Lengte enzo.

JVZ-79

MF'er
2 okt 2014
40
0
klein gehucht in Utreg
Ik vroeg me eens af of er mensen zijn die kleiner zijn als 1.65m en wat voor motor ze hebben.
Of het een all road is,aangepast of niet,sport met verlaging of niet etc..

Waarom..?

Nou ikzelf ben 1.61m en rijdt al jaren motor,zelf rij ik op het moment een CBR 900 RR SC28,onaangepast .

Ik hoor door de jaren heen;" Mijn benen zijn te kort,ik ben te klein voor dat soort type motor".
Ik vind dat bullshit.

Persoonlijk vind ik 't dat het tussen je oren zit ik stap net zo makkelijk op een BMW gs 1200 adventure,asl op een Yamaha YZF 125.
Misschien is dat de jaren ervaring dat ik rij,maar goed,ik ben niet bang om te vallen..liefst niet.

Of het nou bangigheid is of onzelfverzekerd..ik hoor graag andere meningen over de mensen en wat ze rijden.

Eigen tips die ik me zelf heb aangeleerd op een "hoge" motor :

1: stoppen bij stoplicht; ga met motor in diepste rijgeul staan,zodat je met re/li voet op 't
verhoogde"asfalt staat.

2: Kijken waar ik al wil stoppen,eventuele stoepranden of ophoging,muren

3: Net voor 't stoppen standaard uitklappen,zodat ik naar links"val" (makkelijk als je SM of off-road rijdt) of andere hoge toerbuffels.


Dit zijn dingetjes die ik mezelf heb aangeleerd om toch gewoon mijn favo motoren te kunnen berijden. Het ziet er misschien af en toe niet "stoer"uit,maar standaard uittrappen voor 't stoppen/afstappen,is wel een van m'n favo afstap momenten.
Oefening baart kunst!

Kom maar op met die meningen!! :) ;)
full
 
Je zegt het zelf al, met ervaring maakt het allemaal niet uit.

Als starter zou ik toch echt opzoek gaan naar een lage, of aangepaste motor.

Zelf ben ik 1.78m met relatief korte benen. Ik vind het toch fijner "rijden" op een motor waar ik mijn voeten plat kan zetten.
Met een R1200RT zat ik met de bal van de voeten aan de grond, met mijn R1100S kan ik volledig plat.
 
Laatst bewerkt:
Hier:
1153301.gif

Kost geen drol en nooit meer perse langs een stoeprandje stoppen o.i.d.
 
ben zelf 1.85m dus ik zou het zelf niet weten maar de meeste kleinere mensen die ik ken hebben een cruiser/chopper.
Gewoon omdat je daar extra laag op zit.
 
ik heb juist het tegenover gestelde probleem, ik ben bijna 2meter en bijna elke motor is juist te klein voor mij. en de motoren die wel passen qua lengte vind ik vaak lelijk en/of veel te duur.
 
Ik ben 1.80 m ook niet heel lang dus maar merk dat het allemaal wel meevalt met motoren. Ik pas iig perfect op mijn daytona 675. Ik had hiervoor een kawasaki ER-6F en die voelde zelfs onprettig door de lage hoogte. It's all in your head
 
Ik vroeg me eens af of er mensen zijn die kleiner zijn als 1.65m.

Ja er zijn mensen die kleiner zijn dan 1.65 m. Zo opgelost :)

Ik had rijles met een meisje van 1.60, daar was de motor voor verlaagd. Nu rijd ze een Suzuki Bandit onverlaagd.
 
Ik ben 1.80 m ook niet heel lang dus maar merk dat het allemaal wel meevalt met motoren. Ik pas iig perfect op mijn daytona 675. Ik had hiervoor een kawasaki ER-6F en die voelde zelfs onprettig door de lage hoogte. It's all in your head

goh maar er zit wel 20cm verschil tussen jou en TS.
 
kwestie van anticiperen in het verkeer toch? Nooit stoppen, nooit voetjes aan de grond :)

ik heb ooit eens gelezen van een motorambulance rij opleiding. Half uurtje door utrecht centrum zonder te stoppen, anders was je niet geslaagd. Iemand die dit verhaal ook (her)kent?
 
Ik ben 1.80 m ook niet heel lang dus maar merk dat het allemaal wel meevalt met motoren. Ik pas iig perfect op mijn daytona 675. Ik had hiervoor een kawasaki ER-6F en die voelde zelfs onprettig door de lage hoogte. It's all in your head

1.8m is volgens mij de meest ideale lengte je moet niet vergeten dat er niet alleen maar lange hollanders op dit wereldje rondlopen. Dus dat jij met 1.8m perfect erop past is ook geen wonder die chinesen en japaners moet er ook nog op kunnen heh :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan