Kwastert's XJ900 Roberts met EZS RX1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Over zinnig: wat is er zinnig aan een zijspan, een auto rijdt makkelijker, is makkelijker aan te komen en heeft meer ruimte. Bovendien zit je onderdak. Ook is het veeeeeeeeeel veiliger. Toch is er een hele groep zijspanrijders, motorrijders en bedenk zelf maar verder.
En verder: Een Srx met solo zitje en schuimplastic, wat nog wel aardig trilt, maar 48 pk heeft en waarmee je vol in het weer zit, nou dat vindt ik ook niet zinnig. En toch doe ik het.

Een ieder leeft z'n eigen leven! (ik lijk wel dominee..........)
 
kijk, thats the spirit :}

ik had het al geraden, die MZ staat bij te koop, gewoon een es250/2 uit eind jaren zestig.
als hij goed is kan je voor 1000 euro fijn de buurt onveilig maken _O-
 
Nog een opmerking van moeders:

Passen er twee kinderen van 4 en 6 jaar in deze Velorex, met Pa en Ma op de V65. En is dat dan ook nog veilig te besturen. Het blijft ook een mooie combinatie.
full
 
voor twee kinderen van 4 en zes gaat het net.
met moeders achterop wordt het al moeilijk te besturen.
bovendien heeft deze guzzi dan net genoeg vermogen om de honderd nog te halen.
het spul ziet er heel gelukt uit maar het blijft natuurlijk een kleine guzzi.
als je het uiterlijk even vergeet is dit een 1000 euro motorfiets met een bakje van minder als 500.
iemand heeft alleen verschrikkelijk veel moeite gedaan voor het uiterlijk van het beestje.
hopelijk is ie intern en electrisch net zo mooi, dan heb je een nieuwe fiets.
 
Is er een noodzaak dat een zijspan aan de recher kant zit?
Aan de rechterkant van de srx zit de kickstarter, en die heb je nodig. Links aanbouwen zou dus makkelijker zijn.
 
dan zal je in engeland, japan of zuid afrika een span moeten zoeken.
het is wel makkelijker met inhalen, je rijd een beetje naar de middenstreep toe en je ziet aan de ogen van je passagier of je er voorbij kan
 
Laatst bewerkt:
dan zal je in engeland, japan of zuid afrika een span moeten zoeken.
het is wel makkelijker met inhalen, je rijd een beetje naar de middenstreep toe en je ziet aan de ogen van je passagier of je er voorbij kan

klopt. _O- _O-

heb ooit eens een Enfield met bak gereden (engelse import)

nog nooit zo vaak een bakkenist met z'n armen zien zwaaien.. O-) O-)
 
Er heeft toevallig niemand een jeaniel cobra zijspan liggen, welke toch niet meer gebruikt wordt, dus voor weinig........
Of een velorexje ofzo........
 
Is er een noodzaak dat een zijspan aan de recher kant zit?
Aan de rechterkant van de srx zit de kickstarter, en die heb je nodig. Links aanbouwen zou dus makkelijker zijn.
Ik heb net de oefening links rijden achter de rug en er zit een groot nadeel aan bij passeren van tegenliggers op wat smallere wegen, je moet ruimte maken voor de tegenligger en normaal laat je dan het bakwiel even door de berm gaan als het moet maar als de bak aan de verkeerde kant zit.......
 
We hebben een bakkie! En er zit ook nog een Tsjechische toegave aan vast......[afbeelding]

die tsjegische toegave weet ik wel iemand voor hoor :9~

as je die d'r toch af gaat breken O-)

maaruh ZONDER gekheid..
ik blijf het zonde vinden van je fiets als je daar een bak aanplakt
die tsjeg is veel leukerdurur om mee te spelen..
 
Is er een noodzaak dat een zijspan aan de recher kant zit?
Aan de rechterkant van de srx zit de kickstarter, en die heb je nodig. Links aanbouwen zou dus makkelijker zijn.
nog maar een reactie op de vraag,

Ik had een CB550 met bak en daar zat de kick starter ook tussen motor en bak, was gewoon te gebruiken.

verder zou ik die tjech combi intact laten.....
 
die tsjegische toegave weet ik wel iemand voor hoor :9~

as je die d'r toch af gaat breken O-)

maaruh ZONDER gekheid..
ik blijf het zonde vinden van je fiets als je daar een bak aanplakt
die tsjeg is veel leukerdurur om mee te spelen..

De tsjeg gaat eraf! Hij kan wel leukerdur zijn, maar de grijnsfaktor van de SRX gaat boven alles!!
Het duurt nog wel even voor het zover is, maar die liefhebbers voor de JAWA mogen zich opstellen in rijen van vier!!
 
Je moet het zelf weten maar het is een beetje zonde hoor. T'is toch een aardige kombi zo. -O-
Met deze combi kan toch weer iemand heel blij zijn terwijl er bijvoorbeeld op Marktplaats een heel mooi Duna-bakje staat, zonder fiets eraan.

Maar dat is mijn gedachte maar.
 
De tsjeg gaat eraf! Hij kan wel leukerdur zijn, maar de grijnsfaktor van de SRX gaat boven alles!!
Het duurt nog wel even voor het zover is, maar die liefhebbers voor de JAWA mogen zich opstellen in rijen van vier!!

als je een grote schuur, een bos ijzer en een lassapparaat hebt komen we wel even helpen O-)
minimale vereisten zijn koffie en een barbeque, vlees nemen we zelf wel mee.
reken op minstens 10 man _O-
 
als je een grote schuur, een bos ijzer en een lassapparaat hebt komen we wel even helpen O-)
minimale vereisten zijn koffie en een barbeque, vlees nemen we zelf wel mee.
reken op minstens 10 man _O-

Ik zit wel in de achterhoek, das voor jullie een eindje weg. Verder kan aan alle voorwaarden worden voldaan!
 
Zo! De eerste tien kilometer zitten er op! Schadevrij! En inderdaad, als je rechtsaf wil en je zit aan de voorrem, dan ga je naar de sloot recht tegenover jezelf! Het ging net goed.

In de Tsjeg zit wel wat veel flex zullen we maar zeggen. Ik zal eerst de bandjes eens oppompen, en aan de achterkant heb ik zelfs verstelbare schokbrekers( geloof ik) dus dat zal ik eens opschroeven. In mijn SRX ben ik eigenlijk geen vering gewend, dat staat allemaal superstrak!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan