MAP sensor + open lucht filters - Guzzi Cal 1100i

Foxhill

MF'er
3 mrt 2010
229
8
Hengelo (Ov)
Mijn Moto Guzzi California 1100i 1994 moet er aan geloven. Hij zal aangepast worden zodat hij ooglijk zal worden (wie gebruikt dat woord nog?). Daarbij wil ik ook open luchtfilters plaatsen. Niet voor de PK's, maar voor de looks *O* .

De Guzzi heeft een temperatuursensor en een MAP-sensor op het luchtfilterhuis. Ik verwacht deze te kunnen plaatsen tussen het filter en de injectie. Ik verwacht dat de temperatuursensor tussen het filter en de injectie prima blijft werken. Of de MAP-sensor zo geplaatst kan worden weet ik niet? Dat de ECU opnieuw afgesteld/gemapt moet worden is logisch, maar zou dit lukken/werken?

Hieronder twee schema's van de injectie van Guzzi.

Heeft iemand kennis of mijn plan zal werken na het opnieuw afstellen van de ECU?

full


full
 
Laatst bewerkt:
Ik weet, oud topic. Maar nog even voor wie dit topic tegen komt omdat ze hetzelfde probleem hadden:

Heb het geval van injectie zonder luchtfilterhuis een tijdje terug voorgelegd aan een Guzzi specialist in Boekelo. Hij legde uit dat het geen probleem is de druksensor van het luchtfilterhuis niet te gebruiken. Deze maakt alleen nog een correctie, en wanneer de meetwaardes buiten de grenzen vallen doet deze niets. De motor zou er dus niet te arm of rijk door moeten gaan lopen. De motor loopt ook prima met de sensor niet aangesloten op het luchtfilterhuis (dus luchtslang niet aangesloten, elektrische snoeren wel aangesloten).
 
Terug
Bovenaan Onderaan