Laverda liefhebbers?


Wat ik me afvroeg Restless heb jij nog steeds de orginele achterbrug hebt in je Laverda Yota?
Ik vraag dat omdat ik toen een aantal gasten kende die hem hadden vervangen door een Dresda achterbrug.
Ik vond hem met de orginele gewoon goed sturen wel heb ik destijds de veren laten verzwaren (de hulpdrukveer zo gezegd)dit om hem achter wat minder te laten stuiteren!!
Voor heb ik toen een extra bracket tussen de schokbrekers laten zetten en ik heb er andere vorkolie ingedaan (ietsje dikker!!). *D
 
Laatst bewerkt:
Wat is BBA, heren? Iets leuks met motoren en drank?

Ooww ja Den Duut voor jou ook nog een vraag om dat jij ook uit die buurt komt.
Heb jij ooit ook gehoord van Gerrit Eekhuis motoren uit Brummen??
Hij heeft toen voor mij de krukas van de Yota onder handen genomen!!
Ik weet dat heb ik later pas gehoord dat hij een motor ongeluk heeft gehad en daarbij om het leven is gekomen.
Jammer want ik vond het een mooi figuur echte Italianen man hij voerde ook die Benelli zes cylinders op daar zat een mooi soundje in hoor echt om kippenvel van te krijgen.
Misschien zijn er ook andere forummers die daar wat van af weten??
Ik lees het graag bedankt alvast!!

 
Laatst bewerkt:
Wat ik me afvroeg Restless heb jij nog steeds de orginele achterbrug hebt in je Laverda Yota?
Ik vraag dat omdat ik toen een aantal gasten kende die hem hadden vervangen door een Dresda achterbrug.
Ik vond hem met de orginele gewoon goed sturen wel heb ik destijds de veren laten verzwaren (de hulpdrukveer zo gezegd)dit om hem achter wat minder te laten stuiteren!!
Voor heb ik toen een extra bracket tussen de schokbrekers laten zetten en ik heb er andere vorkolie ingedaan (ietsje dikker!!). *D
Ik heb de originele maar dan chrome.Stuurt inderdaad goed.Mijn schokbrekers mogen wat zwaarder.het is trouwens geen jota maar als ik er een blok van tegenkom hang hem eronder.Weet jij het verschil tussen originele nokkenassen en c4 want die kwam ik tegen en misschien is het wel iets voor mij
 
Ik heb de originele maar dan chrome.Stuurt inderdaad goed.Mijn schokbrekers mogen wat zwaarder.het is trouwens geen jota maar als ik er een blok van tegenkom hang hem eronder.Weet jij het verschil tussen originele nokkenassen en c4 want die kwam ik tegen en misschien is het wel iets voor mij

Ja klopt de orginele nok is wat lager dan de C 4 nou weet ik niet meer precies hoe het zat maar ik weet dat de C 4 destijds een iets andere hoek hadden voor de nokvolger waardoor het geheel wat feller werd met name in het midden gebied de vermogens grafiek werd er gunstig door beinvloed!!
De P.K.winst was ongeveer zo een 11 a 12 P.k.
Maar dan moest je ook nog wat met de brandstof toevoer doen want de inlaat maar ook de uitlaat kleppen kregen het wel wat warmer !!
Overigens maar dat weet ik niet zeker meer zaten de C.4 nokken standaard in de eerste Yota 180ers.
 
Oh ja en dan vergat ik nog er bij te vermelden dat je de koppen ook ff na moet laten kijken (zwaardere klepveren).
Het kan dus wel wat voor jou zijn maar wat ik bedoel is dat je er met die nokken assen alleen er niet bent.
Groeten Rob Kawasaki :]
 
Ooww ja Den Duut voor jou ook nog een vraag om dat jij ook uit die buurt komt.
Heb jij ooit ook gehoord van Gerrit Eekhuis motoren uit Brummen??
Hij heeft toen voor mij de krukas van de Yota onder handen genomen!!
Ik weet dat heb ik later pas gehoord dat hij een motor ongeluk heeft gehad en daarbij om het leven is gekomen.
Jammer want ik vond het een mooi figuur echte Italianen man hij voerde ook die Benelli zes cylinders op daar zat een mooi soundje in hoor echt om kippenvel van te krijgen.
Misschien zijn er ook andere forummers die daar wat van af weten??
Ik lees het graag bedankt alvast!!

(Afbeelding)

Nee Rob, ik heb nog nooit van hem gehoord. Maar ik kom ook uit het grote Hengelo. Overijssel dus. Triest en jammer.
 
Nee Rob, ik heb nog nooit van hem gehoord. Maar ik kom ook uit het grote Hengelo. Overijssel dus. Triest en jammer.

Jammer ik had graag vernomen hoe of wat maar wie weet is er iemand op dit forum die hem wel heb gekend het was een perfecte monteur en een keiharde werker met een enthousiasme wat ik verder weinig ben tegen gekomen.
Soms lijkt het alsof de goeien veel te vroeg naar boven worden geroepen!
Bedankt voor je reactie ik begin het hier onwijs naar me zin te hebben op dit forum!!
 
Ja klopt de orginele nok is wat lager dan de C 4 nou weet ik niet meer precies hoe het zat maar ik weet dat de C 4 destijds een iets andere hoek hadden voor de nokvolger waardoor het geheel wat feller werd met name in het midden gebied de vermogens grafiek werd er gunstig door beinvloed!!
De P.K.winst was ongeveer zo een 11 a 12 P.k.
Maar dan moest je ook nog wat met de brandstof toevoer doen want de inlaat maar ook de uitlaat kleppen kregen het wel wat warmer !!
Overigens maar dat weet ik niet zeker meer zaten de C.4 nokken standaard in de eerste Yota 180ers.
bedankt voor deze info.hier ben ik heel blij mee.Denk dat ik er voor ga.met die pk winst kom ik toch rond de 100pk te zitten.
 
Jammer ik had graag vernomen hoe of wat maar wie weet is er iemand op dit forum die hem wel heb gekend het was een perfecte monteur en een keiharde werker met een enthousiasme wat ik verder weinig ben tegen gekomen.
Soms lijkt het alsof de goeien veel te vroeg naar boven worden geroepen!
Bedankt voor je reactie ik begin het hier onwijs naar me zin te hebben op dit forum!!

Welkom Rob, join the club.
Ja, het lijkt idd soms alsof de mensen met een echt hard onrechtvaardig vroeg weggehaald worden. 8-)
Kan mij/mijn vrouw ook gebeuren, maar we weten alletwee dat we al een wereldtijd hebben gehad.
Met 18jr erop uit met de motor. Beetje vrije leven. Gaan waarheen je wilt , wanneer je wilt, niets aantrekken van mensen die het gevaarlijk vinden of telkens roepen van "pas op, straks gaat het mis". Heerlijke tijd. We mijmeren er nog wel eens over.
We missen niets omdat we al veel gedaan hebben, maar als de meisjes de deur uit zijn gaan we vast wel op een bepaalde manier die vrijheid zoeken die de motor ons gaf.
 
bedankt voor deze info.hier ben ik heel blij mee.Denk dat ik er voor ga.met die pk winst kom ik toch rond de 100pk te zitten.
flatslides van keihin normaal van een triumph :9
full
 
Welkom Rob, join the club.
Ja, het lijkt idd soms alsof de mensen met een echt hard onrechtvaardig vroeg weggehaald worden. 8-)
Kan mij/mijn vrouw ook gebeuren, maar we weten alletwee dat we al een wereldtijd hebben gehad.
Met 18jr erop uit met de motor. Beetje vrije leven. Gaan waarheen je wilt , wanneer je wilt, niets aantrekken van mensen die het gevaarlijk vinden of telkens roepen van "pas op, straks gaat het mis". Heerlijke tijd. We mijmeren er nog wel eens over.
We missen niets omdat we al veel gedaan hebben, maar als de meisjes de deur uit zijn gaan we vast wel op een bepaalde manier die vrijheid zoeken die de motor ons gaf.

Thanks Den Duut, kan me helemaal vinden in deze reactie ik ben alleen wat later getrouwd.
Zelf ben ik sinds gisteren 40er af dus ik zit nu bij de club der 50ers ja het gaat hard hoor.
Mijn meiden zijn nog jong de oudste is 12 de jongste is 10 dus ik heb de Kawasaki er als hobby bij.
Dat is ook de reden dat ik voor deze fiets koos vanwege het feit dat het een buffel is die je nooit laat staan.
Zelf heb ik destijds ook altijd de goedbedoelde adviezen voor lief genomen en ook ik en mijn vrouwtje varen zo veel mogelijk onze eigen koers.
Het is een manier van leven wat gewoon een deel van je persoonlijkheid is geworden.
En ik zeg het zal altijd zo blijven want ons leren ze geen nieuwe kunstjes meer ja toch??
Groeten van uit huize Kawasaki!!!
:]
 
Vindt hem spuuglelijk.

Ey.. lelijkerd... laat je mij de zoekfunctie gebruiken om hier terecht te komen.... :(


:+

@Restlesss.... machtig mooie machine is het geworden.... Is de tank die je hebt gebruikt een originele tank maar dan blank geschuurd en gepolijst?... Hoop zelf binnenkort ook een project te starten en een alu of gepolijste tank is zeker een must...
 
Laatst bewerkt:
Thanks Den Duut, kan me helemaal vinden in deze reactie ik ben alleen wat later getrouwd.
Zelf ben ik sinds gisteren 40er af dus ik zit nu bij de club der 50ers ja het gaat hard hoor.
Mijn meiden zijn nog jong de oudste is 12 de jongste is 10 dus ik heb de Kawasaki er als hobby bij.
Dat is ook de reden dat ik voor deze fiets koos vanwege het feit dat het een buffel is die je nooit laat staan.
Zelf heb ik destijds ook altijd de goedbedoelde adviezen voor lief genomen en ook ik en mijn vrouwtje varen zo veel mogelijk onze eigen koers.
Het is een manier van leven wat gewoon een deel van je persoonlijkheid is geworden.
En ik zeg het zal altijd zo blijven want ons leren ze geen nieuwe kunstjes meer ja toch??
Groeten van uit huize Kawasaki!!!
:]
Nog gefeliciteerd dan
*O* *O* *O*
 
Ey.. lelijkerd... laat je mij de zoekfunctie gebruiken om hier terecht te komen.... :(


:+

@Restlesss.... machtig mooie machine is het geworden.... Is de tank die je hebt gebruikt een originele tank maar dan blank geschuurd en gepolijst?... Hoop zelf binnenkort ook een project te starten en een alu of gepolijste tank is zeker een must...
Bedankt voor het compliment
De tank is van alu.
Wat voor motor wil je gaan verbouwen?
 
Voorkeur gaat uit naar een 750SF... Ik heb gelukkig geen haast en er zal ongetwijfeld binnenkort iets op m'n pad komen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan