Beste Jan,
Hartelijk dank voor de interesse.
Wij hebben nog helemaal geen documenten. Daar is het inderdaad nog te vroeg voor.
De scooters zijn wel te bestellen, waarbij de eerste zending reeds is uitverkocht.
Dat is op zich heel positief, maar geeft ook aan dat er heel veel interesse is in dit model.
De introductieprijs is €9.950.
Als ik uit ga van de lichtere Kymco modellen zou het mooi zijn als de service intervallen worden opgerekt.Ik was opzoek naar documentatie omdat ik de service interval wil weten van de secundaire aandrijfriem en van het kleppen stellen.
Helaas kan ik nog niet aan de service interval komen.
Hieronder een kopie van een Kymco bericht, met een leuke introductie prijs voor de eerste die er ook een willen hebben.
De gebruikershandleiding zegt het volgende over de klepspeling:btw:
DT is 10.000 en geen 5000
Dat van de garantie is coulant van Kymco. Dat is wel eens anders bij motorfietsen die een veelvoud kosten.Heb al diverse Kymco' gehad en kleppen worden ondanks wat je ziet staan niet door de officiële dealers per 5000 gecontroleerd. Is ook nergens voor nodig.
Alle officiële Kymco dealers hanteren 1x per 10.000km. en daarmee vervalt ook niet je Kymco garantie. Ik zit 1x per jaar met de importeur aan tafel, en dit specifiek eens na gevraagd.
Mijn Frans is zeer beperkt. Maar bij 20k moet de v-snaar vervangen? Dat ligt in lijn met mijn verwachting.De Franse webside motoservices heeft een vergelijking gemaakt.
COMPARATIF MAXISCOOTER : Honda X-ADV / Yamaha TMAX / Kymco AK550
[afbeelding]
Compare X-ADV / TMAX / AK550: Ranking
De Franse webside motoservices heeft een vergelijking gemaakt.
COMPARATIF MAXISCOOTER : Honda X-ADV / Yamaha TMAX / Kymco AK550
Hieronder de rangorde van deze test:
Style and Manufacturing
X-ADV
TMAX
AK550
Driving Position / Accessibility
AK550
X-ADV
TMAX
Protection / Confort
X-ADV
TMAX
AK550
Ergonomics
AK550
X-ADV
TMAX
Engine
X-ADV
TMAX
AK550
Transmission
X-ADV
TMAX
AK550
Assistances / Pathways
TMAX
X-ADV
AK
Braking / ABS
AK550
X-ADV
TMAX
Instrumentation
X-ADV
AK550
TMAX
Lighting
TMAX
AK550
X-ADV
Practical aspects
AK550
TMAX
X-ADV
City
AK550
X-ADV
TMAX
Route
TMAX
X-ADV
AK550
Highway
X-ADV
TMAX
AK550
Duo
TMAX
AK550
X-ADV
De uitgebreide test lees je in het Mei nummer van Scooter&bikexpress
Die radiale brembo tangen beloofden al veel goeds. Al wordt het eindresultaat bepaalt door de combinatie van onderdelen. Brembo staat toch wel bekend als topspul, maar die hebben ook verschillende soorten. Verder valt mij op dat ik nooit radiale rempotjes zie op een scooter. Maar zonder erop gereden te hebben geloof ik best dat de AK550 remmen in ieder geval meer dan voldoende presteren.Ja o.a opvallend dat de remmen beter bevallen als die van de andere 2Leesvoer:
Kom vanavond nog met het complete verslag van het Nederlandse blad Scooter&bikexpress.
In NL heerst nog het idee van het is maar een scooter. Maar NL is maar een kleine markt. Amerikanen zijn helemaal apart daar geloven ze echt dat een harley sportief is. Maar er zijn veel landen waar juist de scooter het goed doet. Kijk maar naar landen als Italie en Frankrijk. Ik ben met je eens dat er meer in het vat zit. En het is gewoon techniek die beschikbaar is. Kijk bijvoorbeeld naar de Yamaha DX waar ze 14.700 voor vragen. Zal wel net als bij auto's en motoren gaan, elk jaar een kleine stap om de mensen regelmatig een nieuwe te laten kopen.Klopt radiale rempotjes met bijbehorende handels zie je niet op scooters, vindt ik echt een gemiste kans.
Ze zijn traag met alles, radiale remklauwen heeft ook een eeuwigheid geduurd op scooters.
Radiaal remklauwen tezamen met ook radiale rempotten maakt de rem belevenis nog vele malen mooier.
Ben er zelf al eens mee bezig geweest om dit op mijn Brembo's toe te gaan passen maar moest te veel aan het stuur veranderen... het beste gaat het op een stuur waar geen kappen op zitten.
Daarnaast betaal je je blauw voor een knap setje radiale rempotten/hendels
Mijn Brembo remklauwen zijn nog een type duurder als die ze gebruiken op de AK550, ik heb van die grote vierkante Brembo klauwen, met titanium zuigers er in, e.a. ziet er kolossaal uit maar weegt 3 á 400 gram lichter dan een Kymco radiale remklauw.
E.a. remt alsof je een anker uit gooit.
Fotootjes van mijn Kymco OEM klauwen en m'n Brembo's
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Niets, want dat komt niet voor in het artikel.
Google.translate > Engels < heeft een redelijke benadering van de Franse tekst.
COMPARATIF-MAXISCOOTER-Honda-X-ADV-Yamaha-TMAX-Kymco-AK550
Dat is -1 voor de Kymco. Al is alleen een olie wissel niet onoverkomelijk al zit je wel met garantie periode. Ik ben benieuwd wat ze nog meer voorschrijven voor de 5k beurt.Ok andere bericht, heb dat bericht niet eerder gelezen.
ja 5000 voor olie en 20.000km voor v-snaar