Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

KTM SuperDuke 990 Deel 14

Ik weet niet of de schijven van een 1290 ook op de 990 passen.
Ik heb nog 2 sets nieuwe liggen.

Zo te zien gaat dat niet, weet niet waarom. Ze lijken er wel op in ieder geval.
 

Bijlagen

  • E63A0892-72BF-441F-A1A0-FE58D885A5DA.jpeg
    56,9 KB · Weergaven: 8
@Catch22 boonstra, roukama en cama al geprobeerd. Hebben allemaal alleen de koplamp en teller, maar niet de behuizing.

Ze hebben er in ieder geval een mooi beun projectje van gemaakt. Misschien dat hij nog op te lappen valt, maar een originele is natuurlijk beter
 
Helaas heeft vandaag mijn koppelingscilinder het ook begeven. Ben nu dus in de markt voor een nieuwe en zit er aan te denken om er maar een van Oberon aan te schaffen. Heeft iemand van jullie ervaring met een snelle leverancier die ze op voorraad heeft?
 

Ik heb m twee weken geleden besteld, werd de volgende dag opgestuurd bij Oberon.
Achteraf gezien had de zwarte versie misschien mooier gestaan dan titanium.

Ben er blij mee, hij lijkt iets lichter te koppelen en ook lijkt het schakelen iets zekerder te gaan.

Vergeet niet magura blood koppelingsolie te bestellen.

Als je dit weekend al wil rijden weet ik niet of dat gaat lukken met onderdelen uit Engeland..
 

Bijlagen

  • D5A3049C-6A7E-437E-8668-DBBBD0E296F5.jpeg
    268,8 KB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt:
Heb er gisteravond een besteld bij Rally-Motor, die had ze ook op voorraad. Is een oranje geworden ^^. Wat vloeistof betreft, is de Magura hiervoor het beste? Als ik in mijn manual kijk staat er volgens mij gewoon Motorex dot 5.1 voorgeschreven, of is dat enkel voor de rem?
 
De koppeling enkel minerale olie gebruiken......... nooit remolie !!!
 
De koppeling enkel minerale olie gebruiken......... nooit remolie !!!
Ok, weer iets geleerd. Nog een specifiek merk/type dat ik het best kan gebruiken? En hoeveel heb ik nodig om het hele systeem een keer door te spoelen en te vullen na het vervangen van de nemer?

* Edit: Volgens mij is het afhankelijk van je master cilinder wat voor een vloeistof je moet/kunt gebruiken. Magura masters moeten minerale olie hebben, Brembo werkt met dot. Is mineraal altijd veilig in dit geval? Ik moet nog even kijken welke master ik op mijn motor heb.
 
Laatst bewerkt:
Mocht er ooit een lekkage van de koppeling in het motorblok ontstaan, dan geeft een minerale olie geen of weinig schade.
Wanneer er remvloeistof in het blok komt zal er fors schade ontstaan !!
 
Tenzij een vorige eigenaar een andere master cilinder gemonteerd heeft moet er gewoon minerale olie in de 990 koppeling.
Vrijwel iedere minerale olie voldoet.
Ik gebruikte altijd lhm+ is bij vrijwel iedere automaterialenzaak te krijgen.

Er gaat niet veel in, flesje van 0,25l kan je meerdere keren de boel mee verversen.
 
Magura werkt tegenwoordig ook met dot 4, op mijn Husky zit een magura koppeling waar gewoon dot 4 in gaat. En ik dacht dat op de 1290 ook dot 4 in de magura koppeling gaat.
 
Ik ben op het internet aan het kijken voor een ander luchtfilter.en kom veel dingen tegen, en vooral veel prijsverschillen.
Ben benieuwd met welke setup rijden jullie?
 
Heb zelf een rottweiler baseplate en een ITG filter. SAS eraf en de Akrapovic Smoothened map.
Ik rijd momenteel nog met het originele luchtfilter en Akra uitlaat. Weet niet welke mapping er ingeladen is, maar ga er van uit dat dit de Akra-map is. Zou ik een open luchtfilter zo kunnen installeren, of is het daarna noodzakelijk de motor opnieuw te laten mappen?

Ik weet dat een custom map altijd beter is, maar zou de standaard Akra-map voldoen voor een goed lopende motor?
Of heeft het open filter niet direct heel veel toegegevoegde waarde?
 
Die standaard akra map liep bij mij niet heel erg lekker icm open filter. Er was dan een soort van dip bij 3 tot 4k toeren. Die is weg met de Smoothened versie.

Open filter vind ik qua performance een lichte aanrader, maar vooral ook vanwege de sound en looks.