Magnetische tanktas V.S. Bagster

Welke tanktas werkt meest praktisch

  • Magnetisch

    Stemmen: 13 38,2%
  • Bagster

    Stemmen: 19 55,9%
  • Zuignappen

    Stemmen: 1 2,9%
  • Bandjes

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ander bagagesysteem

    Stemmen: 1 2,9%

  • Totaal aantal stemmers
    34

FragDaddy

MF veteraan
8 sep 2002
2.478
0
Ik wil binnenkort een tanktas aanschaffen voor mijn Yamaha R6.
zowel voor woon/werk als voor vakantietrips.

wat is het handigste systeem? magneten, zuignappen of een bagster?
welk systeem is het gebruiksvriendelijkste en welk systeem beschadigd de tank het minst?

zo'n bagster lijkt me erg handig.. maar ik ben er nog steeds niet over uit of ik die tank-cover mooi vind.. ik neem aan dat je die niet zo makkelijk/snel even van de motor pakt als je een weekje geen tanktas nodig hebt :?

wie heeft goede ervaringen met tanktassen en supersport motoren?
 
Ik wil binnenkort een tanktas aanschaffen voor mijn Yamaha R6.
zowel voor woon/werk als voor vakantietrips.

wat is het handigste systeem? magneten, zuignappen of een bagster?
welk systeem is het gebruiksvriendelijkste en welk systeem beschadigd de tank het minst?

zo'n bagster lijkt me erg handig.. maar ik ben er nog steeds niet over uit of ik die tank-cover mooi vind.. ik neem aan dat je die niet zo makkelijk/snel even van de motor pakt als je een weekje geen tanktas nodig hebt :?

wie heeft goede ervaringen met tanktassen en supersport motoren?

Ik heb zelf een bagster en ben daar zeer tevreden over. Beschermd perfect de tank en het is echt heel simpel om je tanktas vast te maken.
Echter er zijn ook nadelen:
* het is niet goedkoop, want je moet zowel de cover als de tanktas hebben
* je moet de cover wel mooi vinden
* er is geen anti-diefstal beveiliging voor de cover (zover ik weet overigens)
 
ik ben ook op zoek en heb dezelde vraag. Weegt de prijs op tegen de degelijkheid en het gemak? Het bagster-systeem lijkt me wel het veiligste gevoel geven bij het rijden met bv rukwinden en fors remmen. Als je een zwarte basis-hoes zou uitzoeken vind ik het voor het gezicht wel meevallen. Ik wil er vooral voor vakanties gebruik van gaan maken dus ik denk wel te gaan kiezen voor de Bagster.

groet, KP
 
De bagster is het beste voor je tank, de overige systemen laten toch krasjes e.d. achter.Bovendien is het gewoon een erg praktisch en stevig systeem. Het ziet er niet zo mooi uit , maar een tanktas ziet er uberhaupt niet uit.
 
Ik heb sinds kort een bagster hoes gekocht van iemand van het ZZR-forum. Nu ben ik nog op zoek naar de bijbehorende tas, koop namelijk nooit iets nieuw ;) .

De magneettas kan er nog gewoon op maar zit niet meer zo vast als eerst.

dit is de hoes (nog op de motor van de vorige eigenaar) Ik heb er 10 euro voor betaald :)

full
 
Ik heb een magnetische tanktas bij mijn motor gekregen , heb m nog niet gebruikt maar ik hoorde wel dat de kans 50/50 is dat bijvoorbeeld je pinpas ermee uitscheidt wanneer je deze in de magnetische tas bewaard !!

Ook iemand die op vakantie was en de memory kaart van de camera in de tanktas had gestopt, bij thuiskomst was het kaartje leeg !!
Ze hadden er gelukkig 2, dus nog foto's van een halve vakantie !!

Verder geen ervaring met tassen :+
 
Ik heb sinds kort een bagster hoes gekocht van iemand van het ZZR-forum. Nu ben ik nog op zoek naar de bijbehorende tas, koop namelijk nooit iets nieuw ;) .

De magneettas kan er nog gewoon op maar zit niet meer zo vast als eerst.

dit is de hoes (nog op de motor van de vorige eigenaar) Ik heb er 10 euro voor betaald :)

(Afbeelding)

Stekman...Ebay.de...
Kocht daar een bagstar hoes voor een monster voor 25 euri inv verzenden uit Frankrijk...
 
Ik heb een magnetische tanktas bij mijn motor gekregen , heb m nog niet gebruikt maar ik hoorde wel dat de kans 50/50 is dat bijvoorbeeld je pinpas ermee uitscheidt wanneer je deze in de magnetische tas bewaard !!

Ook iemand die op vakantie was en de memory kaart van de camera in de tanktas had gestopt, bij thuiskomst was het kaartje leeg !!
Ze hadden er gelukkig 2, dus nog foto's van een halve vakantie !!

Verder geen ervaring met tassen :+

Gewoon aan denken voor dat je het erin stopt, dan heb je geen problemen. Ik heb zelf een tanktas met magneten en ben er zeer tevreden over.
 
Ik heb zelf ook een tanktas met magneten, gebruik het regelmatig (zeg maar altijd) voor mijn portomonnee en mijn digitale camera.

Heb nog nooit enige problemen ondervonden, dat de informatie gewist zou zijn...
Op vakantie is de tanktas perfect te gebruiken en vol te stoppen, de tas flikkert er niet zomaar af, ook al moet je een noodstop maken en je hebt in 1 klap al je spullen als je tijdens een rit eventjes op een terras wil gaan zitten. Menig regenbui B| heeft de tanktas met zijn regenhoesje ook al prima doorstaan ;)

Dus wat mij betreft hulde aan de tanktas :}

Wel stop ik er altijd een zeemleren lap onder om zo mijn tanklak te beschermen tegen krasjes.. een kleine moeite vind ik persoonlijk.
 
Bij een bagster heb je eigenlijk altijd kleurverschil...
Rij zelf al jaren met een tanktas en nooit problemen gehad, bij dik 200+ blijft 'ie gewoon zitten en ook mijn pasjes doen het allemaal nog ;)
 
Ik heb beiden gehad, en ga toch voor een bagster. Heb een toermotor overgekocht waar altijd een bagster over de tank heeft gezeten en de tank ziet er nog uit als nieuw. Bij m'n oude motor had ik zo'n magnetische tanktas, maar die heeft toch wel wat minuscule schade veroorzaakt.

Ik zeg: Bagster.

Wordt het geen tijd voor een polletje?
 
Ik heb zelf ook een tanktas met magneten, gebruik het regelmatig (zeg maar altijd) voor mijn portomonnee en mijn digitale camera.

Heb nog nooit enige problemen ondervonden, dat de informatie gewist zou zijn...
Op vakantie is de tanktas perfect te gebruiken en vol te stoppen, de tas flikkert er niet zomaar af, ook al moet je een noodstop maken en je hebt in 1 klap al je spullen als je tijdens een rit eventjes op een terras wil gaan zitten. Menig regenbui B| heeft de tanktas met zijn regenhoesje ook al prima doorstaan ;)

Dus wat mij betreft hulde aan de tanktas :}

Da's natuurlijk hetzelfde bij Bagstar..je klikt de tas er zo af...

Wel stop ik er altijd een zeemleren lap onder om zo mijn tanklak te beschermen tegen krasjes.. een kleine moeite vind ik persoonlijk.
 
Ik had zelf een magnetische tanktas ook met een zeemlerenlap eronder om krasjes te voorkomen. Deze tanktas is mij op een dag dat het hard waaide in een bocht tussen stuur en tank komen te zitten. Daar was ik niet echt blij mee dus heb ik voor aan de tas verstelbandjes gemaakt zodat deze vastgezet kon worden. Tevens zat hij voor met een band aan het frame vast. Werkte perfect op mijn XJ600 maar weet niet of zoiets gaat lukken op mijn R6. Ben zelf ook nog op zoek naar een tanktas voor mijn R6.
 
Wordt het geen tijd voor een polletje?
Goed idee!


Ik had zelf een magnetische tanktas ook met een zeemlerenlap eronder om krasjes te voorkomen.
Werkt dat goed? zit de tas dan nog goed vast en voorkom je daar schade mee?


komt er onder zo'n bagster-hoes geen zand en andere zooi die je tank alsnog bekrassen (ik neem aan dat die hoes wel 'iets' over de tank beweegt tijdens het rijden, ook omdat je er zelf met je benen tegenaan zit. dus alles wat er onder zit krast. of dat lijkt mij in iedergeval)

en laten jullie die bagster-hoes altijd zitten? of gaat ie er af als je de tanktas even niet gebruikt? vind het zelf namelijk toch niet echt mooi om te zien zo'n hoes. ook in verband met kleurverschil enzo. is die hoes er nog een beetje snel/makkelijk van je tank af te halen en er weer op te zetten? of is dat niet handig? moet je de hoes dus gewoon laten zitten?

(ik gok dat ik zo'n 10% van de tijd een tanktas mee ga nemen op de motor)
 
Laatst bewerkt:
Werkt dat goed? zit de tas dan nog goed vast en voorkom je daar schade mee?
Het bleef wel goed vast zitten maar zoals gezegd is het me een keer met harde wind overkomen dat ie los ging. Maar dat was gezien de omstandigheden zonder de zeemleer eronder ook wel gebeurd. Hoeveel schade je er mee voorkomt durf ik niet te zeggen. Ik ga ervan uit dat als de tanktas aan de onderkant schoon is (geen zand, etc) en hij schuift niet heen en weer dat de "schade" al minimaal is mocht die er zijn. Ik vond dat de zeemlerenlap er ook voor zorgde dat de tas beter op zijn plaats bleef liggen (qua iets schuiven). Het hing er bij mij wel vanaf hoe zwaar de tas was incl. inhoud.
Sinds mijn ervaring met een tanktas die (alleen) met magneten vast zit, wil ik nu alleen nog maar iets dat vast zit om het risico te vermijden dat de tas ooit zal gaan schuiven en problemen oplevert.
 
Ik heb een magnetische tanktas bij mijn motor gekregen , heb m nog niet gebruikt maar ik hoorde wel dat de kans 50/50 is dat bijvoorbeeld je pinpas ermee uitscheidt wanneer je deze in de magnetische tas bewaard !!

Ook iemand die op vakantie was en de memory kaart van de camera in de tanktas had gestopt, bij thuiskomst was het kaartje leeg !!
Ze hadden er gelukkig 2, dus nog foto's van een halve vakantie !!

Verder geen ervaring met tassen :+

Ik was op vakantie geweest vorig jaar naar Luxemburg en had mijn pinpas gewoon in de tanktas zitten en geen problemen mee gehad. Toen ik thuis was droeg mijn vriend mijn tanktas naar boven en zijn pinpas zat in zijn broekzak en die deed t later niet meer :+
 
Ik heb beiden gehad, en ga toch voor een bagster. Heb een toermotor overgekocht waar altijd een bagster over de tank heeft gezeten en de tank ziet er nog uit als nieuw. Bij m'n oude motor had ik zo'n magnetische tanktas, maar die heeft toch wel wat minuscule schade veroorzaakt.

Ik zeg: Bagster.

Wordt het geen tijd voor een polletje?
Wat heb je nou aan een mooie tank als je hem toch nooit ziet :? :P
 
Magnetische tanktas heeft mijn vorige tank wel beschadigd dus ik ben voorstander van de bagstar...

en bij demon tweeks zijn ze niet meer zo gek duur hoor.
 
Ik wilde eerst ook nooit aan een Bagster. Vond dat ook minder mooi, maar het went wel en het is toch wel erg praktisch :} . Ik gebruik de motor ook geregeld voor woon-werk en dan is het toch wel erg handig om wat mee te nemen. Niet meer de rugzak op je rug wat ook nog eens onveiliger is.

Daarnaast...in de winter worden je benen ook niet zo koud tegen de tank aan. Zeker als je net getankt hebt...of ben je dan een watje? :?
 
Ik heb sinds kort een bagster hoes gekocht van iemand van het ZZR-forum. Nu ben ik nog op zoek naar de bijbehorende tas, koop namelijk nooit iets nieuw ;) .

De magneettas kan er nog gewoon op maar zit niet meer zo vast als eerst.

dit is de hoes (nog op de motor van de vorige eigenaar) Ik heb er 10 euro voor betaald :)

(Afbeelding)

Hele bekend fiets, zeg ik!!! Jij hebt die hoes dus van Roadrocket. Hij rijdt nu een TL met...jawel...weer een Bagster. Als je een zwarte tas neemt (heb ik ook gedaan) kun je die namelijk steeds behouden. Wel zo voordelig.
 
Ik wil toch een magnetische tanktas...of gewoon een rugzak voor als ik naar school ga... Hoewel dat laatste, slim of niet? :? (ding zit niet helemaal vol geramd, voornamelijk wat boeken).
 
Magnetische tanktas heeft mijn vorige tank wel beschadigd dus ik ben voorstander van de bagstar...

en bij demon tweeks zijn ze niet meer zo gek duur hoor.
Ik zie bij Demon Tweeks alleen de tassen, niet de hoes die over de tank moet. maar de tassen zijn inderdaad nog betaalbaar.

Ik wil toch een magnetische tanktas...of gewoon een rugzak voor als ik naar school ga... Hoewel dat laatste, slim of niet? (ding zit niet helemaal vol geramd, voornamelijk wat boeken).
Ik heb ook een tijdje met rugtas rondgereden.. maar lijkt me niet gezond voor je rug als je valt en je valt op die rugtas.. vooral met harde dingen in die rugtas.
 
Hele bekend fiets, zeg ik!!! Jij hebt die hoes dus van Roadrocket. Hij rijdt nu een TL met...jawel...weer een Bagster. Als je een zwarte tas neemt (heb ik ook gedaan) kun je die namelijk steeds behouden. Wel zo voordelig.


potdosie, worden er zomaar fotos rondgestrooid op het internet van MIJN oude fiets met MIJN oude bagster op MIJN huidige oprit gemaakt met MIJN digitale camera....tssss......en vragen...ho maar :(





8-) zucht....dat waren mooie tijden zeg.....maar mijn TL-etje bevalt ook prrrrrima hoor, inderdaad weer met bagster en de tas die ook op de big-Z zat, ik wil eigenlijk niet meer anders...losse tassen krassen als je er veel gebruik van maakt....voor mijn caferacertje heb ik wel een losse, maar dan een met zuignappen....bevalt ook niet slecht.....



@goalie; dan heeft hij hem van de eigenaar na mij overgekocht, ik heb 'm 'meegegeven' aan geboers bij aflevering....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan