Uitlaatpoortdiam. 34mm (dus pijp moet dat ook zijn)
2-talt heeft tegendruk nodig
Zullen we de combi van gezond verstand en mij maar achterwege laten?
Even, 4 takt diesel is geen 2 takt..
dat maakt wel veel uit want een diesel doet bij een toerental een vast hoeveelheid lucht met meer of minder verbrandingsgassen er bij. een diesel heeft geen vlinderklep die spuit alleen meer brandstof in als hij meer kracht moet geven. het verschil tussen vol gas en gas dicht in hoeveelheid uitlaatgassen bij het zelfde toerental is bij een diesel dus ook veel kleiner als bij een benzine.Hier enige uitleg Sammie San. Uitlaat berekenen. Of er schil is tussen de uitlaten van diesel of benzine motoren weet ik niet, maar veel zal het niet zijn
Wel, ik heb data gekregen dat 't tegendeel het geval is.. i.i.g de uitlaat die ik er nu op heb tamelijk beknellend is(deze heb ik gebouwd met idd de gedachte dat dit blok niet gevoelig is voor tegendruk)Bij de genoemde motor zul je vrijwel niets kunnen winnen met een andere uitlaat: Laag toerental, geen klepoverlap, vrijwel geen vermogen.
De beperking zit niet in de uitlaat.
Case closed zou je zeggen, maar.. Zoals Sammie zelf aan gaf, gezond verstand is niet zijn sterkste kantBij de genoemde motor zul je vrijwel niets kunnen winnen met een andere uitlaat: Laag toerental, geen klepoverlap, vrijwel geen vermogen.
De beperking zit niet in de uitlaat.
Bij de genoemde motor zul je vrijwel niets kunnen winnen met een andere uitlaat: Laag toerental, geen klepoverlap, vrijwel geen vermogen.
De beperking zit niet in de uitlaat.
Dank voor de tip! ga 'm bekijken!Hier enige uitleg Sammie San. Uitlaat berekenen. Of er schil is tussen de uitlaten van diesel of benzine motoren weet ik niet, maar veel zal het niet zijn
IK denk dat diesels vaak met een turbo uitgerust zijn,
ergo is het dan ook makkelijker om koppel en vermogen te vergroten,
zonder turbo lijkt mij dat eea hetzelfde als met benzine geldt,
minder restricties en hogere (uitlaatgas) stroom..
voor een 300tdi (ik neem aan LaRo) is er veel te vinden en redelijk eenvoudig te tunen..
2-talt heeft tegendruk nodig, bij 4-takt heb je het liefst zo snel mogelijk bewegende uitlaatgassen.
Ik had daarom op mijn 300Tdi een open (down)pipe met alleen een einddemper.
Turbodruk iets verhoogd, gaf een leuk resultaat
Zelfde voor mijn Duc, ook grotere diameter en volledig open uitlaat.
Met een tangentiaal bochtensysteem voor nog betere flow.
Dus een SuperTrapp op Sammie zijn dieseltje frøtten, en dan met de plaatjes afregelen tot het gewenste resultaat bereikt is!
We zijn er uit mensen!!!