Leren Motorbroek

Miss M

MF'er
10 mei 2005
65
0
Veenendaal
Hai,

Wie oh wie heeft voor mijn een tip????

Het gaat namelijk over mijn leren motorbroek!!!!
Ik heb hem niet zo vaak aan....maar als ik hem aan heb dan staan de brandblaren achter in mijn knieholtes!! ;(
Dit stimuleert dus niet echt om mijn broek aan te trekken..wie oh wie heeft voor mij de gouden tip hoe ik dit voortaan kan voorkomen??

Groetjes M -O-
 
Hai,

Wie oh wie heeft voor mijn een tip????

Het gaat namelijk over mijn leren motorbroek!!!!
Ik heb hem niet zo vaak aan....maar als ik hem aan heb dan staan de brandblaren achter in mijn knieholtes!! ;(
Dit stimuleert dus niet echt om mijn broek aan te trekken..wie oh wie heeft voor mij de gouden tip hoe ik dit voortaan kan voorkomen??

Groetjes M -O-

Vaseline op de gevoelige plekken om wrijving te voorkomen? :?
Anders zou ik een andere broek kopen hoor, want daz gewoon nie lollig meer lijkt me -O-
 
mischien helpt een paar keer dragen wel
ik had ook last in het begin
eerst de jas los aan tot tie goed zat toen broekske erbij zit bijna super nu
was wel een lange pijnlijke weg
maar resultaat is supper nu :P
 
Brandblaren??
Een leren broek gaat na verloop van tijd soepeler zitten, dus na een maand of wat moet dat toch wel over zijn. Als dat niet het geval is, moet het óf de voering, óf als er geen voering in zit (...) het leer zelf het probleem veroorzaken. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een voering brandblaren geeft. Dus misschien een slecht afgewerkte naad in de knieholte??
In sommige betere broeken zit er in de knieholte een lichtere leer-inzet met perforatie, voor een betere ventilatie en omdat daar het leer wat opkruipt.
Als die broek na een aantal maanden gedragen te hebben nog steeds problemen geeft zou ik naar een leertent gaan en daar in de knieholte een dunner geperforeerd stukje leer laten inzetten.
Op heel korte termijn zou je een dunne lange onderbroek kunnen proberen voor het geval je geen voering in die broek hebt.
succes.
 
Ik heb hem niet zo vaak aan....maar als ik hem aan heb dan staan de brandblaren achter in mijn knieholtes!! ;(

Miss M,

weet je zeker dat het 'brandblaren' zijn; m.a.w. weet je zeker dat die plekken in je knieholtes van de wrijving van het leer komen ? Als het komt van wrijving dan verwacht je die plekken die tijdens het rijden veel bewegen, en ik weet niet wat jij doet, maar zoveel beweging krijgen mijn benen niet als ik op de motor zit.

Het zou iets heel anders kunnen zijn ......... heb je soms stomtoevallig last van (niet lachen) een leer- en/of lijmallergie ??? Ik meen het serieus, dat bestaat echt.

De symptomen zijn: vurig rode vlekken tot kapot weefsel op de plekken die in aanraking komen met leer.

Ik weet niet of je vaak leren kleding en/of schoeisel draagt, als dat zo is dan zou je het natuurlijk ook met andere kleding/schoeisel moeten hebben. Maar steeds minder mensen dragen tegenwoordig regelmatig leren schoenen dus ik zou me maar zo kunnen voorstellen dat je leren broek een van je eerste echt lederen kledingstukken is.

Overigens gaat het bij leerallergie meestal niet om een allergie voor leer zelf maar om een allergie voor het element ChromiumIV, een stof die wordt gebruikt bij de fabricage van leren stoffen.

Zie:
http://www.mst.dk/news/01180000.htm
http://dermnetnz.org/dermatitis/chrome-allergy.html
http://www.allergie-weg.nl/allergie-leer-lijm.htm
 
zal ik dan maar?



piccie van jou in motorbroek, dan zien we wel
ff of we wat kunnen zien wat niet klopt.


:+
 
Vaseline op de gevoelige plekken om wrijving te voorkomen? :?

LOL!

Lieve Mona,

Etc. :+

Ik denk dat de broek gewoon te strak zit bij de knieholten en dat de blaren door afknellen komen. In feite is je broek dan gewoon te klein, maar als je hem nog niet zo vaak gedragen hebt kan het zijn dat hij nog wat wijder wordt. Vet hem eens goed in met ledervet, aan de buitenkant. Dat helpt mbt. de elastischiteit. Misschien wat talkpoeder in je knieholten voordat je hem aantrekt?
Als dat niets helpt, kijk of je de kniebeschermers er uit kunt halen en er dunnere/zachtere in kunt plaatsen. Dat levert je vaak ook wat meer ruimte op.

Succes er mee!
 
Ik weet niet of je losse knie protectie in je broek hebt zitten. Zo ja, die er maar es ff uithalen en later weer terugdoen. Zo nee, andere broek kopen?
 
Als het ding een keer goed nat is geregend is het ding soepel. Je moet hem wel langzaam laten drogen en vaak met ledercreme in smeren.Top
 
Ik heb/had afhankelijk van de temperatuur hetzelfde op mijn edele achterwerk,maar na gebruik van een thermo lange onderbroek behoord dit probleem tot het verleden,zelfs in de zomer! :W
 
Hallo iedereen,

Bedankt voor alle tips...

Ik heb de broek tot nu toe 2 x aangehad...de eerste keer was het zo pijnlijk dat ik hem echt niet met plezier aantrek!
Maar ik moet ff door de zure appel heen bijten en snel zorgen dat hij uitgelopen is!
Ik ga de vaseline en talkpoeder eens proberen...verder zit de broek wel goed...alleen die knieholtes...PIJNLIJK!!! :N

Groetjes M :W
 
Woeste Willem kent dit probleem.....

tijdens mijn vakantie kreeg ik nogal pijlijke plekken op mijn knieen. Dat kwam voornamelijk omdat de broek nieuw was en ik in Italie reed. Gevolg was veel zweet in een te strakke broek. Ik heb toen van een paar sokken de "tenen" eraf geknipt en dit om mijn knieen gedaan. Daarna heb ik er geen last meer van gehad.
Verder goed invetten (de broek) elke dag weer. In de regen rijden helpt ook (alleen niet in italie waar het snikheet was) Je kan ook van die dingen kopen in de drogist (die voor je knieen dan) die passen waarschijnlijk beter dan sokken

Verder is motorrijden een beetje spartaans, afzien hoort er gewoon bij

Succes..... :]
 
Gewoon een lange thermobroek aantrekken onder je leren broek... :)
Klinkt gek, maar het werkt prima omdat die het zweet opneemt en afvoerd. Daardoor plak je minder aan je broek vast en schuurt deze niet meer... :) :)
 
Ga er eens mee onder de douche, wordt 'ie ook soepel van.

En we vinden het helemaal niet erg als je de beloofde foto tíjdens het douchen neemt :+
 
Woeste Willem kent dit probleem.....

tijdens mijn vakantie kreeg ik nogal pijlijke plekken op mijn knieen. Dat kwam voornamelijk omdat de broek nieuw was en ik in Italie reed. Gevolg was veel zweet in een te strakke broek. Ik heb toen van een paar sokken de "tenen" eraf geknipt en dit om mijn knieen gedaan. Daarna heb ik er geen last meer van gehad.
Verder goed invetten (de broek) elke dag weer. In de regen rijden helpt ook (alleen niet in italie waar het snikheet was) Je kan ook van die dingen kopen in de drogist (die voor je knieen dan) die passen waarschijnlijk beter dan sokken

Verder is motorrijden een beetje spartaans, afzien hoort er gewoon bij

Succes..... :]

Een leren broek invetten is niet helemaal goed.... dan smeer je het leer juist dicht. Twee keer per jaar is echt plenty en niet te dik en met een goed leervet waar liever geen wax in zit.. beter voor je broek..
 
1 keer idd (klinkt stom, maar werkt wel) mee onder de douche gaan staan en dan zo langzaam aan laten opdrogen (beste terwijl je hem draagt)...

Tevens kan je het beste je broek schoonmaken met ouderwetse groene zeep, ook daarvan wordt je broek soepeler! 8-) :]

En die kont masseren... ach daar wil ik je ook wel mee helpen ;)
 
Ik heb/had afhankelijk van de temperatuur hetzelfde op mijn edele achterwerk,maar na gebruik van een thermo lange onderbroek behoord dit probleem tot het verleden,zelfs in de zomer! :W


Ben ik het mee eens. Een maat van mij doet dit ook (zelfs in de zomer). Werk perfect. Moet je zeker is proberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan