Links rijden AAAARGG!!

HackWarR1

Die hard MF'er
25 jun 2003
695
5
Mja?
Gisteren op de A15 weer zo'n mokkel dat met een driebaansweg op de middelste blijft rijden zonder dat er ander verkeer in de buurt is. Ben er dus maar rechts langs gegaan en duidelijk geprobeerd te maken dat ze maar eens een baan op moest schuiven! Wordt echt kotsmisselijk van dit soort rijgedrag.

Wat doe jij in zo'n situatie?
 
ook rechts inhalen, of links er voorbij, en dan overdreven naar de meest rechtse rijbaan gaan, en een keer achterom kijken, helpt haast niet, maar iets anders vind ik te gevaarlijk, en krijgen ze weer een bevestiging van wat ze al denken van motorrijders...
 
Gisteren op de A15 weer zo'n mokkel dat met een driebaansweg op de middelste blijft rijden zonder dat er ander verkeer in de buurt is. Ben er dus maar rechts langs gegaan en duidelijk geprobeerd te maken dat ze maar eens een baan op moest schuiven! Wordt echt kotsmisselijk van dit soort rijgedrag.

Wat doe jij in zo'n situatie?

Rechts rijden, twee banen opschuiven, inhalen en weer naar rechts.
(extra chicane op de weg :+ )
En dan maar denken, weer zo'n muts.. '(
Maar rechts inhalen doe ik niet, als er net een politie rijdt die je niet ziet heb je een prent te pakken. Dat heb ik er niet voor over. (en de politie heeft nogal wat onopvallende auto's tegenwoordig)
 
Heel irritant die links rijders :(

Ik haal dat soort mensen altijd links in, als dat mogelijk is en dan vervolgens schiet ik (vlak) voor hun neus 2 banen naar rechts.

en dan nog begrijpen sommige mensen het niet |(
 
full
 
Toeterend rechts inhalen als het echt heeeeeeel rustig is op de weg.

Anders laat ik het bij en haal ik links in....
 
Op dinsdag 12 augustus 2003 12:26 schreef scottie het volgende:Rechts rijden, twee banen opschuiven, inhalen en weer naar rechts.
(extra chicane op de weg :+ )
En dan maar denken, weer zo'n muts.. '(

:^
Gas los en laten inhalen, en dan weer van vooraf aan beginnen. Worden ze in het algemeen héél erg nerveus van :9
 
Het was een geval van meer dan 130Kg (exclusfief auto) :r

en dat noem jij mokkel :?

Mijn definitie van mokkel is blijkbaar toch iets anders dan die van jou ;)

[disclaimer]
nee, ik ga niet alleen op uiterlijk af. Het is vast een schat van een meid, heel gevoelig, vol humor, bla bla maar helaas red je het daar niet mee in deze wereld.. zeker niet als je links blijft plakken
[/disclaimer]
 
een beetje afzakken naar achter vervolgens rechts gaan rijden (niet inhalen) dan naderen en weer links achter haar gaan rijden. dit 3x herhalen. en bij geen antwoord rechts inhalen en vervolgens even naar de spiegels wijzen.

ik kan me er ook erg aan irriteren :(

maar ik erger me er ook aan als ik met een redelijke snelheid (140/150) een reeks autos aan het inhalen ben die duidelijk langzamer rijden als mij. Waarbij soms de afstand tussen 2 intehalen autos 500 m is. Er dan toch een idioot achter me zit die er voorbij wil. waardoor ik naar rechts gedongen wordt en flink mijn snelheid moet laten zakken om een ijverig managertje ervoor bij te laten.
 
Gewoon er redelijk dicht achter gaan rijden (natuurlijk wel netjes 2 sec O-) )en groot licht geven of claxoneren. Mag ook allemaal niet maar helpt meestal wel.
 
een beetje afzakken naar achter vervolgens rechts gaan rijden (niet inhalen) dan naderen en weer links achter haar gaan rijden. dit 3x herhalen. en bij geen antwoord rechts inhalen en vervolgens even naar de spiegels wijzen.

ik kan me er ook erg aan irriteren :(

maar ik erger me er ook aan als ik met een redelijke snelheid (140/150) een reeks autos aan het inhalen ben die duidelijk langzamer rijden als mij. Waarbij soms de afstand tussen 2 intehalen autos 500 m is. Er dan toch een idioot achter me zit die er voorbij wil. waardoor ik naar rechts gedongen wordt en flink mijn snelheid moet laten zakken om een ijverig managertje ervoor bij te laten.

Inschatten of ie het gaat halen als jij naar rechts gaat, zoniet, dan blijven rijden. Anders plaats maken. Je wekt bij die gast (meestal mannelijk, Alfa, VW, BMW rijder) agressie op.
 
een beetje afzakken naar achter vervolgens rechts gaan rijden (niet inhalen) dan naderen en weer links achter haar gaan rijden. dit 3x herhalen. en bij geen antwoord rechts inhalen en vervolgens even naar de spiegels wijzen.

ik kan me er ook erg aan irriteren :(

maar ik erger me er ook aan als ik met een redelijke snelheid (140/150) een reeks autos aan het inhalen ben die duidelijk langzamer rijden als mij. Waarbij soms de afstand tussen 2 intehalen autos 500 m is. Er dan toch een idioot achter me zit die er voorbij wil. waardoor ik naar rechts gedongen wordt en flink mijn snelheid moet laten zakken om een ijverig managertje ervoor bij te laten.

Dus jij bent dat die me altijd in de weg zit :( :(




:+ :+

Links (midden)rijders zijn idd rete-irritant, zie ze regelmatig wanneer ik ze rechts inhaal op de spitstrook bij Utrecht ;)
Kheb ook niet het idee dat mensen het niet weten, maar meer dat het ze gewoon geen zier interesseert

De "waar ik rij, rijdt niemand anders" mentaliteit.

Maar ja, dit soort overtredingen zijn (nog) niet met camera's te registreren en onze verkeershandhavende vrienden hebben het te druk met andere dingen, dus je doet er verder niets aan
 
Laatst bewerkt:
Ben vanmorgen op (2 baansweg) maar es rechts naast zo'n links rijdende muts gaan rijden en toen ze uiteindelijk opkeek maar es geseind dat ze naar rechts moest. Ik gauw verder getufd, zag in spiegel dat ze warempel ook nog naar rechts was gegaan.
Dicht erachter rijden haalde niets uit. (Uhh een spiegel wasda?)
 
Ik zit weer helemaal te koken achter de pc, kan er inderdaad ook niet goed tegen. Op zich vind ik het op een recht stuk weg alleen maar irritant, maar vaak gebeurt het ook in een tweebaansbocht. Dan halen ze een andere auto in en kien ik het precies mooi uit dat ik op een goede snelheid zit als die auto terug naar rechts kan (hoort te) gaan en dan blijven ze links hangen |( wwwwhhhooooeeeeeaaaaaahhhhhh @#@%#@!!#^%##^# vol in de remmen en heel je mooie bocht (waar je al vanaf het begin van je ritje naar uit zit te kijken) vern**kt!!
 
<gaap modus>

het dertienhonderdzevenenzetigste topic over linksrijders.... :Z
natuurlijk hebben we er allemaal een hekel aan en halen we allemaal rechts in :Z :Z

</gaap modus>
 
Idd een grote ergernis! Op die manier reduceer je een 3 baans snelweg gewoon tot 2 baans snelweg! |(

In Frankrijk heb je nog meer 3 baans snelweg, en ook opvallend veel middenbaan rijders, 1300 km snelweg heen en 1300 km terug beetje vermaakt met middenbaanrijders pesten }) Reed samen met een maat, ik rechts er langs, hij links erlangs, precies op dezelfde hoogte. Dan moet je toch wel iets doorhebben denk je dan, maar nee hoor.
En nee, ik hou niet van discriminatie, maar 9 van de 10 keer zijn het vrouwen. (stoel voorste standje, neus op randje van het stuur, je kent dat wel :Z )
 
Ik ga er rechts voorbij terwijl ik een versnelling of 2 naar beneden schakel. Schrikken ze meestal wel van en gaan idd naar rechts of als er wat auto's achter me zitten en ik niet weet of er politie bij zit dan ga ik er links voorbij. Nu helemaal mooi want in deze tijd hebben ze bijna allemaal het raampje open en dan schakel ik ook dus ff terug zodat ik met 10.000 tpm vlak langs raas. Inhalen en dan meteen helemaal rechts rijden. 9 van de 10 keer gaan hun dan ook naar de rechterbaan. Een auto heeft naar me geseint. waarom weet ik niet hahaha. Waarschijnlijk schrok de bsetuurder, maar het liefst trap ik bij zulke mensen de zijspiegel eraf, maar daar heb je hun niet mee want die gebruiken ze toch niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan