Luister niet naar je vriendin voor wat betreft onderhoud!!

Ton-Chek

MF'er
28 feb 2008
48
0
mijn Suzuki GSX-R 600 k2 maakte sinds een tijdje een ligte tik in het blok. Dit waren mijns inziens de kleppen aangezien deze gesteld moesten gaan worden.

Ik dus meteen een afspraak gemaakt voor onderhoud bij de dealer en een leen motor kunnen regelen. Je kunt er tenslotte direct bovenop zitten voordat je kleppen doorbranden. Tot zover alles in kannen en kruiken...

Kom ik thuis en geef aan dat ik dus de motor ga wegbrengen en een andere motor mee terug neem. Nou daar was mijn vriendin dus niet mee eens: "je gaat toch niet zo'n leen motor meenemen, wie weet wat dat weer kost!" enz.enz.enz..... B|

Dus wat doe ik, ik cancel de hele afspraak en zeg tegen mijn meid.. Als je zulke dingen niet aan mij overlaat ook goed, hij rijd zolang hij rijd en als ie stopt is het klaar.. (dus wat doe ik |( blijf ik gewoon rijden..

En ja hoor, gisteren avond net voor huis een klapperend geluid. Hetzelfde als je uitlaat van je blok af is.. allen voor zover ik kan zien nog niet het geval...

Ik kwaad thuis kunnen komen al rollend en duwend met een verschikkelijk natte rug, een walk-of-shame gemaakt door de straat, iedereen was natuurlijk opeens in hun tuin bezig :$

maar goed, iemand ervaring mee? Iemand een idee wat het kan zijn?
aanleiding mijn inziens de kleppen.. zal zeker weer een duur geintje worden?

Leer moment: luister never naar je vriendin als je afspraken maakt over je motor!
 
Uurloon is tegewoordig al wel 55 euro en als dat allemaal nodig zou zijn kan je denk puur financieel gezien beter de sloperijen bellen
( ik maak die schatting dan met 400 euro arbeidsloon wat solo zegt 152 euro nieuwe kleppen, en dan nog een zuiger voor denk ong zelfde geld dus dan ga je snel naar 700 euro)
Maar wellicht dat het meevalt hoor. en mss kan solo je er iets beter over informeren of zelfs wel helpen.

Uw bericht was ge anti-dateerd :)
 
jij doet dit voor je beroep of ben je nu eenmaal zo technisch? misschien kun jij me eerder helpen dan dealers ivm vakantie tijd e.d.

in dat geval misschien afspraak maken?

Ik doe dit 'nog' niet voor mijn beroep. Voornamelijk door gebrek aan ervaring. Sleutel nog geen 2 jaar nu. Heb wel al het gereedschap en ondertussen best wel veel gedaan. Op 4 verschillende merken. Koppeling vervangen, kleppen vervangen, kleppen gesteld zowel met shims als met het oude systeem, kettingsets vervangen, lagers vervangen, voorvork vervangen, carburatie gesynchroniseerd, uitlaten vervangen, remleidingen gereviseerd, allerhande zaken aan kuipwerk gedaan(kan een beetje met polyester overweg, helicoils geplaatst, moto volledig gedemonteerd voor restauratie(moet nog aan de restauratie zelf beginnen)... Denk dat ik dan nog ruim de helft vergeten ben :) Dit is een foto verslag van een groot onderhoud van de sv bv. dat was origineel mijn eindwerk voor dit jaar http://www.techsolo.be/c_proef Maar ik studeer daar dus voor moet nog 1 examen afleggen. Had dit jaar afgestudeerd moeten zijn maar kmocht niet meedoen omdat ik een paar keer teveel afwezig was geweest. En ik probeer zoveel mogelijk te sleutelen natuurlijk zodat ik hopelijk ooit een eigen zaak kan beginnen. Ik wil je wel helpen tegen een studenten vergoeding :) En ik kan je eventueel iemand op linkeroever aanraden die dat ook voor zijn hobby doet die een pak meer ervaring heeft moest je mij niet vertrouwen :P
 
je bent inderdaad goed bezig al zie ik het zo. stel, we maken een afspraak. wanneer zou je kunnen en wat te doen met de afstand? en qua aanschaf nieuwe onderdelen.. hoe doe je dit dan?
 
je bent inderdaad goed bezig al zie ik het zo. stel, we maken een afspraak. wanneer zou je kunnen en wat te doen met de afstand? en qua aanschaf nieuwe onderdelen.. hoe doe je dit dan?

Onderdelen doe ik via de goedkoopste suzuki leverancier in de buurt. Hangt af van wat je nodig hebt. Aftermarket doe ik alles via louis. De afstand is jou probleem ik heb enkel een moto en enkel de SV is verzekerd. Ik kan eigenlijk heel augustus, ik heb namelijk blok verlof genomen dan :)
 
Het topic begon zo leuk.
Jammer dat TS na al het commentaar zegt dat het verzonnen is. :P

Maar even ontopic
Als je teveel klepspeling hebt lijkt het mij dat de kleppen nooit kunnen verbranden. :N
Deze verbranden alleen als de klep ópen blijft staan en je dus te weinig klepspeling hebt.
Zou eerder denken aan een kapot krukas/drijstanglager.
Maar ja, een geluid is moelijk te beoordelen op afstand natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan