JVZ-79
MF'er
Ik vroeg me eens af of er mensen zijn die kleiner zijn als 1.65m en wat voor motor ze hebben.
Of het een all road is,aangepast of niet,sport met verlaging of niet etc..
Waarom..?
Nou ikzelf ben 1.61m en rijdt al jaren motor,zelf rij ik op het moment een CBR 900 RR SC28,onaangepast .
Ik hoor door de jaren heen;" Mijn benen zijn te kort,ik ben te klein voor dat soort type motor".
Ik vind dat bullshit.
Persoonlijk vind ik 't dat het tussen je oren zit ik stap net zo makkelijk op een BMW gs 1200 adventure,asl op een Yamaha YZF 125.
Misschien is dat de jaren ervaring dat ik rij,maar goed,ik ben niet bang om te vallen..liefst niet.
Of het nou bangigheid is of onzelfverzekerd..ik hoor graag andere meningen over de mensen en wat ze rijden.
Eigen tips die ik me zelf heb aangeleerd op een "hoge" motor :
1: stoppen bij stoplicht; ga met motor in diepste rijgeul staan,zodat je met re/li voet op 't
verhoogde"asfalt staat.
2: Kijken waar ik al wil stoppen,eventuele stoepranden of ophoging,muren
3: Net voor 't stoppen standaard uitklappen,zodat ik naar links"val" (makkelijk als je SM of off-road rijdt) of andere hoge toerbuffels.
Dit zijn dingetjes die ik mezelf heb aangeleerd om toch gewoon mijn favo motoren te kunnen berijden. Het ziet er misschien af en toe niet "stoer"uit,maar standaard uittrappen voor 't stoppen/afstappen,is wel een van m'n favo afstap momenten.
Oefening baart kunst!
Kom maar op met die meningen!!
Of het een all road is,aangepast of niet,sport met verlaging of niet etc..
Waarom..?
Nou ikzelf ben 1.61m en rijdt al jaren motor,zelf rij ik op het moment een CBR 900 RR SC28,onaangepast .
Ik hoor door de jaren heen;" Mijn benen zijn te kort,ik ben te klein voor dat soort type motor".
Ik vind dat bullshit.
Persoonlijk vind ik 't dat het tussen je oren zit ik stap net zo makkelijk op een BMW gs 1200 adventure,asl op een Yamaha YZF 125.
Misschien is dat de jaren ervaring dat ik rij,maar goed,ik ben niet bang om te vallen..liefst niet.
Of het nou bangigheid is of onzelfverzekerd..ik hoor graag andere meningen over de mensen en wat ze rijden.
Eigen tips die ik me zelf heb aangeleerd op een "hoge" motor :
1: stoppen bij stoplicht; ga met motor in diepste rijgeul staan,zodat je met re/li voet op 't
verhoogde"asfalt staat.
2: Kijken waar ik al wil stoppen,eventuele stoepranden of ophoging,muren
3: Net voor 't stoppen standaard uitklappen,zodat ik naar links"val" (makkelijk als je SM of off-road rijdt) of andere hoge toerbuffels.
Dit zijn dingetjes die ik mezelf heb aangeleerd om toch gewoon mijn favo motoren te kunnen berijden. Het ziet er misschien af en toe niet "stoer"uit,maar standaard uittrappen voor 't stoppen/afstappen,is wel een van m'n favo afstap momenten.
Oefening baart kunst!
Kom maar op met die meningen!!