Last van trage weggebruikers!

Ik erger/irriteer me meer aan mensen die:

  • iets te langzaam rijden

    Stemmen: 317 96,6%
  • iets te snel rijden

    Stemmen: 11 3,4%

  • Totaal aantal stemmers
    328
Had er vanmorgen ook last van, kwam er eentje van de invoegstrook zo naar de 2e baan... en ja ik ree te hard... was heeeeeeeeeeeeeeeeel hard remmen
 
zelfs met mijn simpele 125cc kan ik er mij aan ergeren als mensen te traag rijden...
Zelf erger ik in/op langzame voertuigen mij meer aan langzaam verkeer dan anders. Met een snelle auto/motor kun je tenminste zo weer op snelheid komen, in een traag bedrijfsdieseltjezonderturbo haalt zo'n trage oma op de linkerrijbaan de vaart er behoorlijk uit.
 
Aangegeven snelheid is nog altijd de maximum snelheid of adviessnelheid.
Maar damn wat kan ik me storen aan mensen die 10km langzamer rijden dan de max snelheid.
Sodemieter op naar de rechter rijstrook!!!
 
Het mooiste is nog..

vakantie gangers met sleurhut..
zit dan zo'n 80pk autotje voor.. met een caravan van 1200kg..
rijden dan 75 ofzo.
en daar gaan de vrachtwaggels..
linkerbaan op en inhalen maar. levensgevaarlijk die caravans!..
 
Bij mij in de straat weet niemand die er rijdt wat "adviessnelheid" betekent.
Er staat in èèn bochtje een adviessnelheid van 60 km/h, dus rijden ze de complete 80 weg met 55 op de teller... Pfff, iedereen moet toch zijn theorie halen????
 
vakantie gangers met sleurhut..
zit dan zo'n 80pk autotje voor.. met een caravan van 1200kg..
rijden dan 75 ofzo.
en daar gaan de vrachtwaggels..
linkerbaan op en inhalen maar. levensgevaarlijk die caravans!.
jij zou wel in topgear kunnen :Y
 
Bij mij in de straat weet niemand die er rijdt wat "adviessnelheid" betekent.
Er staat in èèn bochtje een adviessnelheid van 60 km/h, dus rijden ze de complete 80 weg met 55 op de teller... Pfff, iedereen moet toch zijn theorie halen????
Vroeger kregen ze die bij pakje boter lijkt het wel ;)

Vanochtend op een 80 kilometer weg achter een opa 60 gereden, na een lichtsignaal snapte hij dat hij wat harder mocht....ging hij 70 rijden :/
Het wordt nog mooier....de man moet uiteindelijk afslaan, omdat hij langs deze weg woont B| dat weet je gvd toch ook dat je daar 80 mag rijden! :(
 
Ja hij mag dat, maar het moet niet!
En ja ik wordt soms ook gestoord van mensen die op de linker of middenbaan te langzaam gaan rijden. Maar het "te langzaam"rijden"op provinciale wegen is geen misdrijf he. Dus...
Maar afgelopen zondag reed ik met vriendin, die reed achter me, een auto rechts voorbij op de A12, de rechter baan was leeeeeeeeeg, de linker niet, dus ik dacht die ga ik maar ff rechts voorbij. Mijn vriendin reed achter me aan en zag de bestuurder heftig naar zijn voorhoofd wijzen. Kwam kennelijk niet in zijn pinda op, dat als ik hem rechts voorbij kan, dat de rechterbaan de plek was waar hij diende te rijden. Even voor de duidelijkheid, de middenste baan voor hem was net zo leeg als de rechter. Soms denk ik Nederland is te druk om nog leuk motor te kunnen rijden.
 
ik vraag me toch af waar die kronkel vandaan komt dat mensen in het midden van een 3 of 4 baansweg moeten gaan rijden. en dan zijn ze inderdaad natuurlijk pissed off als je er rechts langs gaat.

als ik je rechts in kan halen, betekend dat de ander te lang links rijdt.
 
Ja hij mag dat, maar het moet niet!
En ja ik wordt soms ook gestoord van mensen die op de linker of middenbaan te langzaam gaan rijden. Maar het "te langzaam"rijden"op provinciale wegen is geen misdrijf he. Dus...
Maar afgelopen zondag reed ik met vriendin, die reed achter me, een auto rechts voorbij op de A12, de rechter baan was leeeeeeeeeg, de linker niet, dus ik dacht die ga ik maar ff rechts voorbij. Mijn vriendin reed achter me aan en zag de bestuurder heftig naar zijn voorhoofd wijzen. Kwam kennelijk niet in zijn pinda op, dat als ik hem rechts voorbij kan, dat de rechterbaan de plek was waar hij diende te rijden. Even voor de duidelijkheid, de middenste baan voor hem was net zo leeg als de rechter. Soms denk ik Nederland is te druk om nog leuk motor te kunnen rijden.

Ja zeker mag hij dat, hij mag ook 50 rijden, maar als hij in zijn spiegels had gekeken, had hij gezien dat er ondertussen al een colonne van 15+ auto's achter heb reden bumper op bumper....en het is irritant, want deze weg is ongeveer 15 km lang richting een snelweg. En daarbij gaat inhalen daar vrij lastig (bochten + drukte) dus dan duurt het heel lang zo'n weg als iemand 60 rijdt ;)

Ik rij op dat stuk liever achter langzaam optrekkende vrachtauto's dan opa's en oma's, want die vrachtwagens gaan uiteindelijk gewoon 80 rijden omdat ze weten hoe hard je daar mag rijden.
 
Laatst bewerkt:
Leuk. :W (tis vrijdag)

Ja last van:
Trage weggebruikers.
Niet (spiegel)kijkende automobilisten.
Geen voorrang gevers.

Iedereen eigenlijk. B|
 
Het wordt tijd dat ze van die maximumsnelheid gewoon een minimumsnelheid maken :Y Echt waanzin dat je op een 80 weg in feite 40 mag rijden, kan ik er ook nog wel gaan fietsen :z
 
Erger me dood aan alle weggebruikers, alleen ik kan echt perfect rijden..
zo heeft er iemand toch ook een onderschrift? het enige dat ons motorrijders bindt is dat we er individueel van overtuigd zijn de beste bestuurder te zijn :+

reed laatst ook achter een file. lekker tussendoor gegaan totdat ik de oorzaak zag: een meid in een blauwe fiat cinqiento (ofzoiets) die strak 80 naast een vrachtwagen bleef rijden op een snelweg.

liep me er zo aan te irriteren, ben er tussendoor geschoten toen het kon. ging voor dr rijden en naar rechts wijzen en met m'n knipperlicht knipperen om haar duidelijk te maken dat ze naar rechts moest oprotten, maar ze bleef strak links rijden. uiteindelijk stond er 10 km file een half uurtje later.

dat soort mensen moeten ze gewoon opnieuw rijlessen laten nemen, vreselijke lui.
 
ging voor dr rijden en naar rechts wijzen en met m'n knipperlicht knipperen om haar duidelijk te maken dat ze naar rechts moest oprotten, maar ze bleef strak links rijden.

Rij je als vrouw netjes op de weg... komt er z'n motor voor je rijden die denkt dat ie agent is. Zit te gebaren dat je naar rechts moet en hem moet volgen.... Dan denk je bij jezelf, dat zou hij wel willen die viezerik... en je besluit al zijn acties te negeren :+


dat soort mensen moeten ze gewoon opnieuw rijlessen laten nemen, vreselijke lui.

Nee, rijbewijs afnemen en nooit meer rijles laten nemen
 
Laatst bewerkt:
Mensen die zich aan de max snelheid houden, ala. Maar mensen die er (ver) onder gaan zitten |( , stapvoets over rotondes gaan, of iets heel anders dan autorijden aan het doen zijn (smsen, lezen, schrijven, bellen) waardoor de snelheid zakt. Te erg voor woorden. En natuurlijk is het zo dat je je niet overal aan moet ergeren. Maar de reden dat mensen traag rijden gaat vaak samen met iets gevaarlijks. Zo vind ik langzame ouderen gevaarlijk omdat ze het nodige over het hoofd zien, en al het bovenstaande hoor je ook niet te doen onder het rijden. En dan wordt er gezegd, moet je zelf ook maar op tijd vertrekken. Maar wij moeten al rekening houden met mensen die rondrijden alsof ze de tijd van de wereld hebben. Die mogen dan ook wel een beetje rekening houden met mensen die dat niet hebben, en iets van een baan of iets anders belangrijks te doen hebben B|

Zo, dat is er uit 8-)








En maaan, wat lucht dat op :+
 
Laatst bewerkt:
Ik ken iemand die dan zegt: "ik ben rijk, want ik heb alle tijd van de wereld, al die haastige mensen dat zijn de armoedzaaiers van deze tijd"
Zo kan je er ook naar kijken en waar hoor jij bij, Jelles?
 
Terug
Bovenaan Onderaan