Bridgestone wel vierkant ;-). Maar zal optisch bedrog zijn schat ik zo in.
 
Niet onder de Superduke GT, wel mijn vorige motor, de BMW S1000R. Beviel prima. Ook bij slecht weer..
Ik heb nu de Dunlop MK3...bevallen ook prima in alle omstandigheden. Heb er ook een 'bochten-training' op Lelystad mee gedaan. Ging ook goed.
Maar bedoel je dat je zowel de S22 als ook de CRA4 al eens hebt gereden? Dat was eigenlijk mijn vraag, of iemand die beide kan vergelijken :)
 
Ik heb een iets ander beeld bij zeer pittige motoren, maar desalniettemin zijn het gave machines :Y
De vermogensafgifte waren niet extreem pittig, maar de clou zat em in de snelheid houden in de superkleine blinde bochtjes van de Ardèche. Bepaalde modellen hadden een heel klein gebruiksbereik. Maar dan had je ook alles. Nog nooit zoveel geschakeld en verzit op een motor op de openbare weg. De aprilia rs250 was ook pittig om je niet onderuit te remmen. De remmen zijn bemeten voor circuit, maar zijn te krachtig en zeer matig doseerbaar tov een moderne ktm.
Wat is uw definitie van pittig ? Ik heb met een kreidler Van Veen 50cc , een honda rs125 en een yamaha tz350 uitgeprobeerd op circuit. Pittige en soms ook giftige machines van 12pk, 45pk en 75pk. Sommigen ze breed als een deurblad op zijn kant, alle 3 moest je de wijzer boven de 7000tr houden of ze vielen stil. Dan besef ik dat ik niet echt kan rijden. bekaf. :Y :X
 
De vermogensafgifte waren niet extreem pittig, maar de clou zat em in de snelheid houden in de superkleine blinde bochtjes van de Ardèche. Bepaalde modellen hadden een heel klein gebruiksbereik. Maar dan had je ook alles. Nog nooit zoveel geschakeld en verzit op een motor op de openbare weg. De aprilia rs250 was ook pittig om je niet onderuit te remmen. De remmen zijn bemeten voor circuit, maar zijn te krachtig en zeer matig doseerbaar tov een moderne ktm.
Wat is uw definitie van pittig ? Ik heb met een kreidler Van Veen 50cc , een honda rs125 en een yamaha tz350 uitgeprobeerd op circuit. Pittige en soms ook giftige machines van 12pk, 45pk en 75pk. Sommigen ze breed als een deurblad op zijn kant, alle 3 moest je de wijzer boven de 7000tr houden of ze vielen stil. Dan besef ik dat ik niet echt kan rijden. bekaf. :Y :X
Oh je bedoelde pittig om te rijden. Ik dacht meer aan pittig in de zin van vermogen en koppel :)

Ik ben m'n 1290 SDGT gewend qua powerrrr, dus daarmee vergeleken zijn die jij noemt haast bromfietsen :+

Heel soms rijd ik weleens op de CB500 van m'n vriendin, dat vind ik dan ook erg traag, ondanks dat je er op bijvoorbeeld Zandvoort toch een nette tijd mee kunt rijden *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan