Lederen combi zoektocht

Robust2

Die hard MF'er
24 mei 2008
304
0
Gent, Belgie
Hey allen,

Omdat ik binnenkort ga beginnen motorrijden, ben ik de zoektocht begonnen naar een leren combi, en heb ik ondertussen al een paar motorzaken afgedaan. Nu ben ik echter 1m90, en de volle 73kg! Wat niet echt bevorderlijk is om een goed pak te vinden.
Bij Dainese waren ze heel vriendelijk, maar de meeste pakken waren ofwel te strak, of onderuitgezakt. Enkel de Grand Premio zat perfect, maar dat is blijkbaar een (best prijzig) 2009 model, ik vind er zelfs niets over online.
Dan voor de Alpinestars dealer heb ik 25km mogen fietsen, ook daar waren ze best vriendelijk. (komt ook omdat ik onlangs met m'n brommer ben gevallen, en ik nog littekens heb in m'n gezicht van de valpartij, maakt het direct wat indrukwekkender als je een pak komt passen :+ )
Nu was die dealer echter ook een Arlen Ness dealer, een merk waar ik tot nu nog niet naar had gekeken (enkel Alpinestars, Dainese en binnenkort IXS eigenlijk), en volgens de verkoper hadden die meer maten voor 'lange' mensen, en hetgeen dat ik heb aangehad zat idd wel goed. Nu vind ik persoonlijk Arlen Ness pakken over het algemeen, helemaal niet zo mooi :N
Van Alpinestars had ie jammer genoeg maar zeer weinig liggen, een 52 zat me van boven lichaam best wel ok, maar de broekspijpen waren echt kort. De 54 broek zat me veel beter, maar bij die had ik dan aan de armen wat overschot, ik kon de elleboog beschermers eigenlijk draaien zodat ze naast m'n ellebogen kwamen te zitten (had wel enkel een t shirtje aan)..
Hij kon echter wel voor 70-80€ die armen wat laten versmallen zei hij, dat klonk me best wel een goede optie?
Ik ga binnenkort nog eens naar een IXS dealer, en hopelijk nog eens naar een grotere Alpinestars zaak.

Ikzelf heb precies een persoonlijke voorkeur voor Alpinestars, Dainese is nogal prijzig, en Arlen Ness staat me niet aan van design. Daarnaast zou ik op FC-Moto of Motocard, goede deals kunnen scoren op de GP-Plus of de Vector, maar dan zit ik mogelijk wel met een maat die niet perfect zit, of is dit niet zo erg als ik denk?
Wat is jullie mening hierover, zijn er merken of opties die ik uit het oog verlies? :)
 
Weet niet hoe je bouw is, maar als je moeite hebt met een passend pak te vinden kun je ook eens kijken naar een maat 52 broek en maat 54 jas oid.

Edit: las net dat je dat dus ook al geprobeerd hebt |(
 
Laatst bewerkt:
Ik wil dus wel een 2-delig, dat was ik vergeten vermelden. Staat IXS kwalitatief gezien op dezelfde hoogte als die andere?
@Bleddyn: Broek 54 en vest 52 zou in principe wel mooi moeten passen. Hoe zit het om een pak uit 2 verschillende stukken te kopen, aan te raden of niet?
 
Ik wil dus wel een 2-delig, dat was ik vergeten vermelden. Staat IXS kwalitatief gezien op dezelfde hoogte als die andere?
@Bleddyn: Broek 54 en vest 52 zou in principe wel mooi moeten passen. Hoe zit het om een pak uit 2 verschillende stukken te kopen, aan te raden of niet?

Tsja vaak is een combi goedkoper dan 2 losse delen kopen, maar misschien kun je dat verschil nog 'vakkundig weglullen'. Voor de rest moet het volgens mij prima passen, al heb ik er zelf geen ervaring mee.

Nu bedenk ik me net: een vriend van me heeft een rev'it broek en 1 of andere 2e-hands jack, en dat ritst ie ook gewoon aan elkaar..

Dus moet denk ik prima gaan.
 
Nja idd, een combi komt precies wel wat goedkoper uit als ik zo kijk.
Nu daar die ene alpinestars man, had wel een pak in promotie hangen, ik meen me te herrineren een SG1, voor maar 440€, zelfs met aanpassing voor m'n armen komt dat goedkoop uit, nee?
 
Laatst bewerkt:
Ik wil dus wel een 2-delig, dat was ik vergeten vermelden. Staat IXS kwalitatief gezien op dezelfde hoogte als die andere?
Daar zijn de meningen uiteraard over verdeeld. Er zwerven hier in nl nu eenmaal redelijk wat alpinestars en dainese groupies rond die het wat onbekendere IXS beschouwen als een B-merk. Vaak heeft IXS ook wat minder fancy kleurschema's ed.

IXS is een onderdeel van de duitse/zwitserse Hostettler groep. Een aantal weken geleden een praatje aangehoord van iemand die te gast is geweest in de fabriek en die was vol lof over de kwaliteit van het leer en het vakmanschap waarmee de kleding in elkaar werd gezet. Als ik naar mijn eigen pak kijken en vergelijkbare (qua prijs) overalls van a-stars/spidi/arlenness/berik doet IXS daar totaal niet voor onder. Het is alleen een wat minder bekend/gewild merk hier in Nederland. In dld/oostenrijk/zwitserland ed een stuk populairder.

Oa. ook al 4 jaar een textielen broek van IXS, (vanwege de lengtemaat...), en die is nog steeds goed waterdicht.

En ja, ik had mijn overall aan en niet daar gekocht.... dus hij kon wat dat betreft weinig meer aan mij verdienen. :z


Wat mij betreft...

full


thumbs up ;)
 
Laatst bewerkt:
Er zit hier niet al te gek ver ook een IXS dealer, die ga ik dus ook een bezoekje brengen. Flashy kleuren moet ik niet, sober maar toch liefst niet helemaal zwart.
 
Schopje, kan iemand mij informeren over hoe erg het feit is dat m'n bescherming wat vrijspel had met enkel die t shirt? Mag dit echt niet, of komt dit nog in orde als het pak zich wat 'zet'
 
Een leren pak kan beter te strak zitten als te ruim. Je loopt het als het ware uit, net als met schoenen.
 
Een leren pak kan beter te strak zitten als te ruim. Je loopt het als het ware uit, net als met schoenen.
niet veel hoor, moet je mee oppassen..

Weet niet wat je te besteden hebt, maar je kunt ook eens bij Gimoto kijken, die maken ze helemaal voor je op maat.
 
Laatst bewerkt:
Een 52 Alpinestars broek is zowel te kort, als te strak in mijn ogen. Dus voor de broek moet ik daarbij zeker naar een 54. De vest is daarbij wel net een beetje op het grootste, maar ik zou eigenlijk eens moeten terugkeren met een trui. (Was net op een warme dag, en ik moest met de fiets gaan, dus had niet zoveel zin om dat mee te sleuren)

Aparte broek en vest ben ik ook nog voor aan het rondkijken :)
 
Een 52 Alpinestars broek is zowel te kort, als te strak in mijn ogen. Dus voor de broek moet ik daarbij zeker naar een 54. De vest is daarbij wel net een beetje op het grootste, maar ik zou eigenlijk eens moeten terugkeren met een trui. (Was net op een warme dag, en ik moest met de fiets gaan, dus had niet zoveel zin om dat mee te sleuren)

Aparte broek en vest ben ik ook nog voor aan het rondkijken :)

Waarschijnlijk is alleen een aparte broek met een aparte jas (dus geen combi maar wel aanritsbaar) de enige oplossing. Ik heb hetzelfde probleem (1.96 @ 75kg) en heb maar een pak op maat laten maken. Broertje is dezelfde bouw als ik, en we hebben alles bij hem aangetrokken. maar niks zat goed.

Wat je ook nog kan proberen is revit, dat zat iig bij mijn broertje het beste. miss dat het bij jou WEL goed zit!
 
Laatst bewerkt:
Weet je... een leren pak moet zo strak zitten als een 2e huidje. De eerste paar keer dragen is het gigantisch wennen.

Mijn pak is fatsoenlijk ingedragen maar normaal lopen kan ik er nog steeds niet in als hij dichtgerists zit. Je ziet op de foto ook hoe strak het zit, en dan zit de rits nog niet eens volledig dicht... Laten die pakken nu niet gemaakt zijn om mee te lopen maar gewoon om mee te rijden ;)

Ga passen met de kleding die je er onder aan trekt (in mijn geval dunne coolmax en thermo kleding). Als je een trui aan doet ga ik er van uit dat je het ook als het koud is gaat dragen? Dan zou ik toch eens gaan kijken naar een textiel pak...
 
Laatst bewerkt:
Ik zou toch echt liefst bij leder blijven. En ik zou het pak idd ook gebruiken voor dagelijks gebruik, en niet enkel voor ritjes als het mooi weer is. (als het echt hondenweer is heb ik ook wel nog een textielvest die ik nu gebruik).
Op maat laten maken klinkt direct alsof het zeer duur wordt, dan ga ik toch liever naar Dainese hun nieuwe collectie of Arlen Ness.
 
Terug
Bovenaan Onderaan