Lang verhaal in het Spaans:
Lin Jarvis: Lorenzo es la clave
Korter verhaal in het Italiaans:
MotoGP: Lin Jarvis, "Puntiamo su Lorenzo. Jorge priorità assoluta secondo i piani Yamaha"
Kortst verhaal in het Engels:
http://www.twowheelsblog.com/post/8...ossi-back-in-yamaha-is-not-an-option#continua
Het ziet er naar uit dat Yamaha op Lorenzo in blijft zetten voor de komende jaren. Ben Spies zal zijn zitje nog moeten verdienen, hij moet echt races gaan winnen als hij wil blijven. Wat ik leuk vind, is dat Jarvis de doelstelling voor Dovizioso gewoon zo op straat gooit: top zes rijden! Dat wordt een leuke uitdaging voor hem. Tegelijkertijd zal alle Britse media een andere strijd aanhouden, namelijk die tussen Dovi en Crutchlow, maar mijn persoonlijke verwachting is dat Dovizioso dat toch wel moet kunnen winnen. Al was het maar omdat hij niet zo vaak van z'n motor afstuitert.
Wat in Engelse artikel niet meer naar voren komt, is de interesse in Bradley Smith. De voorkeur voor fabrikanten om rijders te binden aan hun merk wordt volgens mij steeds explicieter: Marquez' toekomst ligt bij Honda, Smith's toekomst bij Yamaha, en via de Moto2 en satellietteams worden ze jaren van tevoren klaargestoomd voor een fabriekszitje. Dit was vroeger volgens mij nog niet zo 'extreem' als nu (uitzonderingen als Pedrosa daargelaten).
Is het al april?
Lin Jarvis: Lorenzo es la clave
Korter verhaal in het Italiaans:
MotoGP: Lin Jarvis, "Puntiamo su Lorenzo. Jorge priorità assoluta secondo i piani Yamaha"
Kortst verhaal in het Engels:
http://www.twowheelsblog.com/post/8...ossi-back-in-yamaha-is-not-an-option#continua
Jarvis commenting on silly season rumors of having Rossi back as a team mate with Lorenzo said, “It’s an interesting question, but right now I have no idea what projects Valentino has for the future, if he’ll continue motorcycle racing or turn to car racing like he talked about when he was with us. In any case, Valentino and Jorge together again Yamaha is not an option we are considering for the future.
The Yamaha manager was suprised to see the difficulties that Rossi suffered with Ducati in 2011 and hopes to see the Italian’s fortunes turned around this season, “Seeing Valentino Rossi in difficulty is not good for anyone: the ideal situation would be to see three manufacturers and three riders fighting for the victory every weekend. I was surprised by the problems encountered by Valentino last year, leaving Yamaha to Ducati was a bigger jump than when he switched from Honda to Yamaha. In 2004, Valentino was 8 years younger and undoubtedly the best rider of the moment. Now the level is higher, there is much more competition, Honda and Yamaha have taken a big step forward, he’s older and these are the factors that are from my view point, that made the challenge more difficult for Valentino with Ducati than of his 2004 with Yamaha. “
Jarvis also talked about Ben Spies and new Yamaha Tech3 rider Andrea Dovizioso: “Except for his victory at Assen Ben’s results have been disappointing and I’m sure he’s also be disappointed and dissatisfied. I hope that this year he’ll be able to do better and be more consistent as he clearly has the potential. Being consistent is everything. Casey won ten races so he’s consistent, but Jorge was always there. Apart from a couple of errors he was always ahead and if did not win he was second or third. That’s what’s you have to do. You need luck and preparation, not make mistakes and be focused. Those are the things that Ben clearly has to work on this season.”
“I hope to see Andrea improving constantly and right behind Ben. I hope to have three of our riders in the top six and that will count for 2013,” said Jarvis. “I know Andrea’s intentions and it is obvious that the best way to show your potential Yamaha is riding a Yamaha. We’ve seen what he can do on a Honda but how can you compare the two? I understand his motivation, but I also think this will encourage Ben, who in turn with or without Andrea must show greater potential in order to keep their place in the factory team in 2013. So I hope that their will be more tha one race win. This is a competitive world, we are here to win. ”
Het ziet er naar uit dat Yamaha op Lorenzo in blijft zetten voor de komende jaren. Ben Spies zal zijn zitje nog moeten verdienen, hij moet echt races gaan winnen als hij wil blijven. Wat ik leuk vind, is dat Jarvis de doelstelling voor Dovizioso gewoon zo op straat gooit: top zes rijden! Dat wordt een leuke uitdaging voor hem. Tegelijkertijd zal alle Britse media een andere strijd aanhouden, namelijk die tussen Dovi en Crutchlow, maar mijn persoonlijke verwachting is dat Dovizioso dat toch wel moet kunnen winnen. Al was het maar omdat hij niet zo vaak van z'n motor afstuitert.
Wat in Engelse artikel niet meer naar voren komt, is de interesse in Bradley Smith. De voorkeur voor fabrikanten om rijders te binden aan hun merk wordt volgens mij steeds explicieter: Marquez' toekomst ligt bij Honda, Smith's toekomst bij Yamaha, en via de Moto2 en satellietteams worden ze jaren van tevoren klaargestoomd voor een fabriekszitje. Dit was vroeger volgens mij nog niet zo 'extreem' als nu (uitzonderingen als Pedrosa daargelaten).
Is het al april?
Laatst bewerkt: