Lekkende carburateur voor de tweede keer

Suzu600

Rookie
30 aug 2017
1
0
Hoi hoi,

Een carbaruteur van mijn Suzuki Bandit lekt voor de tweede keer sinds drie maanden (meest linker). Ongeveer 3000 km geleden lekte hij ook al en heb ik alle vlotternaalden en vlotterkamerpakkings laten vervangen, en de carburaturs schoon laten maken. Dit keer is die er alleen helemaal mee gekapt. Kan het zijn dat er viezigheid in is gekomen omdat hij de benzinekraan op reserve staat of moet hij dan alsnog niet lekken?

Thanks!

Isabel
 
Is je tank wel helemaal schoon van binnen? Klinkt alsof er troep je carburateurs inkomt en dus bij je vlotternaald gaat zitten. Het zou aannemelijk zijn dat hierdoor je sproeiers ook verstopt gaan zitten waardoor je motor het niet (goed) meer doet.

Het is misschien toch verstandig nogmaals je carburateurs eraf te halen en de boel goed schoon te maken. Een klein vuiltje bij je vlotternaald is genoeg om je carburateur te doen overstromen.

En niet geheel onbelangrijk, de oorzaak van dit probleem aanpakken.
 
Kan verschillende oorzaken hebben, waarvan pech ook tot de mogelijkheden hoort.

Wat je eerst moet proberen, pak een schroevendraaier of een klein hamertje-tik hamer, en tik een beetje op de vlotterbak van de carb.

Soms zit er gewoon een klein vuiltje tussen, en met wat tikken valt dat eruit/naar beneden.

Als dat niet werkt is de kans groot dat de carb. weer uit elkaar moet.

Ik kan nu wel alle mogelijke oorzaken opnoemen, maar ik type op een tablet en dat is nogal vervelend :+

Zoiezo moet je nooit onnodig op de reserve stand rijden..
 
is er bij het aanpakken van de carbs ook gecontroleer of de vlotter drijvertjes nog wel dicht zijn?
Als zo'n drijvertje lek is zal deze vol raken met benzine en niet meer goed drijven dus dan wordt ook de vlotternaald niet dicht gedrukt. Gevolg: benzine blijft door stromen.
 
Kan het zijn dat er viezigheid in is gekomen omdat hij de benzinekraan op reserve staat of moet hij dan alsnog niet lekken?

Dat heeft geen directe invloed op het lekken.

Maar wel indirect.


Alle kleine troepjes die in je tank terecht komen verzamelen zich onder in de tank.
Als je de benzinekraan op reserve zet doe je feitelijk niets anders dan van nog dieper onderuit de tank benzine gebruiken. De kans dat daar wat rotzooi mee komt is dan uiteraard veel groter.
Gezien de reparatie 3 maand geleden lijkt het erop dat deze rotzooi nu ergens tussen is komen te zitten, bv je vlotternaald en dan blijft de benzine dus stromen, terwijl de vlotter eigenlijk probeert het stromen te stoppen.

Reservestand liefst alleen in noodgevallen gebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan