Landmarkrally Noord-Holland 2019

De punten;

Winnaar is Eddytoo, met 34 punten
Goeie tweede is Willem1979, met 33 punten
Ook een goeie, derde is Highking, met 23 punten

vierde; Bor_S met 10 punten
Vijfde Benjamin ABR, met 6 punten
gedeeld zesde; Mar_ en Wiggert_T, met 5 punten
Hekkesluiter is Artemecion met 3 punten.

Als het niet klopt moet je het zeggen.


Ik wil jullie allemaal hartelijk bedanken voor het meedoen, hopelijk zijn jullie er in 2020 weer bij.
2020 wordt het laatste jaar dat Dora en ik de rally organiseren, wij hebben het dan vijf jaar gedaan en dan is het mooi geweest.

:W
 
die koppies staan op dezelfde plek, maar ze zijn de gevel aan het vertimmeren.

die driepunter staat hierrrr

eulefeund staat hierr

Dat boeren abstract zou de "hoorn des overvloeds" moeten voorstellen

en ik baal dus wel van die roestige kerkpoort in schagen. Zichtbaar vanaf de rijksweg, vaak genoeg langs gereden.

En @Willem1979 , nogmaals sorrysorrysorry (})})})), eigenlijk was die beeldenpoort onze troostpunt waarmee we op 32 zouden komen, maar al terugrijdende reden we in limmen tegen die hoofden op. Fleur zag ze ineens uit haar ooghoek. Dus het had echt nagenoeg niets gescheeld of jij had gewonnen.
 
Laatst bewerkt:
Over die olifant: ik werd gek van 't zoeken. Wat ik ook als trefwoord intikte, ik kwam steeds bij deze foto uit. Daar staat alleen maar 'in Amsterdam' als lokatie. Aaaaargh!

Na een paar weken heb ik de fotograaf gemaild met de vraag waar hij die foto gemaakt heeft.
Zijn reactie:
Deze foto is gemaakt in de Tuinen van West in Amsterdam. De olifant stond er tijdens een festival twee jaar geleden. Ik ben bang dat hij inmiddels al ritueel is verbrand ;-)

Omdat ik ervan overtuigd was dat het wel de juiste was, toch in die regio gezocht. Met een beetje hulp van @Amauta uiteindelijk de olifant gevonden.
Als grap stuurde Amauta me een dag later nog even een foto van zijn motor bij de olifant. _O-
 
Ik had een soortgelijke olifant willen posten, weet waar die staat, maar geen tijd gehad de foto te maken.

Bij mij gaat het nogal eens van; verrék, een Landmark. plaatje maken indien mogelijk, zoniet onthouden, en als ik het plaatje geschoten heb vergeten waar het ook alweer was...
 
Ik heb ook al eens zitten denken: google kan dus fotos zoeken, maar waarom zou hij een foto niet kunnen opzoeken in streetview, dat is immers ook een verzameling fotos.
Op de dag dat dat kan is het dus einde landmarkrally, dan wordt het wel heel makkelijk.

En @Strikkie, zelfs met jipenjanneke uitleg kan ik die weps niet vinden.
 
Op de dag dat dat kan is het dus einde landmarkrally, dan wordt het wel heel makkelijk.
:^

Gaat vanzelf een keer gebeuren. Maar nu nog even niet. Als je nu de foto van de olifant upload in google images dan krijg je grasvelden als resultaat. Dus zo slim is die AI nog niet. ;)

Aan de andere kant: je moet er nog steeds zelf heenrijden...
 
Was weer een leuk jaar, mooie opgave, niet te makkelijk, maar dat moet ook niet.
Strikkie, bedankt voor het bijhouden en organiseren:t
 
Graag gedaan,
Weps ís ook lastig, kon hem nu zelf ook niet terugvinden op streetview. Ik kom er nog wel eens langs, dan post ik hem met adres er bij

De Leet 29, Ursem
 
Laatst bewerkt:
Over die olifant: ik werd gek van 't zoeken. Wat ik ook als trefwoord intikte, ik kwam steeds bij deze foto uit. Daar staat alleen maar 'in Amsterdam' als lokatie. Aaaaargh!

Na een paar weken heb ik de fotograaf gemaild met de vraag waar hij die foto gemaakt heeft.
Zijn reactie:

Omdat ik ervan overtuigd was dat het wel de juiste was, toch in die regio gezocht. Met een beetje hulp van @Amauta uiteindelijk de olifant gevonden.
Als grap stuurde Amauta me een dag later nog even een foto van zijn motor bij de olifant. _O-

Die foto had ik ook al gevonden inderdaad. Ik vond de olifant uiteindelijk op de ouderwetse manier: ik zag het hoge flatgebouw op de achtergrond en gokte dat het Amsterdam was. Ik ken Amsterdam en omgeving goed en ging extrapoleren vanuit dat gebouw, waar zo’n weggetje zou kunnen liggen van waar je zo’n soort gebouw zou kunnen zien.
 
Maar soms klopt de url in de balk dan niet. Gaat nogal eens mis.

Wat wél consistent werkt is dit:
1569935870437.png
 
Hierbij de datumprikker voor de bekeroverdracht en het betere bikwerk.


Wat we gaan doen hangt een beetje af van wat voor (di)eetwensen er zijn.
 
Hierbij de datumprikker voor de bekeroverdracht en het betere bikwerk.


Wat we gaan doen hangt een beetje af van wat voor (di)eetwensen er zijn.

"ingevuld" m.a.w. hou geen rekening met mij, als ik op de gekozen dag erbij kan zijn dan laat ik het weten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan