Ja, ik vindt het ook allemaal erg vreemd.
Hoewel ik geen technische achtergrond heb op dit gebied, kan ik er wel logisch bij nadenken, maar het is onderhand een hele bijzondere mix geworden.
Deze Guzzi is een door defensie aangepast product, kennelijk voor de Marechaussee als ik naar het deel van de kuip kijk dat er nog opzit.
Kuip is verder nodig omdat de koplamp daarin geïntegreerd is, anders had ik hem er al afgegooid, dan kan je tenminste ergens bij.
Vóór afstoting van deze machines door defensie is er het een en ander aan toegevoegde bedrading verwijderd en misschien is er iets achtergebleven dat nu de storing veroorzaakt.
Daardoor kan je natuurlijk best dit soort problemen krijgen.
Dan zitten er misschien ergens onderweg nog dingetjes die los moeten.
Vandaag weer van alles geprobeerd, maar niks helpt,
De spanningsregelaar heb ik zoals door vondutch aangegeven behandeld, maar bij gas geven ging die een fractie van een seconde naar 15 volt, maar zakte onmiddellijk weer terug naar 12 en lager.
Het mooie duidelijke schema van "guzzigek" heb ik bestudeerd en vergeleken met hetgeen er in de handboeken van defensie staat en zoals het bij mij is aangesloten.
Er zijn 2 verschillen!
De aarding van de dynamo gebeurd bij mij dmv een draad rechtstreeks van de accu naar een bevestigingsbout van de dynamo.
In genoemd schema zit de aarding op de 2e aansluiting van de koolborstelset.
Die aansluiting is bij mij leeg en ik heb daarover al vragen gesteld bij de reparateur, die stuurde mij een foto waarop te zien was dat die aansluiting inderdaad niet gebruikt werd.
Toch maar even door gekoppeld, maar het haalt niets uit.
Het 2e verschil -en dat is merkwaardiger- de aansluitingen op de diodebrug zoals ik op het schema kan zien "van controlelamp op 61 en van spanningsregelaar D+ naar diodedrager D-?, neem aan dat merk moet ook zijn D+.
Op mijn diodebrug staan geen merktekens, de stekker waar de violet en de rode inzitten kan maar op 1 manier aangesloten worden en dan zitten de kleuern precies andersom, dus zoals hier getekend Rood van d+ op 61 van Diodedrager en Violet dan op de D- (+).
Misschien ook hier eens de draden losknippen en andesr aansluiten?
Op deze machine zit er ook geen extra draad naar het startslot, dat wordt waarschijnlijk dan gevoed door een aftakking van de dikke rode naar de accu.