Linksrijders irritant, aldus enquete KLPD

Mooi, laten we hopen dat ze er daadwerkelijk wat aan doen. Vandaag ook weer zo'n figuur tegengekomen, kun je mooie spelletjes mee spelen op 3 baans wegen, links inhalen, terugvoegen naar rechts, snelheid laten zakken en je in laten halen en vervolgens nog een rondje rijden. Ben je met een groep kun je er ook een spelletje van maken, wie de meeste rondjes om de linksrijder rijdt.
 
Mooi, laten we hopen dat ze er daadwerkelijk wat aan doen. Vandaag ook weer zo'n figuur tegengekomen, kun je mooie spelletjes mee spelen op 3 baans wegen, links inhalen, terugvoegen naar rechts, snelheid laten zakken en je in laten halen en vervolgens nog een rondje rijden. Ben je met een groep kun je er ook een spelletje van maken, wie de meeste rondjes om de linksrijder rijdt.

Yep, en dan klappen een hoop vriendjes op elkaar tijdens het spelletje en de 'linksrijder' rijdt gewoon verder :/
 
_O- _O- _O-


[me="Fladder"]had de enquete willen invullen maar ergert zich aan zoveel dingen in het verkeer dat hij geen top 5 kon maken -O-[/me]

KLopt, ik had 80% van die lijst aangevinkt en toen kwam hij klagen dat ik er maar 5 mocht aanvinken ... Tja ...
 
Laatst bewerkt:
Vandaag ook weer zo'n figuur voor me op de linkerbaan.

Was 't mijn maat die bleef zeiken met 200 km/h,opzouten naar rechts..... _O-
 
2v2i9t2.jpg

Ik was erbij :Y *O* Het was erg gezellig en leerzaam
 
Laatst bewerkt:
Ze moeten het anders aan pakken


De linker baan moet voor ons motorrijders zijn en rechterbaan voor de koekblikkers
 
Storen om linksrijders? Zou me meer storen aan drempels. Sinds ik geen offroad meer heb, zijn drempels niet echt leuk meer.

Ik neem aan dat het storen aan linksrijden voornamelijk op de snelweg gebeurd... misschien moeten de motorrijders die op nummer 1 het linksrijden hebben staan, eens zien hoe leuk het binnendoor rijden is. Op de stukken zonder drempels. :)
 
Ik rijd bijna nooit op de snelweg, dus heb hier niet zoveel last van. Erger me meer aan mensen die echt boktraag optrekken na bochten en stoplichten etc.
 
[afbeelding]
Ik was erbij :Y *O* Het was erg gezellig en leerzaam


ik ook!!! 2 motoren rechts van duinday! :) (hoi trouwens, nice to meet you here!)

Dat de ANWB meneer was gevallen heb ik gemist. Ik vond wel dat motorgymnasiek gedeelte erg indrukwekkend hoor. Ik was zooooooooooooooo blij dat ik dat niet hoefde te doen (voor de medecursisten die wel achter de nederlandse en vlaamse agenten aanreden niets dan lof!!!)

Het was in ieder geval een erg leuke en leerzame dag!
 
Laatst bewerkt:
ik ook!!! 2 motoren rechts van duinday! :) (hoi trouwens, nice to meet you here!)

Dat de ANWB meneer was gevallen heb ik gemist. Ik vond wel dat motorgymnasiek gedeelte erg indrukwekkend hoor. Ik was zooooooooooooooo blij dat ik dat niet hoefde te doen (voor de medecursisten die wel achter de nederlandse en vlaamse agenten aanreden niets dan lof!!!)

Het was in ieder geval een erg leuke en leerzame dag!

Haha hoi ! :W grappig om zo toch nog iemand tegen te komen :Y
Dat gymnastiek gedeelte was inderdaad wel leuk. Die oudere man (60+?) deed ook nog vrolijk mee :}
Ik vond het laatste op die "achtbaan" echt heel tof :+ Mooie lange bochten eindeloos door kunnen kijken. :]
 
was idd ook erg leuk, alleen deed mijn arm zo ontzettend zeer dat die lange rechterbochten niet echt lekker gingen (had die achtbaan dus liever andersom gereden eigenlijk)

Ik kreeg vandaag een mailtje van de 748 rijder (maar die kende ik stiekum al wel enigzins omdat we beiden lid zijn van de ducaticlub). Weet jij toevallig of er nog foto's ergens op motorforum ofzo staan? Zowel ik als niels (748) zijn ernaar op zoek.......
 
was idd ook erg leuk, alleen deed mijn arm zo ontzettend zeer dat die lange rechterbochten niet echt lekker gingen (had die achtbaan dus liever andersom gereden eigenlijk)

Ik kreeg vandaag een mailtje van de 748 rijder (maar die kende ik stiekum al wel enigzins omdat we beiden lid zijn van de ducaticlub). Weet jij toevallig of er nog foto's ergens op motorforum ofzo staan? Zowel ik als niels (748) zijn ernaar op zoek.......
Nee ik heb nog niks gezien. Ik weet wel dat een BMW rijder een sticker had met 1 of ander RT forum. Zie:
KLPD Enquête Ergernis Motorrijders - BMW RT BOXER FORUM - NEDERLAND
Ik zie dat er daar 2 zijn die er ook waren? Maar verder nog niks gezien of gehoord.

Ik heb dit nog voor je:
1569vt3.jpg

23kqfr5.jpg


En ik heb een kort filmpje van de motorgymnastiek, maar die PM ik wel even naar je.
 
Persoonlijk vind ik linksrijders minder irritant dan de volgende mogelijkheden:

- Door rood rijden (de no. 1 no brainer).

- Kleven (Bij autorijden is dit al irri laat staan bij een instabiel voertuig als een motor). Had gisteren ook weer een Audi aso die 120 niet snel genoeg vond en me zat op te jagen.

- Van baanvak wisselen zonder richting aan te geven. Daar worden wij motor rijders niet echt blij van me dunkt.

- Mensen die heel wisselvallig rijden, je kent ze wel: Dan weer 90, dan weer 130 etc.
 
Ja joh lekker beleid van de politie. Bedoel om zogenaamd onervaren bestuurders op te vangen maar vervolgens mogen alleen maar motoren met ABS mee doen.... En wat voor rijders rijden VOORNAMELIJK met ABS... Juist w-w rijders die al ettelijke jaren motor rijden.....

Als de politie hier niet eens logische over na kan denken, wat dan wel?
 
wat een onzin!
Er waren ongeveer eventeel motoren MET als ZONDER ABS. Er waren mensen bij die 7 weken hun rijbewijs hadden, maar ook mensen die bij wijze van spreken al 40 jaar iedere dag reden. Mensen die woon/werk met de motor doen en echte mooi weer rijders.
Ik rijd met een handicap en eigenlijk alleen nog een uurtje met mooi weer omdat meer niet gaat.

Er was echt van alles, van een duc 748 tot de grotere tourbuffels.
 
Ja joh lekker beleid van de politie. Bedoel om zogenaamd onervaren bestuurders op te vangen maar vervolgens mogen alleen maar motoren met ABS mee doen.... En wat voor rijders rijden VOORNAMELIJK met ABS... Juist w-w rijders die al ettelijke jaren motor rijden.....

Als de politie hier niet eens logische over na kan denken, wat dan wel?
:W knuppel :Y :')

Hoe kom je aan deze wijsheid als ik vragen mag? Ten eerste is het helemaal niet om onervaren bestuurders op te vangen. Maar om mensen op te frissen over de eigenschappen van de motor en de gevaren in onder andere het verkeer.
Ten tweede; als jij niet logisch na kunt denken, zeg dan gewoon niks. |(
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan