ga eens langs een auto spuiter die kunnen vaak goede adviesen geven of voor een klein bedrag de hele handel repareren en spuiten...
suc6 ermee
Zal effe je helpen
Mijn mail naar HZ Paint.
Geachte heer/mevrouw,
Ik ben op zoek naar een spuiterrij voor mijn motor, deze is na diefstal met
schade terug gevonden. Nu ik toch het bij moet gaan werken vraag ik me af
hoeveel het kost om deze motor (zie bijlage) te spuiten. Het gaat om een
1994 Kawasaki ZZR 1100.
Eigenlijk is dit meer een vraag hoeveel dit zou gaan koste (grofe schating
mag), om dit meschien wat makkelijker te maken kan ik wel kleur nummers
opgeven maar dit zijn wel humbrol kleuren (modelbouw kleuren) denk dat het
handiger is om de kleur naam op te geve.
-Grootste gedeelte Parlemour wit (ongeveer wat nu zwart is)
-Matt zwart
-mattalic bordau rood
-licht grijs
Ik hoop dat u er iets wijzer van word en kijk uit naar wat dit ongeveer
kost.
Martin Heg
De mail terug.
Hallo Martin.
Bij zo'n projekt moet je al snel tellen rond de 850,- / 900,- euro, excl. btw.
Na het zien van de motorfiets kunnen we pas echt een exacte prijsopgave doen (mede i.v.m. de schade).
HZ Paint, Hans.
Dus kan makkelijk voor die koste denk ik
Edit: Je kan je kuipdelen anders ook reparen met 2 componenten hars of plamuur
Kuipdelen repareren met polyester zou ik niet doen, dat hecht namelijk niet op het ABS van je delen.
De scheuren lassen en eventuele gaten opvullen met het materiaal waar je kuipdelen van gemaakt is werkt prima.
Het in spuitplamuur en grondlak zetten van die delen is met een spuitbus wel te doen, maar de lak krijg je er nooit heel mooi zelf op uit een spuitbus volgens mij.
Kun je nergens een compressor lenen? En als je dan een garage of zo hebt die je goed nat spuit met water dan heb je ook weinig kans op stof in je lak.
Zo heb ik weleens delen van een auto gespoten en die zag er keurig uit daarna.
Ik las net via de zoek topic dat de kuip zeer waarschijnlijk van het ABS materiaal gemakt is (K*T) heb ik net een polyester reparatie kit gekocht
Maar ik zag tijdens het zoeken wel veel manieren om te lassen cq lijmen
dit zag ik op marktplaats staan
http/www.reinderink.nl/website.htm
zou dit ook tedoen zijn met een soldeerbout???
Wat het spuiten betreft, gezien de kosten ga ik het toch zelf doen, ik kan wel een compressor regelen maar geen verfpistool (hoe zo'n ding ook mag heten) regelen.
thanks..........
Je kunt kijken of je de kappen goedkoop ergens anders kunt kopen. Wanneer niet, met matjes werken en hars. Die kun je in elke verfzaak halen. Dat plak je op de achterkant, om de vorm te krijgen, vervolgens met wat vloeibare filler de schuren opvullen. Dan veel schuren, met erg glad schuurpapier (richting de korel 3200, natschuren). Dit moet echt spiegelglad zijn. Als je ondergrond goed is, en je spuit meerdere dunne laagjes met een spuitbus, krijg je een mooi resultaat. Meeste mensen zijn te lui om veel te schuren, en stoppen met korel 800. Je kunt dan in het licht de ruwheid vaak nog zien, en dit geeft slechte resultaaten. Ook het in 1 keer dekkend spuiten is dom werk, dit leid vaak tot druppelvorming. Gewoon 1x eroverheen, maakt niet uit dat de helft van de ondergrond nog te zien is. Gewoon een aantal uren of een dagje laten drogen, en weer een dun laagje. Dan heb je geen druppelvorming en een mooi laagje.
Ga er deze maand waarschijnlijk mee bezig, zal mijn resultaten dan wel ewrgens in het brikkers gedeelte posten, bij het XJ/S topic.
Edit: i.d.d, beetje na het idee van pietert... was weer eens te lui om voorgaande reactisch te lezen
bedankt voor je verhaal, tja dat schuren ben ik nu al zat (heb een spatbord en een zijkap geschuurd). Waar haal je dat hele fijne schuurpapier vandaan??
Ik heb al schuurpapier met korrel 1000 maar hoe schuur je eigenlijk nat!!!!
(tja nog nooit gedaan) moet je het schuurpapier onder de kraan houden???
gewoon teiltje water nemen, af en toe je scuurpapier er in onder dopen en dan schuren. zorg ervoor dat je papier goed nat blijft, anders krijg je krassen en het loopt snel vol.
je kan trouwens beter beginnen met een grovere korrel (zoals 240) en dan steeds fijner gaan.
He schiet je al op we gaan bijna rijden
ziet er goed uit voor een leek, als ik een opknapper heb mag jij plakken
Dit is ook een mooie kleur (Afbeelding)
Tjonge, wat een adviezen.
Als het een scheurtje is kun je je kappen best met
2 componenten epoxielijm van bison plakken en anders
even een stukje kunstof erachter plakken.
Verder heeft schuren met korrel 1000 ABSOLUUT geen
zin als je nog grondverf moet spuiten.
Gewoon schuren met korrel 400 en dan de grondverf
spuiten.
Dit uitschuren met korrel 600 en even bij de spuiter
2K lak halen en met een spraymaker spuiten.
Met wat geduld en een goede bui maak je bijna het
resultaat van een prof.
succes Zeldzame