Vorig weekend reed ik over de A1 uit van Hilversum naar Apeldoorn toen ik net voor Amersfoort een vrachtwagen wou inhalen. Halverwege de vrachtwagen begon de achterkant van mijn motor heel erg te slingeren. Meteen had ik het vermoeden dat ik een lekke achterband had.
Ik keek in mijn spiegels om te zien of er iemand achter mij reed en liet daarna mijn gas los. Toen de vrachtwagen mij weer voorbij was stuurde ik mijn motor rustig naar de vluchtstrook en remde rustig met mijn voorrem totdat ik stil stond. Motor op de bok en zag dat ik idd een lekke achterband had. De ANWB heeft er een prop in gedaan zodat ik weer naar huis kon rijden.
Achteraf vond ik dat ik heel rustig reageerde maar ik weet niet of dit de beste manier is. Hebben er hier nog meer dit meegemaakt en hoe hebben jullie toen gereageerd?
Weet er ook iemand of het uitmaakt op wat voor motor je rijdt? Bijvoorbeeld een tour-, race-, offroad-, enz. en waarom dat dan iets uit maakt? Ik zat op mijn BMW R850RT met alle koffers erop en redelijk gevuld toen dit gebeurde.
Groeten Jeroen
Ik keek in mijn spiegels om te zien of er iemand achter mij reed en liet daarna mijn gas los. Toen de vrachtwagen mij weer voorbij was stuurde ik mijn motor rustig naar de vluchtstrook en remde rustig met mijn voorrem totdat ik stil stond. Motor op de bok en zag dat ik idd een lekke achterband had. De ANWB heeft er een prop in gedaan zodat ik weer naar huis kon rijden.
Achteraf vond ik dat ik heel rustig reageerde maar ik weet niet of dit de beste manier is. Hebben er hier nog meer dit meegemaakt en hoe hebben jullie toen gereageerd?
Weet er ook iemand of het uitmaakt op wat voor motor je rijdt? Bijvoorbeeld een tour-, race-, offroad-, enz. en waarom dat dan iets uit maakt? Ik zat op mijn BMW R850RT met alle koffers erop en redelijk gevuld toen dit gebeurde.
Groeten Jeroen