KTM SuperDuke 990 Deel 14

Voor zover ik het kan zien is de SD behoorlijk standaard, ook de airbox?
Mijn maps hoef je niet te proberen als je de standaard airbox hebt. Daar moet een motohooligan of gelijkwaardig op zitten.
Ik heb de link gemaild van superduke.net pagina 34
De map is absoluut niet arm, in mijn setting was de A/F verhouding 13,6-13,8. Met een standaard airbox zal de motor veel te rijk staan.

Zo te lezen heb je veel ervaring dus dat zie ik bij jou helemaal goed komen :Y
 
Voor zover ik het kan zien is de SD behoorlijk standaard, ook de airbox?
Mijn maps hoef je niet te proberen als je de standaard airbox hebt. Daar moet een motohooligan of gelijkwaardig op zitten.
Ik heb de link gemaild van superduke.net pagina 34
De map is absoluut niet arm, in mijn setting was de A/F verhouding 13,6-13,8. Met een standaard airbox zal de motor veel te rijk staan.

Zo te lezen heb je veel ervaring dus dat zie ik bij jou helemaal goed komen :Y
Airbox is inderdaad standaard maar word aankomende week vervangen voor een ITG filter(mits ik de spullen binnen heb). Uiteindelijk wil ik hem toch nog een keer compleet afstellen op de bank, voor nu wil ik gewoon weten hoe de afstelling staat en hoogstwaarschijnlijk een heel stuk verarmen of verrijken waar dat nodig is :)
 
Eerste rit (met hermetisch afgesloten helm 😅) van het jaar zit er op. De nieuwe KTM handvat verwarming is echt een aanrader 👌
 

Bijlagen

  • E56ED072-ACE6-49D8-B463-E37A9721E763.jpeg
    E56ED072-ACE6-49D8-B463-E37A9721E763.jpeg
    2,5 MB · Weergaven: 21
  • AD90FF68-D522-4A79-B6DF-27EBAE7EFEF6.jpeg
    AD90FF68-D522-4A79-B6DF-27EBAE7EFEF6.jpeg
    796,9 KB · Weergaven: 17
Krijg nou de hik! Accu stuk... zelfs na sporadisch opladen afgelopen winter. Is de ytz14s gel accu de enige voor de Duke of is er ook nog een alternatief?
 
Goed bezig! Wat ben je van plan met de voorvork?
Voor het mooi nog even de klauwen ondersteunen op opknopen zodat ze niet de hele tijd aan de leidingen hangen.

Krijg nou de hik! Accu stuk... zelfs na sporadisch opladen afgelopen winter. Is de ytz14s gel accu de enige voor de Duke of is er ook nog een alternatief?
Keuze genoeg
 
Goed bezig! Wat ben je van plan met de voorvork?
Voor het mooi nog even de klauwen ondersteunen op opknopen zodat ze niet de hele tijd aan de leidingen hangen.


Keuze genoeg
Helaas is de kering lek dus die moet vervangen worden.
 
Bij die griek besteld? (die maakt die itg base plates toch?)
Inderdaad bij de Griek besteld voor mijn SD. Mn Pa rijd met een SMT en heeft er ook wel oren naar, als het mij goed bevalt trek ik de plaat over en laad ik hem bij de buurman snijden :). Had het internet al afgestruint naar technische tekeningen van zon plaatje maar helaas nergens te vinden of ik ben niet goed genoeg in zoeken:P
 
miss handel verpesten...

Maar miss kunnen we er meer van maken zodat we allemaal voordelig een setje kunnen krijgen.....
 
miss handel verpesten...

Maar miss kunnen we er meer van maken zodat we allemaal voordelig een setje kunnen krijgen.....

Is indd het verpesten van de handel van de Griek..., wanneer ik de baseplate heb zal ik eens aan de buurman vragen wat het kost om aantallen te laten snijden (10 / 20 / 30 enz.) en de hapjes voor de lip van het filter uit te vrezen. Word vervolgt.
 
Heb ook wel interesse daar voor 👍

Uit welk materiaal ga je dit snijden? Moet er natuurlijk wel een beetje lekker uit zien :]
 
Goedemorgen,

Voor mij is het tijd om wat anders te gaan rijden.
Momenteel heb ik nog een Ducati 848 evo, en had hiervoor een Triumph speed triple 1050 uit '05.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op een 3tal motoren waar ik binnenkort een proefrit op wil gaan maken.
KTM 990 Superduke uit 2008 met 38xxx km
Moto Morini Corsaro 1200 uit 2007
Buell Xb12S Lightning uit 2004.


Via google heb ik al wel wat antwoorden gevonden, maar extra info kan nooit kwaad.

- Onderhoudsinterval is 15000km. Dient dit bij een specialist te gebeuren of kan dit in elke (professionele) werkplaats?
- Bij een hoge kmstand kan de waterpomp en koppelingscilinder lekken las ik. Zijn er verder nog aandachtspunten?
- Ik ben 1.98m lang. Ik neem aan dat ik op de KTM voldoende ruimte heb, zelfs met passagier om een dagje te toeren?
Ik snap dat proefzitten uiteindelijk het verlossende antwoord zal geven maar misschien zijn hier (lange) rijders die hun ervaring kunnen delen?

Groet Eric.
 
- Onderhoudsinterval is 15000km. Dient dit bij een specialist te gebeuren of kan dit in elke (professionele) werkplaats?
- Bij een hoge kmstand kan de waterpomp en koppelingscilinder lekken las ik. Zijn er verder nog aandachtspunten?
- Ik ben 1.98m lang. Ik neem aan dat ik op de KTM voldoende ruimte heb, zelfs met passagier om een dagje te toeren?
Ik snap dat proefzitten uiteindelijk het verlossende antwoord zal geven maar misschien zijn hier (lange) rijders die hun ervaring kunnen delen?

Groet Eric.

- Onderhoud kan overal, maar net waar jij een prettig gevoel bij hebt. Ik heb mijn motor ooit gebracht bij een officiële KTM dealer, ik kreeg hem terug met een totaal verkeerde mapping erop (van het 2011 model) en met een kras op de benzinetank. Dus daar kom ik nooit meer. Uiteraard zullen veel KTM dealers het ook juist heel goed doen, maar ik wil alleen maar aangeven dat een KTM dealer niet zaligmakend hoeft te zijn en niet KTM dealers niet altijd minder zullen zijn.
- Zal vooral even de openingspost lezen van dit onderwerp. Staan de aandachtspunten in en ook vele andere tips.
- Ik ben ook 1.98 en dit is 1 van de weinig motoren waar ik lekker op zit (anders was ik voor een andere gegaan uiteraard :p )
 
Goedemorgen,

Voor mij is het tijd om wat anders te gaan rijden.
Momenteel heb ik nog een Ducati 848 evo, en had hiervoor een Triumph speed triple 1050 uit '05.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op een 3tal motoren waar ik binnenkort een proefrit op wil gaan maken.
KTM 990 Superduke uit 2008 met 38xxx km
Moto Morini Corsaro 1200 uit 2007
Buell Xb12S Lightning uit 2004.


Via google heb ik al wel wat antwoorden gevonden, maar extra info kan nooit kwaad.

- Onderhoudsinterval is 15000km. Dient dit bij een specialist te gebeuren of kan dit in elke (professionele) werkplaats?
- Bij een hoge kmstand kan de waterpomp en koppelingscilinder lekken las ik. Zijn er verder nog aandachtspunten?
- Ik ben 1.98m lang. Ik neem aan dat ik op de KTM voldoende ruimte heb, zelfs met passagier om een dagje te toeren?
Ik snap dat proefzitten uiteindelijk het verlossende antwoord zal geven maar misschien zijn hier (lange) rijders die hun ervaring kunnen delen?

Groet Eric.
Onderhoud aan de ktm doe ik zelf en is makkelijk en ik ben zelf 1.96 en dit ik de fijnste motor waar ik op heb gereden en kan er makkelijk een hele dag op zitten :t
 
Ik moet wel eerlijk toegeven dat het zadel vrij plat is, dus met een bijrijder zit je elkaar al gauw heen en weer te kopstoten. De bijrijder ziet dus ook niks. Als je veel samen rijdt weet ik niet of dit je motor is. Alles kan natuurlijk, maar hij rijd echt heel veel fijner alleen.

Ben zelf 1.93m en zoals eerder genoemd is de geometrie voor lange mensen echt top

Heb zelf veel verschillende merken motoren (gehad) en kan geen noemenswaardig verschil benoemen qua moeilijkheid van onderhoud. Ik begrijp dat Ducati meer speciale tools vereist, terwijl de SD weg komt met een normale gereedschap set - zelfs de bijgeleverde gereedschaps tas kom je al heel ver mee
 
:^

Ben blij dat mijn vent handig is en dat we plek en ruimte hebben om alles zelf te doen aan onze motoren :Y
Ik ben 1,90 en pas perfect op de SD, mede de reden dat ik er een heb.
Morgen word het prachtig weer.....
Misschien toch ff rondje :] al is dat Corona technisch gezien totaal niet ok natuurlijk... vandaag krijg ik laatste onderdeeltjes binnen. Ga de remmerij helemaal uit elkaar trekken en schoonmaken, is nodig. En nieuwe blitse rempotje d’r op zetten.

Net MaRRc op bezoek gehad met zijn R; echt wel veel dikker als een std duke.. al ben ik met mijn witte ook nog wel erg blij.
 
:^

Ben blij dat mijn vent handig is en dat we plek en ruimte hebben om alles zelf te doen aan onze motoren :Y
Ik ben 1,90 en pas perfect op de SD, mede de reden dat ik er een heb.
Morgen word het prachtig weer.....
Misschien toch ff rondje :] al is dat Corona technisch gezien totaal niet ok natuurlijk... vandaag krijg ik laatste onderdeeltjes binnen. Ga de remmerij helemaal uit elkaar trekken en schoonmaken, is nodig. En nieuwe blitse rempotje d’r op zetten.

Net MaRRc op bezoek gehad met zijn R; echt wel veel dikker als een std duke.. al ben ik met mijn witte ook nog wel erg blij.

Gewoon rijden, je bent toch niet aan het samen scholen op de motor :) Gisteren middag ook heerlijk 2 uurtjes op pad geweest :)
 
Hoi allemaal, even voorstellen:
Ik lees al een tijdje mee en ben sinds oktober in het bezit van een nette superduke 2007. Een groot verschil met mijn cbr600f uit 1997 die ik daarvoor had. Vooral kwa rijcomfort maar ook strakkere handling.

binnenkort wat onderhoud uitvoeren: verse olie, nieuwe (beter zichtbare) knippers achter en een nieuwe bout in de onderSpoiler die ik afgelopen weekend ben verloren..
 

Bijlagen

  • 16EF6162-7FE7-42D8-8538-9085DBDCC1BA.jpeg
    16EF6162-7FE7-42D8-8538-9085DBDCC1BA.jpeg
    1 MB · Weergaven: 26
Hoi allemaal, even voorstellen:
Ik lees al een tijdje mee en ben sinds oktober in het bezit van een nette superduke 2007. Een groot verschil met mijn cbr600f uit 1997 die ik daarvoor had. Vooral kwa rijcomfort maar ook strakkere handling.

binnenkort wat onderhoud uitvoeren: verse olie, nieuwe (beter zichtbare) knippers achter en een nieuwe bout in de onderSpoiler die ik afgelopen weekend ben verloren..
Een grijze, die zijn zeldzaam! Ziet er netjes uit! Heel veel plezier ermee!
Boutjes van de onderspoiler met een klein drupje loctite 243 vastzetten, dan trillen ze niet meer los.
 
:^

Ben blij dat mijn vent handig is en dat we plek en ruimte hebben om alles zelf te doen aan onze motoren :Y
Ik ben 1,90 en pas perfect op de SD, mede de reden dat ik er een heb.
Morgen word het prachtig weer.....
Misschien toch ff rondje :] al is dat Corona technisch gezien totaal niet ok natuurlijk... vandaag krijg ik laatste onderdeeltjes binnen. Ga de remmerij helemaal uit elkaar trekken en schoonmaken, is nodig. En nieuwe blitse rempotje d’r op zetten.

Net MaRRc op bezoek gehad met zijn R; echt wel veel dikker als een std duke.. al ben ik met mijn witte ook nog wel erg blij.

Kiek oan! Groen licht om recreatief te rijden:RIVM: recreatief motorrijden kan
 
Terug
Bovenaan Onderaan