Led verlichting

sneeuwitje

MF'er
13 okt 2018
163
51
Als je de de koplamp van de motor ombouwt naar led verlichting, is dat wettelijk toe gestaan, zo wel in Nederland of het buitenland.
Daar er veel b.v. in de Eifel gecontroleerd wordt bekeuring is toch zonde geld.
Wie weet het?
 
Nee, je zou een hele unit er op moeten zetten metr keur.
 
Ah... ik lees het nu pas goed idd... TS heeft het over ombouw...
Ja dan nog. Als je een Ekeur koplamp van led voorziet ben je de Ekeur kwijt. Nou rijdt heel duitsland met die teringdingen dus sls je er een led binnenwerk in zet zal je niet opvallen. Het is alleen zo dat je voor iedere aanpassing aan je fiets naat de TÜV moet, maar dat geldt weer niet voor NLlers wat niet wegneemt dat je aan de Duitse voorschriften moet voldoen
 
En we hebben er weer 1 -O-

Nee is niet toegestaan ivm niet meer voldoen aan type goedkeuring.
Maar ja wie controleert daar op in Nederland?
Wordt voor dit soort mensen toch zo zoetjes aan wel tijd voor apk voor motorfietsen.
Ze verpesten het voor iedereen. Kijk maar naar het afsluiten van dijkwegen ed. Is ook een kleine zich niet aan de regels houdende groep die het voor de rest verpest
 
En we hebben er weer 1 -O-

Nee is niet toegestaan ivm niet meer voldoen aan type goedkeuring.
Maar ja wie controleert daar op in Nederland?
Wordt voor dit soort mensen toch zo zoetjes aan wel tijd voor apk voor motorfietsen.
Ze verpesten het voor iedereen. Kijk maar naar het afsluiten van dijkwegen ed. Is ook een kleine zich niet aan de regels houdende groep die het voor de rest verpest

het grappige is dat je met de goeie kits in de auto er gewoon mee door de apk komt. Een apk gaat dus niet helpen :).

Wettelijk gezien mag het niet. persoonlijk heb ik al jaren van die dingen, zorg ervoor dat je lichtbeeld niet verandert tov je normale lampen. Dan ben je niemand tot last.
 
het grappige is dat je met de goeie kits in de auto er gewoon mee door de apk komt. Een apk gaat dus niet helpen :).
Even de bijgestelde regels er bij pakken: APK keustations gaan meten op intensiteit en afstelling van led koplampen OOK die uit de fabriek vandaan

Leest u even mee???

In het AD over led troep
Oke, AD...
 
Dat is nieuws voor mij. Desondanks zal het me benieuwen hoeveel er daadwerkelijk afvallen.
 
benieuwen, ik stoor me meestal niet aan medeweggebruikers in de nacht die een HID of LED ombouwkit in hun koplamp hebben zitten. Als het wel voorkomt zijn het in de helft van de gevallen voertuigen die dat spul af fabriek hebben, maar waarvan de bestuurder gewoon domweg de afstelling te hoog heeft gezet.
 
Wil je een keer een nachtje mee door Duitsland over Bundesstrassen? In de regen?? Zoals je gelezen hebt is ook de felheid, die 3 keer zo sterk is als de zon blabla een issue, niet alleen de hoogte afstelling. En ook dat heb ik al 100 keer gezegd: die "goede" afstelling werkt alleen op een uiterst vakke rechte weg bij een constante snelhetd met droog weer.... dus nooit
 
Heb een half jaar(de koude, donkere en natte helft) in Sögel gewoont, ook daar geen klachten gehad.
 
Heb een half jaar(de koude, donkere en natte helft) in Sögel gewoont, ook daar geen klachten gehad.
Wanneer was dat? 1-11-2019 tot 1-5-2020, Dan geloof ik je, die terinaudis hebben ieder half jaar ergere lampen
 
Voor APK zet je toch gewoon ff de onderdelen terug en na de APK weer er af.

Deed ik vroegah met de tjoening koplampen en achterlichten van mijn ShitVic.

Het was niet nodig maar anders ging zelfs die Jap style toeter van een uitlaat er voor dat moment weer ff af.

Voor dit soort aanpassingen vrij zinloos. Voor remmerij, banden etc. Zal het vast wat toevoegen.

Ik weet niet wat de Ts bedoelt. Lampje wisselen of echt een andere koplamp unit. Dat laatste zou moeten kunnen indien deze geschikt is en goed wordt gemonteerd.

In theorie moet je naar de Rdw. In theorie....
 
Ja en Sögel is met alle respect ook wel écht midden in Duitsland... Of 20 km over de grens... :?

Weetje, ik heb meer dan een miljoen kilometer buiten werktijd in Duitsland weggetrap, dan mag je toch wel van enige ervaring spreken
 
Als je de de koplamp van de motor ombouwt naar led verlichting, is dat wettelijk toe gestaan, zo wel in Nederland of het buitenland.
Daar er veel b.v. in de Eifel gecontroleerd wordt bekeuring is toch zonde geld.
Wie weet het?
Voordat ik een antwoord geef is het belangrijk om te weten wat jij onder ombouw verstaat, is dat;

1* ik sloopalles er uit, reflector, lamp en wat je er ook allemaal in hebt zitten en zet daar wat dan ook voor terug? (Omschrijf ook wat dan ook).

2* ik haal het lampje eruit (h4/h7) en plaats zelf een led lampie in.

Wat zal het worden, wat is ombouw?
 
Terug
Bovenaan Onderaan