Leren pak 90 euro, maar is het wel veilig?

daarmee bedoel ik eigenlijk dat er niet veel kapot gaat

ik heb mijn BLH jas al 1 jaar, gebruikte hem alleen op de scooter( :') ) en voor korte ritten

daarvan was de kraag gescheurd, dat ophanglipje is ook kapot gegaan onlangs, en de aantrektouwtjes onder zijn ook al helemaal versleten terwijl ik daar niet eens aan heb gezeten

dat wil ik dus bij mijn volgende aankoop vermijden

Hehe, ja dacht wel zoiets, maar als goed is is vanucci wel bekend merk in duitsland, probiker wat minder, maar nog steeds bekend. In nederland niet zo, omdat alleen motozoom deze spullen verkoopt. Voorzover ik weet.
 
Een vriend van me heeft een Probiker overall. De kwaliteit/prijsverhouding is gewoon goed. Een duurder pak heeft waarschijnlijk betere afwerking en pasvorm, maar voor 200 euro voor een overall is Probiker prima spul.
 
Ik heb een probiker pak, nog nooit een ander leren pak gedragen....
(behalve proberen).

Het is goedkoper... of het veilig is.... sja..... daar hoop ik nooit achter te komen ;)

Alle veiligheidsaspecten zijn goed (dubbel leer bij het zitvlak, dubbelgestikte naden etc...).
 
mijn Spyke pak glijd ook goed over het asfalt,beschermstukken waren zichtbaar maar niet doorgeschuurd.
kost wat maar dan heb je ook wat, en ik geen schaafplekken ;)
zelfde verhaal voor helmen uit de supermarkt,die zijn gewoon gevaarlijk
 
Hé Drinkyoghurt, jou ken ik nog wel van SF ;) :W

ik weet in ieder geval zeker dat mijn revit overal goed glijdt :)
:^ Mijn Büse pak ook, twee keer zelfs.. Met niet geringe snelheid. Pak is nog prima in orde, enkel een heel lichte schaafplek te zien.



Dat gezeik over duur is beter etc. vind ik onzin. Verder ben ik het met Baksteen (dacht ik) eens dat de duurdere pakken over het algemeen (!!) veiliger zijn i.v.m. het leer dat dikker is en de naden die dubbel gesticked zijn. Is dit niet het geval, dan kun je er gerust vanuit gaan dat je bij een val (letterlijk) op je bot komt te zitten.... :/

[me]DanielV snapt niet dat mensen zo goedkoop mogelijk uit willen zijn als het om dit soort dingen gaat[/me] :N
't Is je eigen vel, dat kun je niet even 2e hands in de winkel kopen als het kapot is :N


Mijn advies: Denk er goed over na wat belangrijk voor je is en ga dan pas investeren :)
 
Laatst bewerkt:
zelfde verhaal voor helmen uit de supermarkt,die zijn gewoon gevaarlijk


Dit is dus ook onzin.


Weer zo`n type. Het is goedkoop, dus het kan niet goed zijn.

Die helmen zijn gewoon getest volgens Europese normen en zijn dus gewoon veilig. Net zo veilig als een Arai of Shoei.

Het zit allemaal tussen de oren.

Ik heb ook liever een Arai helm, en een Dainese combi. En wil daar best voor betalen. Maar roepen dat Probiker etc. slecht is, is gewoon onzin. Uit de prijs kun je niet concluderen of iets goed of veilig is.
 
Hé Drinkyoghurt, jou ken ik nog wel van SF ;) :W:^ Mijn Büse pak ook, twee keer zelfs.. Met niet geringe snelheid. Pak is nog prima in orde, enkel een heel lichte schaafplek te zien.



Dat gezeik over duur is beter etc. vind ik onzin. Verder ben ik het met Baksteen (dacht ik) eens dat de duurdere pakken over het algemeen (!!) veiliger zijn i.v.m. het leer dat dikker is en de naden die dubbel gesticked zijn. Is dit niet het geval, dan kun je er gerust vanuit gaan dat je bij een val (letterlijk) op je bot komt te zitten.... :/

[me]DanielV snapt niet dat mensen zo goedkoop mogelijk uit willen zijn als het om dit soort dingen gaat[/me] :N
't Is je eigen vel, dat kun je niet even 2e hands in de winkel kopen als het kapot is :N


Mijn advies: Denk er goed over na wat belangrijk voor je is en ga dan pas investeren :)

Niet helemaal mee eens... een probiker pak kost 450 euro in totaal... (tenminste de gene die ik had), dus het ging me niet om het goedkoper uit zijn.
Dit pak zat gewoon het beste :)
 
Rev-it! is goed idd :)
Wordt w.s. mijn volgende pak :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu ongeveer een halfjaar een Probiker 2-delige overal.
Pak is nog steeds in goede staat en ik hoop er nog wel een aantal jaartjes mee te kunnen doen.
De pasvorm is voor mij goed en het pak ziet er ook mooi uit (als je niet op bekende merkjes geilt natuurlijk ;))

En over al dat gezever dat ze niet veilig zijn, dat is gewoon geblaat in de ruimt.
Ja, ik zou ook liever een pak kopen van € 1000,-, maarja de een heeft nu eenmaal wat meer te besteden dan de ander. (ik rij ook liever op een mv agusta :P)

Maar als we toch over veiligheid gaan beginnen, misschien moeten we gewoon allemaal even langs Verheul Leathers & Motorcycle Gear of MJK Leathers motorkleding en motorsportkleding en meer al 42 jaar en een pak op maat laten maken, want dat is pas echt veilig !
 
Ben nu op school bezig met marketing, en ik kan je vertellen, sommige pakken of helmen die goedkoper zijn, heb je 75% kans op dat die uitdezelfde fabriek komen. Geld voor heel veel producten, ook buiten de motorwerld.

Denk je nou echt dat de "dure" merken alleen maar dure spullen verkopen? Ja onder dat merknaam wel idd. Anders zouden ze een heel groot segment overslaan voor degenen die wat minder te besteden hebben. Grote kans dat een probikerpak , of een ander onbekend pak (of helm) gewoon uit dezelfde fabriek komt als je shoei of rev'it.

Dat qua comfort en misschien ook pasvorm het niet voor iedereen even lekker zit dat is logisch. Daar worden dan ook natuurlijk de kosten ingedekt. Maar om nou te zeggen dat per definitie het minder veilig zou zijn. Heb ik mijn twijfels over.

Ik zeg daarbij ook, dat niet alle goedkope spullen dan ook van eenzelfde fabrikant komen, je kunt snel genoeg aan zo een pak of helm zien of het compleet shit is, of dat er toch wel werk van gemaakt is.
 
Probiker is goed voor de prijs, het zal niet minder veilig zijn dan een duur pak, waar je wel verschil zult vinden is in leersoepelheid, afwerkingskwaliteit, ritskwaliteit. Het pak dat je wilt hebben heeft ook dubbele naden op stukken waar je over kunt vallen, leer is dik genoeg, niets mis mee.

<spammodus> *O*

Ik ben zelf gek van Vanucci, die pakken zitten heerlijk, superdik maar soepel leer, goed geverfd, betere protectoren dan Probiker, metalen ritsen (kunnen niet smelten als je over het asfalt schuift). Ik heb de Vanucci art VIII, heb nog geen second spijt van de aankoop gehad! Zelfs in vergelijking met `de bekende topmerken` erg hoge kwaliteit. Net wat Racer88 hierboven zegt, de meeste dure kleding zit 400% toeslag op als het in de winkel ligt.

Ohja, deze VIII is nu in de aanbieding voor 400 euro voor de jas en broek, staat onder "ledercombis". Bekleidung, Helme und Motorradzubehör | Louis Motorrad & Freizeit

De Vanucci Art X is iets goedkoper, met een erg kort bovendeel (voor mij althans). Probeer gewoon eens vanalles uit. De CombiJacke voor 169 ziet er ook goed uit, zit ook lekker maar voor mij weer iets te kort. Hangt dus van je bouw af. Bekleidung, Helme und Motorradzubehör | Louis Motorrad & Freizeit

</spammodus>


Kortom: uitproberen en zoek degene uit de het lekkerste zit en waar je een goed gevoel bij hebt. Stel gewoon van te voren een budget vast, rij naar Duitsland en probeer alles uit.

TIP: in Essen zit een MEGA-Louis met aardig personeel, een steenworp verder zit Polo Motorrad en om de hoek Hein Gericke. Dan kun je echt alles met elkaar vergelijken! Succes.
 
Laatst bewerkt:
Probiker is goed voor de prijs, het zal niet minder veilig zijn dan een duur pak, waar je wel verschil zult vinden is in leersoepelheid, afwerkingskwaliteit, ritskwaliteit. Het pak dat je wilt hebben heeft ook dubbele naden op stukken waar je over kunt vallen, leer is dik genoeg, niets mis mee.

<spammodus> *O*

Ik ben zelf gek van Vanucci, die pakken zitten heerlijk, superdik maar soepel leer, goed geverfd, betere protectoren dan Probiker, metalen ritsen (kunnen niet smelten als je over het asfalt schuift). Ik heb de Vanucci art VIII, heb nog geen second spijt van de aankoop gehad! Zelfs in vergelijking met `de bekende topmerken` erg hoge kwaliteit. Net wat Racer88 hierboven zegt, de meeste dure kleding zit 400% toeslag op als het in de winkel ligt.

Ohja, deze VIII is nu in de aanbieding voor 400 euro voor de jas en broek, staat onder "ledercombis". Bekleidung, Helme und Motorradzubehör | Louis Motorrad & Freizeit

De Vanucci Art X is iets goedkoper, met een erg kort bovendeel (voor mij althans). Probeer gewoon eens vanalles uit. De CombiJacke voor 169 ziet er ook goed uit, zit ook lekker maar voor mij weer iets te kort. Hangt dus van je bouw af. Bekleidung, Helme und Motorradzubehör | Louis Motorrad & Freizeit

</spammodus>


Kortom: uitproberen en zoek degene uit de het lekkerste zit en waar je een goed gevoel bij hebt. Stel gewoon van te voren een budget vast, rij naar Duitsland en probeer alles uit.

TIP: in Essen zit een MEGA-Louis met aardig personeel, een steenworp verder zit Polo Motorrad en om de hoek Hein Gericke. Dan kun je echt alles met elkaar vergelijken! Succes.

Grappig :)
Ik heb mijn probiker pak in Trier gekocht en daar had je ook een Louis-store me aan de overkant!!! ;) een polo en een straat verder een Hein Genricke :)
En een local zaak (road runner, waar ze van alles hadden).
 
Laatst bewerkt:
Vraagje: de link die de TS geeft staat in de restposte bij Louis. Maar deze staat niet onder Lederkombis, maar onder Lederkombijacken. Het is me dus niet helemaal duidelijk wat louis hier nu verkoopt. Een compleet pak of alleen een jack ?

Heb ook nog even gekeken bij Lederkombijacken en Lederkombihosen en het pak dat ik bij hun in de aanbieding heb gekocht voor 200 euri (compleet jas+broek) kost nu, als je het los wilt kopen 350 euri :)

Let dus goed op dat dit niet alleen een jas is, anders moet je als nog een broek erbij kopen !!!
 
Dure pakken liefhebber. Ook wel poserspakkendrager genoemt.

Duur is altijd beter.

etc :)

Nou ik heb een pak van Berik, en die is niet Aso duur, rond de 650 euro...maar ik heb op de motorbeurs wel t verschil gevoelt tussen een pak van 300 euro en 650 euro. Voor mijn lichaam zat die van 650 stukke beter op mijn lichaam dan die van 300. Dus dan is de keuze voor mij vrij snel gemaakt!
 
Probiker is goed voor de prijs, het zal niet minder veilig zijn dan een duur pak, waar je wel verschil zult vinden is in leersoepelheid, afwerkingskwaliteit, ritskwaliteit. Het pak dat je wilt hebben heeft ook dubbele naden op stukken waar je over kunt vallen, leer is dik genoeg, niets mis mee.

<spammodus> *O*

Ik ben zelf gek van Vanucci, die pakken zitten heerlijk, superdik maar soepel leer, goed geverfd, betere protectoren dan Probiker, metalen ritsen (kunnen niet smelten als je over het asfalt schuift). Ik heb de Vanucci art VIII, heb nog geen second spijt van de aankoop gehad! Zelfs in vergelijking met `de bekende topmerken` erg hoge kwaliteit. Net wat Racer88 hierboven zegt, de meeste dure kleding zit 400% toeslag op als het in de winkel ligt.

Ohja, deze VIII is nu in de aanbieding voor 400 euro voor de jas en broek, staat onder "ledercombis". Bekleidung, Helme und Motorradzubehör | Louis Motorrad & Freizeit

De Vanucci Art X is iets goedkoper, met een erg kort bovendeel (voor mij althans). Probeer gewoon eens vanalles uit. De CombiJacke voor 169 ziet er ook goed uit, zit ook lekker maar voor mij weer iets te kort. Hangt dus van je bouw af. Bekleidung, Helme und Motorradzubehör | Louis Motorrad & Freizeit

</spammodus>


Kortom: uitproberen en zoek degene uit de het lekkerste zit en waar je een goed gevoel bij hebt. Stel gewoon van te voren een budget vast, rij naar Duitsland en probeer alles uit.

TIP: in Essen zit een MEGA-Louis met aardig personeel, een steenworp verder zit Polo Motorrad en om de hoek Hein Gericke. Dan kun je echt alles met elkaar vergelijken! Succes.


Heej, iemand die met me eens is *O*

hehe ik heb die art IX was de Enige waar mijn "nogal brede schouders" inpasten. Een rede dat ik die art IX gekocht had, was omdat bij die revits in die winkel me schouders er niet in pasten :') jas ging niet meer dicht alleen in die art IX lukte het wel. Maar jasje is idd kort, maar eigenlijk niet over nagedacht (had net even gecheckt)


Nou ik heb een pak van Berik, en die is niet Aso duur, rond de 650 euro...maar ik heb op de motorbeurs wel t verschil gevoelt tussen een pak van 300 euro en 650 euro. Voor mijn lichaam zat die van 650 stukke beter op mijn lichaam dan die van 300. Dus dan is de keuze voor mij vrij snel gemaakt!

Inderdaad gewoon kopen wat goed past, net zoals ik in de tekst hierboven schrijf.
 
Laatst bewerkt:
Hey,

Ik was even aan het surfen voor een pak en toen kwam ik bij louis.de een pak van 229.95 afgeprijsd naar 90 euro tegen..

het betreft dit pak: [NORML]http://www.louis.de/_303d...=0&page=0&artnr_gr=207153[/NORML]

mijn vraag is of dit pak ook gewoon goed beschermd of dat het gewoon prul is wat 90 euro niet waardig is


Bij voorbaat dank

Bij Leo Theunissen in Kerkdriel hadden ze een tijd terug kleding van Rev-It "over" (ze zijn nl. naar een nieuw pand gegaan) Daar hingen mooie jassen, broeken, laarzen van Sidi voor bodemprijzen. Je kon een jas voor 90 euro "scoren" en een broek voor 70 euro.
 
Ik heb op de beurs een buse combi gekocht van 100 2 jaar geleden. ding was nieuw. en Buse is niet bepaald een slecht merk.

alleen de kleurtjes zullen wat mensen tegen d eborst gestoten hebben :o
 
Terug
Bovenaan Onderaan