Maat remleidingen?

5 mrt 2019
116
25
Haarlemmermeer
Betreft een thundercat uit 1996.

Remleidingen zien er uitgedroogd uit, scheurtjes erin en niet meer soepel. Daarnaast vind ik stalen remleidingen ook gewoon mooier.

Ergens volgende week ga ik de schijven + blokken ook vervangen.

Nu mijn vraag:

Hoe kom ik er achter welke lengtemaat mijn huidige remleidingen hebben? WPH geeft niks aan.. of ik heb er 30 keer overheen gelezen. Op de remleiding zelf kan ik ook niks aflezen.

Moet ik de remleiding demonteren om de lengte maat te achterhalen?

Graag jullie advies en de mogelijkheden die er zijn!

Alvast bedankt!
 
D'r zijn bedrijven die dit al voor je hebben uitgezocht, daar kun je kant en klare pakketjes kopen met leidingen, daarna hoef je alleen nog maar te bedenken welke kleur leidingen en banjo's je wilt hebben.


db
 
Als je niet naar geld kijkt is dat een oplossing.

Wil je toch goedkoop shoppen en geen Chinees frees hebt opmeten en op Alie kijken kost echt niks daar 5 euro en je bent de man of vrouw succes
Volgens mij als je goed luisterd kun je de galm van de vorige keer nog horen:

Ga nou geen remspullen op alie kopen.

NR1 parts of mpartz kun je gewoon je motor selecteren. Kies die optie. Is niet duurder dan zelf gaan lopen meten, je krijgt wel de garantie dat het past.
 
Heel, heel vroeger knepen we ze nog zelf, maar in de éénentwintigste eeuw heb ik die dingen alleen nog maar kant en klaar gekocht. Is helemaal niet zoveel duurder hoor, en zeker niet als je ook nog eens het gereedschap er voor zou moeten kopen. Bovendien ... het zijn wel je remmen ... hierboven staan al een paar gerenommeerde handelaren genoemd. Succes!
 
Neem een touwtje leg die langs je remleiding en je hebt de maat
Dit is een mogelijk om op te meten inderdaad. Niet aan gedacht 8)7

Ik ben niet vies van Ali. Echter in dit geval met de remmen betaal ik liever wat meer. Het zal allemaal wel werken hoor. Ik weet alleen nu al dat het in me hoofd zal blijven spoken dat het van Ali is.


D'r zijn bedrijven die dit al voor je hebben uitgezocht, daar kun je kant en klare pakketjes kopen met leidingen, daarna hoef je alleen nog maar te bedenken welke kleur leidingen en banjo's je wilt hebben.


db
Thanks! Eigenlijk ben ik wat sceptisch over sites waar je je model in kan voeren ect. Veel webshops geven dan ook aan dat het soms een indicatie is van producten die geschikt zijn voor de motor die je hebt geselecteerd. Het kan dus zijn dat er toch spullen tussen zitten die net niet helemaal passen

Vandaar ook de vraag hoe ik het zelf had kunnen opmeten. De webshop die jij hebt doorgestuurd had ik nog niet gevonden. Prijs spreekt me ook wel aan!
 
En Hel?

Inderdaad,Hel is topmateriaal en past altijd perfect.
En een groot voordeel dat weinig anderen volgens mij hebben is dat je het oog aan de leidingen kan verdraaien,zodat de leidingen nooit getorst worden en je ze mooi spanningsvrij kan geleiden.:t
 
Terug
Bovenaan Onderaan