Kwastert's XJ900 Roberts met EZS RX1

Status
Niet open voor verdere reacties.
img_3202.jpg
024_25_(1).jpg
 
Laatst bewerkt:
Wat mag trouwens een bakkie kosten, laten we uitgaan van een Velorex ofzo. Een EML Mini is wel mooier, maar blijkbaar ook zeldzamer.
 
kleine EML's en EZS-en zijn er zat maar niet via marktplaats, ik weet niet waar die dingen blijven als de motor afgeschreven is.
waarschijnlijk worden er direct nieuwe combinaties van gebouwd.
heel af en toe komt er een oudje op marktplaats, dat is dus een kwestie van geduldig afwachten.
voor een standaard oude velorex 562 zou ik op een euro of 300 rekenen.
dan moet je de as zeker nog vervangen.
een mooie velorex met een versterkte as zal tegen de 1000 euro gaan kosten.
een nieuwe 562 kost bij verstegen 2400 euro.
een duna bakje kan ook nog wel netjes zijn aan een srx, daar staat er een van op marktplaats met klemmen voor een harlie
 
Ja die Duna had ik gezien, maar vind ik eigenlijk niks. Er staat een Honda 750F met Velorex 562 op Marktplaats voor € 1900. Ik kan de Velorex ook los kopen voor € 650, dan wel kompleet met bevestiging etc. Op de foto te zien zit daar het originele wiel nog aan. Daarbij blijft een Eml mini toch wel mooier. En die Kalich bakkies zijn toch ook prachtig klein en laag.
 
kleine EML's en EZS-en zijn er zat maar niet via marktplaats, ik weet niet waar die dingen blijven als de motor afgeschreven is.
waarschijnlijk worden er direct nieuwe combinaties van gebouwd.
heel af en toe komt er een oudje op marktplaats, dat is dus een kwestie van geduldig afwachten.
voor een standaard oude velorex 562 zou ik op een euro of 300 rekenen.
dan moet je de as zeker nog vervangen.
een mooie velorex met een versterkte as zal tegen de 1000 euro gaan kosten.
een nieuwe 562 kost bij verstegen 2400 euro.
een duna bakje kan ook nog wel netjes zijn aan een srx, daar staat er een van op marktplaats met klemmen voor een harlie

En zo'n kleine EZS, dat weet ik niet. Via Ezs lijkt kij dat moeilijk, die zien me komen met m'n SRX. Ze zijn daar meer van de BMW's en de Goldwings. Ik kom er nog wel eens, tis hier vlak bij. Ze hebben wel m'n blok in orde gemaakt, maar da's dan eigenlijk meer Motoport en niet EZS
 
Oja, de bak van een Velorex is dat trouwens polyester? Ik zit dan alweer aan verbouwen te denken:-)....
 
Zijspan is aangebouwd geweest aan een Harley softtail en dus zo weer aan te knopen. De bak is gestraald geweest, plaatwerk is hersteld en vervolgens in kleur gespoten. De op- en aanbouw is door Verstegen motoren uitgevoerd. De aanbouw is gedaan met een mooi weggewerkt subframe, inclusief nieuwe schoorstangen en stuurstabilisator. Er zit een 16" wiel in met nieuwe band

Aldus de advertentie op Marktplaats.
 
het is een russische bak, ik weet de naam niet meer maar Dauntless verkoopt hem als sputnik.
bmwf650rigwithhalon.jpg

nieuwprijs 2400 dollar.
de neus kan naar voren schuiven voor een makkelijke instap.
voor mij valt hij in de categorie russenbakken, aan de SRX vind ik een MZ bak dan nog geschikter
 
volgens mij is die bruine een jupiter-bakje. Zat vroeger aan een russische tweetact.
Beetje stijl ural, maar dan lichter. Met zo'n 16 inch wiel redelijke optie, maar nog geen mooi racy bakje.
Niet doen.

Gertjan
 
Ik heb mail gehad van Mattias. Ook een paar foto's van zijn Srx met EML mini. Hij heeft helemaal een subframe langs zijn framebuis gelegd.
full
 
een duitser moet je met een korreltje zout nemen :Z
ze zijn daar zo schijterig voor de TUV dat ze alles veel te veilig maken.
in nederland rijden honderden mensen met een zijspan aan een /5, /6 of /7 bmw waar officieel geen zijspangoedkeuring op zit.
het frame wordt dan wel krom maar daar heb je met een zijspan geen last van.
in duitsland maken ze complete hulpframes langs zo'n bmw.
ze durven daar ook geen zijspan op gietwielen te zetten terwijl wij nederlanders dat rustig doen.

het is waarschijnlijk wel raadzaam dat je een stabiel hulpframe bouwd maar je motor verdubbelen zoals matthias lijkt me nogal overdreven.

probeer eens of je iets engels of amerikaans kan vinden, die zijn een stuk makkelijker, als je dan de gulden middenweg neemt kom je redelijk uit.
 
Ja over die wielen had hij ook het al.
En wat dat hulpframe betreft: volgens mij kun je toch door het maken van goede, netjes passende schetsplaten, waar je de koppelingen aan maakt toch een voldoende sterke verbinding krijgen. Zou zo'n stukkie framebuis, wat toch niet helemaal pisbakkenstaal is, zomaar scheuren? Dat scheuren doet hij dat toch op of net naast een las? En daar zijn dan weer lasapparaten voor!
Volgens hem moet er ook een schommelarm voorvork in. Maar, is voor een lichte combinatie voorzien van "Polsplaten" , en een voorvork-stabilisator niet een redelijke oplossing?
 
die paarse is een jeaniel cobra zijspan, frans.
lijkt me een leuk bakje voor aan een srx :}
wordt in duitsland door de firma walter verkocht
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
ik rij een opgefokte SRX en een classic MZ(model 1958!), een 250je met zijspan.
Lijkt me gevoelsmatig onverstandig aan de srx een zijspan te hangen.
Het frame moet teveel aangepast worden; was namelijk niet voor niets zo'licht'gebouwd.
Dat je in toekomst een zwaardere met kleine wielen zou willen, is net zo zinnig als de wens wel/niet later een zwaardere 2-wieler te willen. Dus onzin.
Mn MZ+span staat bijv. te ruil voor nota bene een motorscootertje Benelli Adiva.
mvg rob
 
je ziet dat er verschillende srx-en rondrijden met een bakje, gelukkig is het je gevoel.
bijna niemand begint op een kant en klaar groot zijspan op autowielen.
we beginnen allemaal op een mz, ural of omgebouwd brikje.
als je dan wat meer vermogen wil en groter en luxer gaat rijden kom je er vanzelf achter dat naloopverkorting en autobanden wel erg wenselijk zijn.
ik vind het dus helemaal geen gek uitgangspunt.

ik vind deze reactie erg negatief zonder onderbouwing, of probeer je alleen je MZje te slijten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan