KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Op de claxon zitten maar twee draden waarvan er een door je schakelaar gaat
Ik had hem nu zo aangesloten
Screenshot_20190823-115825_Chrome.jpg
 
Misschien kan ik beter gewoon een continu stroom pakken en kijken of ik die via de claxon schakelaar kan laten lopen
 
Spartacus post #39


" So this is what you do: Leave original horn plugged in (1.5 amp horn plus relay equals 1.6 amps total). The difference is not enuf to change anything with the ECU. Jump/twin a wire to relay from the grey wire at the horn."

Originele schema staat in post #32
 
Laatst bewerkt:
Hallo Superdukers,

Sinds van de week eigenaar van een nieuwe GT.
Al een honderd of 8 mee gereden.;)
Voorheen van alles al gereden:
Dikke twins uit Italië....jappen en nog veel meer...

Eerste ervaringen:
Stuurt lekker en remt goed.
De std. Pirelli GT,s voelen prima aan.
Zitpositie is fijn; Lekkere aanvalshouding maar toch comfortabel!
Blok loopt behoorlijk soepel.
De settings ook wat mee gespeeld;
De bloksettings street en sport geven weinig merkbaar verschil ?
De Rainstand is natuurlijk makkelijk bij een flink nat wegdek,
maar biedt wellicht ook gemak in gebieden waar veel krappe haarspelden elkaar opvolgen....

Ook in de settings voor de vering heb ik tot nu toe geen grote verschillen geproefd ( nog niet )

Klein minpuntje is wel als je de motor precies op eenzelfde gasstand wilt houden bij wat lagere toeren...
Beetje snukken ( KFR )

Goed mee tevreden.
Al met een big smile afgestapt èn rondgereden 👍
 
Laatst bewerkt:
Hallo Superdukers,

Sinds van de week eigenaar van een nieuwe GT.
Al een honderd of 8 mee gereden.;)
Voorheen van alles al gereden:
Dikke twins uit Italië....jappen en nog veel meer...

Eerste ervaringen:
Stuurt lekker en remt goed.
De std. Pirelli GT,s voelen prima aan.
Zitpositie is fijn; Lekkere aanvalshouding maar toch comfortabel!
Blok loopt behoorlijk soepel.
De settings ook wat mee gespeeld;
De bloksettings street en sport geven weinig merkbaar verschil ?
De Rainstand is natuurlijk makkelijk bij een flink nat wegdek,
maar biedt wellicht ook gemak in gebieden waar veel krappe haarspelden elkaar opvolgen....

Ook in de settings voor de vering heb ik tot nu toe geen grote verschillen geproefd ( nog niet )

Klein minpuntje is wel als je de motor precies op eenzelfde gasstand wilt houden bij wat lagere toeren...
Beetje snukken ( KFR )

Goed mee tevreden.
Al met een big smile afgestapt èn rondgereden 👍
Gefeliciteerd met je nieuwe fiets *O*
Ik neem aan dat je het nieuwe model hebt? Die zou net als de oude met een software update, toch aardig soepel moeten lopen, ook bij lage snelheid/toeren. Maar goed, het blijft natuurlijk een V2, dus beetje bokkig.

Die regenstand gebruik ik echt nooit. Als het nat is zet ik 'm van sport terug naar street, verschil is met name meer traction control, vandaar :)
Niet crashen doe je toch vooral door een fluwelen rechterhandje :Y
 
Laatst bewerkt:
Gents, ik sprak zaterdag bij JTX een man wiens maat met z'n Super Duke R tijdens een wheely met 150 km/h ten val was gekomen. Die maat had het vermoeden dat de elektronica een hickup had gehad waardoor hij te ver achterover is gegaan, verder dan de software normaal gesproken toelaat. Een maand geleden ongeveer had ik ook zo'n momentje. Ik reed al op één wiel, gaf wat gas en waar die normaliter dan eigenlijk niet zoveel meer doet (door de TC), ging ik ook ineens bijna achterover.
Ik vroeg me af of meer hier dit herkennen?
 
Gents, ik sprak zaterdag bij JTX een man wiens maat met z'n Super Duke R tijdens een wheely met 150 km/h ten val was gekomen. Die maat had het vermoeden dat de elektronica een hickup had gehad waardoor hij te ver achterover is gegaan, verder dan de software normaal gesproken toelaat. Een maand geleden ongeveer had ik ook zo'n momentje. Ik reed al op één wiel, gaf wat gas en waar die normaliter dan eigenlijk niet zoveel meer doet (door de TC), ging ik ook ineens bijna achterover.
Ik vroeg me af of meer hier dit herkennen?

Ik kan sowieso geen wheelie en om die reden hoef ik het ook niet te kunnen;)
 
Ik heb toen met hard optrekken gehad dat de ontsteking weg viel. Ik denk dat het kwam omdat mn voet tegen de schakelpook kwam en de QS de ontsteking stopt. Misschien ook het geval tijdens het wheelien?
 
Gents, ik sprak zaterdag bij JTX een man wiens maat met z'n Super Duke R tijdens een wheely met 150 km/h ten val was gekomen. Die maat had het vermoeden dat de elektronica een hickup had gehad waardoor hij te ver achterover is gegaan, verder dan de software normaal gesproken toelaat. Een maand geleden ongeveer had ik ook zo'n momentje. Ik reed al op één wiel, gaf wat gas en waar die normaliter dan eigenlijk niet zoveel meer doet (door de TC), ging ik ook ineens bijna achterover.
Ik vroeg me af of meer hier dit herkennen?
Jep. Soms laat ie m merkelijk hoger komen dan anders, zonder voorafgaande reden. Meestal dan ook aprupter, sneller, vaak door bv een kleine bult in het wegdek, niet altijd.
Niet per se verwonderlijk, zover ik weet heeft de gt geen wheeliecontrole, kijkt hij enkel naar snelheidsverschil voor en achterwiel. Dus houdt hij je helemaal niet écht tegen om achterover te gaan.
Voetje op de rem klaarhouden, zoals altijd.

Aan 150 zijn wheelies sowieso op koppeling of door een bult of knik, als je dat wil trekken weet je beter wat je doet. Moet je achteraf ook niet lopen zagen.
 
Ik heb toen met hard optrekken gehad dat de ontsteking weg viel. Ik denk dat het kwam omdat mn voet tegen de schakelpook kwam en de QS de ontsteking stopt. Misschien ook het geval tijdens het wheelien?
Nope, dan zet ie je voorwiel gewoon op de grond. Wat ik bedoel is dat ie juist meer gas geeft dan je verwacht.
 
Jep. Soms laat ie m merkelijk hoger komen dan anders, zonder voorafgaande reden. Meestal dan ook aprupter, sneller, vaak door bv een kleine bult in het wegdek, niet altijd.
Niet per se verwonderlijk, zover ik weet heeft de gt geen wheeliecontrole, kijkt hij enkel naar snelheidsverschil voor en achterwiel. Dus houdt hij je helemaal niet écht tegen om achterover te gaan.
Voetje op de rem klaarhouden, zoals altijd.

Aan 150 zijn wheelies sowieso op koppeling of door een bult of knik, als je dat wil trekken weet je beter wat je doet. Moet je achteraf ook niet lopen zagen.
Inderdaad. Maar soms kun je het gas gewoon vol open houden en dan gaat het voorwiel langzaam naar beneden.
In deze sporadische gevallen verwacht je dat ie dat doet, maar klap je ineens bijna achterover.
Wat dat betreft kun je TC beter uitzetten als je wheelies wil maken.
 
Ja, dat is dan ook wat mensen die gecontroleerde wheelies willen maken, doen.
In normale omstandigheden laat de TC je nooit in de buurt van het balanspunt komen, en 'wheelie' je dus puur op power.
Soms echter, komt ie snel en hoog op, dan kom je in de buurt van het balanspunt. Altijd even schrikken, omdat je't niet echt verwacht.
 
Grootste verschil is voor mij de gasreactie bij kleinere gasopeningen. Voor de update was het verschil groter.
 
Inderdaad. Maar soms kun je het gas gewoon vol open houden en dan gaat het voorwiel langzaam naar beneden.
In deze sporadische gevallen verwacht je dat ie dat doet, maar klap je ineens bijna achterover.
Wat dat betreft kun je TC beter uitzetten als je wheelies wil maken.
Niet altijd even veilig om op de electronica te "rekenen", ik zie deze middelen meer als een hulp "als het even misgaat", voor de rest hou ik liever zelf de controle en schakel de TC uit om (sporadisch!) te wheelyën.
 
Niet altijd even veilig om op de electronica te "rekenen", ik zie deze middelen meer als een hulp "als het even misgaat", voor de rest hou ik liever zelf de controle en schakel de TC uit om (sporadisch!) te wheelyën.
Ik reken er niet op, maar je raakt eraan gewend.

Zou eigenlijk wel fijn zijn als we de TC tijdens het rijden aan en uit zouden kunnen zetten.
 
had in de vakantie een uurtje over en ben een beetje nerdy geweest :X,
even alle spare-parts (frame) van de 2017 GT tegenover de 2018 GT in excel gezet.
meeste onderdelen (behoudens de kleur) gelijkwaardig, maar toch een paar nieuwe onderdelen op de 2018 t.o.v. de 2017.
dit zullen 'verbeteringen' zijn, maar zullen deze ook daadwerkelijk uit claims komen, waarom wordt er anders iets verbeterd ??

hier de onderdelen die vernieuwd/gewijzigd zijn, met name de handvat verwarming en het wielas vallen op.

69001084100
stuurkoppakking

60402010200
handvat met verwarming (gas)

60402052200
handvat met verwarming (vast)

61312040200
spiegel links

61312041200
spiegel rechts

61604041040
Plug (in achterbrug)

61305007300
Spruitstuk voorzijde

61308010000CB
voorspatbord

61408019050KC
onderplaat achter

61310385100
Achterwielas
 
Top :t

Ik heb zelf een 2017 en mijn handvatten slijten als een malle...... nog nooit meegemaakt met andere motoren.

Zou dat de reden zijn (betere kwaliteit 2018 model) ?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan