Landmarkrally 2023, kletspraat

Bij deze ook aangepast in de startpost, de foto's van de Bonus Landmarks stuur je privé naar mij wanneer je deze bezocht hebt. Zodoende zal iedereen zelf de puzzels moeten oplossen.
 
Zit een mooie progressie in ook, waar ik de eerste paar series vrij snel te pakken had is het nog even zoeken naar Erfgoed 1 en 4, en Waterland 4-5-6. Gaan we nog eens even goed voor zitten. Bonussen ook leuk gevonden, vooral de 2e en 4e gaat ook nog wel even wat tijd in zitten. :t
 
Goede inbreng, ga ik zo aanpassen.
Ik heb gemerkt bij de 2 rally's die ik gemaakt heb dat het plaatsen van een foto door een deelnemer niet echt veel meer weggeeft als de foto's door Hans geplaatst.
Wat je kan toevoegen is dat je de foto's zoveel mogelijk maakt als de streetview van Hans.
Mocht er dan toch een naam oid te zien zijn dat blurren.

aanv: voor de bonus moet ik even kijken of dat teveel weggeeft als de deelnemer die plaatst.
 
Gaat met name over de Bonus Landmarks, daar kom je alleen bij het object uit als je de puzzel oplost. Als deelnemers hun foto's plaatsen, wordt het erg makkelijk om deze Landmarks te vinden.
 
Bonus Zuid
Alle plaatjes refereren naar een getal, alle getallen achter elkaar vormen een coördinaat.
Bekijk bijlage 1843106
Haha, zit me al even stuk te bijten op de bonussen. De eerste is niet zo moeilijk, die andere kom ik ook wel uit met wat tijd, maar die Zuid.. op zich kan ik wel op een coördinaat komen, maar of het een logische punt is? Ik twijfel het meest over het 2e getal van de breedtegraad.
 
Eddy en ik hebben de Bonussen gevonden. N - O - W was met een beetje inspanning goed te doen. Wij struikelden ook even over het 2e getal van de breedtegraad. Ik raad je aan gewoon alle voor de hand liggende getallen uit te proberen. Als je in de buurt van het object bent dan is het ook gelijk duidelijk dat je goed zit.
 
Haha, zit me al even stuk te bijten op de bonussen. De eerste is niet zo moeilijk, die andere kom ik ook wel uit met wat tijd, maar die Zuid.. op zich kan ik wel op een coördinaat komen, maar of het een logische punt is? Ik twijfel het meest over het 2e getal van de breedtegraad.
Vooral het getal waar de dame voor staat kan van alles en nog wat zijn.
Geboortedag, geboortemaand, geboortejaar, leeftijd, netnummer van het land, aantal kinderen ?
De rebus en de semafoor heb ik al. Alleen is daar voor de spatie het verkeerde symbool gebruikt.
En ook is er voor de i een verkeerd symbool gebruikt, een volgens mij niet eens bestaand.
De man staat met het gezicht naar je toe. Dus beschreven vanuit zijn standplaats.
Goed is: rechterarm schuin omhoog, linkerarm voor het lichaam schuin naar rechts omlaag.
Hier: rechterarm schuin omlaag, linkerarm voor het hoofd schuin naar links omhoog. Dit teken kom ik in de letter- en cijferreeks niet tegen.
Geraadpleegd zijn Wikipedia en geocaching.

Maar voor de rest: het is weer een leuke rally geworden. Nu routes gaan samenstellen.
 
Laatst bewerkt:
Goed is: rechterarm schuin omhoog, linkerarm voor het lichaam schuin naar rechts omlaag.
Hier: rechterarm schuin omlaag, linkerarm voor het hoofd schuin naar links omhoog. Dit teken kom ik in de letter- en cijferreeks niet tegen.
Geraadpleegd zijn Wikipedia en geocaching.

Maar voor de rest: het is weer een leuke rally geworden. Nu routes gaan samenstellen.

Heb je de puzzel wel kunnen oplossen?
 
Wat betreft de oplossing van Bonus West, ik heb verschillende bronnen geraadpleegd en zowel de letter i en de spatie worden op meerdere manieren afgebeeld. Bij de spatie/rust is het vooral belangrijk dat de vlaggen elkaar overlappen, dat komt bij de andere karakters niet voor. Toen ik nog op scouting zat heb ik geleerd dat de stand/positie van de vlaggen vooral belangrijk is, aangezien je op afstand de armen niet meer kan zien.
 
Ik heb voor de fotocollage een tegenhanger ... gevonden, klopt dat.

Bonusronde
-- knip --
Mocht je twijfelen of je niet zeker bent van de juiste locatie, dan kan je mij een berichtje sturen en zal ik je voorgestelde locatie alleen bevestigen met goed of fout.
-- knip --
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nu bezig met Bonus O, en heb wat vragen daarover.
- is de afstand op de vertikale lijn (de route) tussen de dwarswegen evenredig met de werkelijkheid, dus dicht bij elkaar op de kaart ook dicht bij elkaar in de stripkaart ?
- Ik kom ten minste één keer een zijweg tegn die tot aan een boerderij verhard is en ook door de SV-wagen bereden is, en dan een zandpad wordt dat weer aan sluit op een asfaltweg. Telt die mee of negeren ?
- ik kom ergens waar van rechts een weg er bij komt en nog geen 15 m verder op T-kruising is. Telt dat als één of 2 strepen in de stripkaart ?
 
Ik ben nu bezig met Bonus O, en heb wat vragen daarover.
- is de afstand op de vertikale lijn (de route) tussen de dwarswegen evenredig met de werkelijkheid, dus dicht bij elkaar op de kaart ook dicht bij elkaar in de stripkaart ?
- Ik kom ten minste één keer een zijweg tegn die tot aan een boerderij verhard is en ook door de SV-wagen bereden is, en dan een zandpad wordt dat weer aan sluit op een asfaltweg. Telt die mee of negeren ?
- ik kom ergens waar van rechts een weg er bij komt en nog geen 15 m verder op T-kruising is. Telt dat als één of 2 strepen in de stripkaart ?
De tussenafstanden heb ik geprobeerd zoveel mogelijk op te letten, dus kruisingen kort naar elkaar staan op de lijn ook dicht op elkaar.
Zoals aangegeven heb ik alleen de wegen gebruikt die Google Maps ook als weg ziet, dus alleen de wegen die op de kaartvariant zichtbaar zijn.
Dat zijn 2 losse strepen
 
Voorbeeld willekeurige plek in Nederland:
stripkaart.jpg

We beginnen rechts bij Ermelo en gaan naar fietsknooppunt 82 links onder.
1e zijweg rechts is een asfaltweg dus een streep aan de rechterkant
2e zijweg rechts is half verhard en ook grotendeels door Streetview bezocht. Aansluiting op de Flevoweg boven (fietsknooppunt 83) is ook half verhard. Telt deze dan mee als streep aan de rechterkant of moet hij overgeslagen worden.
 
Zal proberen er van het jaar ook eens een aantal te rijden. Druk met zoeken naar de landmarks ... tourist 1 staat nog open, dat is een taaie voor een puzzel rookie :)
 
Alle 40 objecten gevonden en ga nu eens kijken of ik leuke routes kan maken. Voor mij zijn de noordelijke provincies een heel eind rijden dus of ik die route ga rijden is nog maar de vraag. Ik ga hem wel maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan