Landmarkrally 2023, kletspraat

Laatste inzendingen verwerkt en een tussenstand opgemaakt, graag controleren of ik alles verwerkt heb.
Bekijk bijlage 1872768
Dit zijn de minst populaire landmarks:
Lekkernij 5
Muziek 1
Volksverhaal 1 & 2
Waterland 1
En dit zijn de populairste landmarks:
Muziek 5
Toerist 3
Erfgoed 4 & 5
ben eigenlijk wel benieuwd naar de laatste update O-)
 
U vraagt wij draaien :+
Graag controleren of alle punten correct zijn verwerkt.
Zoals jullie kunnen zien is een niet nader te noemen provincie niet zo populair ;)

1684764645928.png
 
Bij Erfgoed 4 ben ik met Globetrotter1960 en met Amauta geweest. Daar zou ik dus 3 punten moeten hebben volgens mij.
 
Wanneer je weet waar de objecten staan kan je erheen rijden om punten te scoren, elke goede foto met motor is 1 punt waard. Ga je rijden met meerdere forumleden dan kan je meer punten scoren, voor elke deelnemer 1 punt per foto. Bonusobjecten leveren 3 punten op, maar voor elke extra motor van een medespeler op de foto krijg je ook nog eens 3 punten. Het is dus in jouw voordeel om met zoveel mogelijk motoren op de foto te gaan. Als je alle plaatsen bezocht hebt krijg je 10 punten extra.
Objecten mogen vaker bezocht worden, hier wordt dan de hoogste score meegenomen in de puntentelling.
Wanneer ik je inzending heb verwerkt in de puntenlijst geef ik een like aan je post.
@FastEddy zie OP, hoogste score telt in dit geval. Jij bent er 2 keer geweest met 2 personen, dus in geval 2 × 2 punten, dus dan heb je 2 punten op dit Landmark. Mocht je volgende keer met 3 motoren daar komen, dan wordt het 3 punten, etc.
 
Net weer even de administratie bijgewerkt. Ik had Erfgoed 2 al op 16 april gereden, maar aangezien ik tegelijkertijd de petfles had heb ik die toen niet direct geupload om niet onbedoeld een hint voor de petfles te geven (richting), zie toch dat er Best wat deelnemers hier ook in de challenge kijken en visa versa. De andere drie heb ik anderhalve week geleden gereden. Toen niet meer aan toe gekomen ze te plaatsen. Vandaag getriggerd door het tussentijds klassement ;)
 
Na een blik op de weersverwachting ritste ik de thermovoering maar weer in de jas (eind mei!) en ging onderweg om wat plaatjes te scoren. En ook even kijken of het zadelkussen werkt.
Conclusie: de thermovoering was inderdaad nodig (koude noordenwind), de geplande plaatjes heb ik gescoord en het zadelkussen werkt, geeft me net dat beetje extra zithoogte. Op zoek naar een betere permanente oplossing.
 
Ik moet wat aan de 12 / 5 volt omvormer van de navigatie veranderen. De USB-mini heeft de afgelopen winter nat doorgemaakt en maakt nu geen contact meer met de Zumo. Of de usb-mini vervangen of als laatste de Auto-set met aanstekerplug gaan gebruiken. Als laatste met een grote powerbank in de tanktas. Daarnaast ga ik pas na half juni op pad.
 
Er vandaag achtergekomen dat je Toerist 4 niet moet doen op een zaterdagmiddag zo rond 14:00... Je ziet het gebouw nog net, maar er stonden verkeersregelaars de boel te blokkeren waardoor je niet naar het punt kon komen waar de streetview is genomen. Ik werp mij bij dezen dus op de genade van de organisator; dichterbij lukte echt niet, en hier stoppen kwam me al op een toetersalvo te staan.
_O-

Gestrand op 100 meter van het doel, ik zeg streng zijn 😝

De afsluiting is trouwens eenmalig dit weekend.
Normaal gesproken is het fotopunt op zaterdag wel bereikbaar, maar kan het op vrijdagen lastig zijn. Inderdaad, vanwege de toeristen.
 
Laatst bewerkt:
Er vandaag achtergekomen dat je Toerist 4 niet moet doen op een zaterdagmiddag zo rond 14:00... Je ziet het gebouw nog net, maar er stonden verkeersregelaars de boel te blokkeren waardoor je niet naar het punt kon komen waar de streetview is genomen. Ik werp mij bij dezen dus op de genade van de organisator; dichterbij lukte echt niet, en hier stoppen kwam me al op een toetersalvo te staan. _O-

Bekijk bijlage 1887330

Bij Toerist 2 was het dan gelukkig weer lekker rustig;
Bekijk bijlage 1887331

En Bonus West is per PB onderweg naar Hans!
Toerist 4 goedgekeurd.
 
Zaterdag was een productieve dag: 6 landmarks plus nog een persoonlijk landmark.
Veel kilometers, hoge temperaturen. Tunnels rijden is niet leuk, maar wel lekker koel.
Muziek 1 en 3 en Volksverhaal 2 zijn prima plaatsen om de inwendige mens te verzorgen.
De bereikbaarheid van Muziek 1 kan een probleem zijn (uitsluitend bestemmingsverkeer). Rustig aan met het gas.

Eenmaal thuis bleek dat ik van Toerist 6 het verkeerde uiteinde te pakken heb, dus ik hoop op enige coulance van de jury. Iets strakker de GPS volgen had ook gekund natuurlijk.

En er zijn heel veel actieve en aangekondigde (meestal 's nachts) wegafsluitingen en omleidingen, onder andere twee wielerwedstrijden. Ik had er nu niet veel last van, maar het is wel opvallend.

Edit: ik had nog een landmark kunnen scoren, maar ik had er a. geen zin meer in en b. die wegafsluiting is wel vervelend.
En mijn achterwerk zegt dat er vandaag niet op de motor wordt gereden :N ;)
 
Laatst bewerkt:
Muziek 1 is de bereikbaarheid dan aangepast, want dat stukje was normaal gesproken altijd bereikbaar zonder dat je bestemmingsverkeer moet zijn. Het gebied eromheen is inderdaad vanwege de vele toeristen afgesloten voor niet-bewoners.

Voor toerist 6 ben ik gelukkig niet zo streng, je stond inderdaad aan het andere einde van het kunstwerk.
 
Er staat nu een elektronisch aangestuurd bord met strookjes zoals ook wel wordt gebruikt voor variabele snelheidlimieten. Toen ik er langs reed stond er iets van uitsluitend bestemmingsverkeer (misschien zelfs wel aantoonbaar bestemmingsverkeer, al kan ik dat ook ergens anders gezien hebben).
Het pleintje waar Muziek 1 zelf staat, volgens mij reed ik een paar paaltjes voorbij, kan lastig zijn voor een zijspan. Regels af en toe maar even oplossen met zeer lage snelheid en toerental.
 
Dat was een scooter, ik heb wel meerdere motoren gezien. Net om de hoek stond een Duitser uit kleef en ik twijfel nog steeds of ik @Jeff2828 heb gezien. Ik was er in de ochtend maar moest net raar uitwijken voor een kleine vrachtwagen en een paar fietsers voor ik aankwam.

Het zwarte balkje is bewust, want boef, want net geen motor _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan