2-talt heefttegendrukreflectie nodig,
tweetakt diesel kan weer wel,
zal nu wel weer niet meer mogen, (iets met milieu)
maar erg veel van die grote amerikaanse trucks werden vroeger met een 2-takt diesel uitgerust..
en weer on-topic..
YPR heeft een 2 takt diesel met 1 uitlaatklep. En met een schroefcompressor geblazen turbo... Detroit Diesel. Daar gebeurt bij de intake al zoveel dat de uitlaat er totaal geen invloed op kan maken
2-talt heeft tegendruk nodig, bij 4-takt heb je het liefst zo snel mogelijk bewegende uitlaatgassen.
Ik had daarom op mijn 300Tdi een open (down)pipe met alleen een einddemper.
Turbodruk iets verhoogd, gaf een leuk resultaat
Zelfde voor mijn Duc, ook grotere diameter en volledig open uitlaat.
Met een tangentiaal bochtensysteem voor nog betere flow.
Ik voel hier teveel "negative waves". Als Sammie nou wil proberen om wat meer vermogen uit zijn dieselblok te peuteren, kunnen we 'm toch beter adviseren dan ipv Moriarty gedrag vertonen?
Wel, lees mijn derde post in dit topic eens, van 7.5pk op het achetrwiel naar 11 pk op het achterwiel.. dat wil ik ook!De meeste reacties gaan over;
Wie de grootste zuiger heeft.
Red Force heeft, naar mijn idee, de meest efficiënte tip gegeven.
Er is gewoon niks te halen uit zo'n blokje, daar moet je je bij neerleggen.
Wel, lees mijn derde post in dit topic eens, van 7.5pk op het achetrwiel naar 11 pk op het achterwiel.. dat wil ik ook!
niet alleen met andere uitlaat zoals ik heb gemeld..(Dus..., als ik het goed begrijp, wil jij 40% meer vermogen genereren met een andere uitlaat?
Dat wil ik ook wel....
!ste link ken ik, 2de ga ik doorpluizen, dank!Engine Exhaust Back Pressure
Diesel Engine Engineering 2
misschien kun je hier op deze sites nog wat nuttige info halen Sammie?
Dat is leuke theorie/info.. (megafoon is geen megaton?)Linkpijp in ieder geval in de diameter die het uitlaatkanaal aan de kop heeft. Vervolgens een lange megafoon er aan die aan het uiteinde minimaal 3x de diameter heeft van de ingaande kant. En dan alleen dempen met een absorptie demper. Krijg je nog een lekker geluidje ook nog.
Wrm een lange megafoon? Die creëert een negatieve geluidsgolf waardoor je onderdruk in de uitlaat krijgt wat ervoor zorgt dat de uitlaatgassen zo snel en veel mogelijk uit de cilinder worden gezogen. En dat is belangrijk voor de cilindervulling. Immers hoe leger die is hoe meer verse lucht er in kan. En dan een ietsje hetere nokkenas is er, die van jou blokje kun je laten regrinden (aanpassen kleptiming) en met wat meer lifthoogte, liefst met wat overlap want dan begint die negatieve drukgolf alvast met verse lucht aanzuigen en dan wat meer diesel inspuiten en voila je hebt extra cavalino's onder je kont.
Wrm een lange megafoon? Die creëert een negatieve geluidsgolf waardoor je onderdruk in de uitlaat krijgt wat ervoor zorgt dat de uitlaatgassen zo snel en veel mogelijk uit de cilinder worden gezogen.
niet alleen met andere uitlaat zoals ik heb gemeld..(en dat weet je stiekum ook wel he boefje?)ook geflowde kop en K&N lufi.. en ja, ik vind het ook erg veel..maar ook al is het 2 pk erbij wil ik het graag..
@ EGJ nee dat wist je niet.. ik kan me herinenren dat ik dat ook in de OP wilde zetten, maar om het ut de hand lopen van het topic te voorkomen (kun je nooit helemaal voorkomen) liet ik het kop flowen en k&N achterwege.. mijn excuses..
Maar goed, het lijkt tot nu toe erg specialistische kennis..
Dan gaat het flowen van de kop en in en uitlaat aanpassen ook niet helpen.
Wat verstaat men onder het flowen van de kop, even een schuurpapiertje door de kanalen of bewerkt door een gespecialiseerd bedrijf?
Good old Willem1940 zat ook op een forum van die 45km/h karretjes.
Daar waren ze aan het experimenteren met bladblazers op die dieseltjes.
En daar bereikten ze een behoorlijke vermogens winst.
Toch misschien wel een eenvoudige oplossing voor jouw Enfield.
Noem je dat dan ook een hybride ?
Tuurlijk wel, gewoon doen!Ah, dus mag niet met een dremel?