Marokko 2015

Nog liefhebbers voor Marokko 2015 (sept)

Niet te extreem.........

mooie uitzichten en natuur daar hoor :)

marokko-3.jpg
 
Laatst bewerkt:
ben van plan om in mei een aantal weken te gaan ook allroad en zoveel mogelijk wildkamperen en te genieten van de natuur en zeker het atlasgebergte zoek trouwens ook nog iemand die er zo over denkt om mij te vergezellen
 
Ik ben er afgelopen april geweest. Asfalt is een breed begrip... voor je het weet rij je kilometers doir de blubber, kiezels en kuilen in de weg.
Houd hier wel rekening mee.
Als je tips of adviezen nodig hebt, stuur gerust een pb.
 
Wat hebben jullie gedaan/zijn jullie van plan qua motoren? Motor verschepen? Erheen rijden en laatste stukje boot pakken? Daar motor huren..?
 
Ik rijd erheen. Twijfel nog of ik de boot in Zuid-Frankrijk of Barcelona pak of door Spanje rijd.
 
Als ik ga .......is mijn bedoeling om naar Barcelona .
en daar de boot naar Tanger te nemen.
 
en mee wat voor motoren rijden jullie en welke ervaringen hebben jullie met dergelijke reizen ik rijd met bmw gsa 1200 en heb al vele malen de balkan regio bezocht dit jaar nog naar turkije geweest maar zou graag mijn blik eens naar de andere kant wenden
 
Dat ligt er aan wat je wilt............als je veel piste's en zand/grind en kiezel wilt rijden is een offroad het best.
Is mijn mening
Er zijn natuurlijk toppertjes die kunnen alles met hun GS. :}

Kijk maar eens op het bmwgs club - forum en dan reizen en evenementen.
En dan Piste's Maroc.


en mee wat voor motoren rijden jullie en welke ervaringen hebben jullie met dergelijke reizen ik rijd met bmw gsa 1200 en heb al vele malen de balkan regio bezocht dit jaar nog naar turkije geweest maar zou graag mijn blik eens naar de andere kant wenden
 
en mee wat voor motoren rijden jullie en welke ervaringen hebben jullie met dergelijke reizen ik rijd met bmw gsa 1200 en heb al vele malen de balkan regio bezocht dit jaar nog naar turkije geweest maar zou graag mijn blik eens naar de andere kant wenden


Transalp. Ervaring opgedaan op de Balkan, Turkije, Griekenland, Frankrijk, Spanje... Paar keer naar Marokko gevlogen, heel erg naar m'n zin gehad. Nu tijd om de boel eens vanaf de brommer te bekijken.
 
Gewoon doen !!!


Transalp. Ervaring opgedaan op de Balkan, Turkije, Griekenland, Frankrijk, Spanje... Paar keer naar Marokko gevlogen, heel erg naar m'n zin gehad. Nu tijd om de boel eens vanaf de brommer te bekijken.
 
Marokko... ik kom er voor mijn werk af en toe. Voor de rest mijd ik het als de pest.
 
Een vriend van mij die naar Zuid Spanje is geemigreerd bied behalve rondreizen door Andalusië nu ook een gave Marokko trip aan. Kijk ook op www.tripleaevents.nl

10 daagse begeleide reis door
MAROCCO
Afrika is een totaal ander continent om te rijden. De geuren, de kleuren en zeker de alledaagse gewoontes zijn heel anders dan wij gewend zijn.
Marokko is zo een Afrikaans land, dit zie je en merk je meteen als je van de ferryboot afrijdt. Het land is heel divers en onwaarschijnlijk mooi. Het groene noorden is al mooi om doorheen te rijden en in ‘t zuiden met ...z’n oude steden en medina’s waan je in een 1000 en 1 nacht verhaal.
De Marrokaanse bevolking is echt heel vriendelijk en behulpzaam. Het wegennet in marokko is de laatste jaren sterk verbeterd en daarom gemakkelijk te rijden voor de beginnende en gevorderde rijder.
Tijdens ‘t rijden per motor komen de geuren en kleuren je helm in gewaaid…. heel bijzonder.
In deze 10 daagse, 8 rijdagen en 1 rustdag, reis doen we een aantal hoogtepunten van ‘t land aan. Meknes is een van de koningssteden en is ‘n bezoek meer dan waard. Marakech is alom bekend en natuurlijk een must. De zuidelijke hoge duinen van ERG CHEBBI is een beleving op zich en verder rijden we door en om de hoge atlas waar we de hele mooie natuur met vergezichten met de nodige bochten kunnen bewonderen.
De voorrijder is goed bekend met Marokko en z’n gebruiken en zal de hele reis de route voorrijden.
We slapen en genieten van de Marokkaanse keuken in de betere hotels, zoals hotel parador in chefchaouene, en restaurants. De volgauto zorgt voor uw bagage en zal assisteren bij het in- en uitchecken bij de hotels alsook bij de ferry overtochten.
Deze tocht is heel goed te doen met uw eigen motor waar wij een transport voor kunnen regelen, desgewenst kunnen wij een huurmotor voor u regelen.
Tourprijs: € 1.875,00 per persoon op basis van Halfpension en 2 personen op 1 kamer

Inbegrepen:

• Transfer Airport Malaga op de aankomst- en vertrek dag
• 9 Overnachtingen op basis van 2 personen op 1 kamer( 1e en laatste in Malaga)
• 9 x Ontbijt
• 9 x Diner waarbij op de aankomst dag het Welkomst & Kennismaking diner is
• Volgauto met chauffeur voor de bagage
• Voorrijder met eigen motor
• veerboot tickets
.
Niet inbegrepen:

• Benzine kosten
• Overige consumpties en drankjes
• Eventuele verzekering(en)
• Lunches
• Vliegticket NL-Malaga v.v.
• Kosten Huurmotor of het transport van je eigen motor
• Eventuele excursies
Voorwaarden :
Deze tour is op basis van voorinschrijving en vooruit betaling en kan ook individueel geboekt worden met een minimum van 4 deelnemers. De kamer indeling wordt natuurlijk onderling geregeld. :]
 
Laatst bewerkt:
ben van plan om in mei een aantal weken te gaan ook allroad en zoveel mogelijk wildkamperen en te genieten van de natuur en zeker het atlasgebergte zoek trouwens ook nog iemand die er zo over denkt om mij te vergezellen


Ik ben mogelijk geinteresseerd. Welke data had je in gedachten? Ik zit vast aan verlof, wil als ik alles rondkrijg rond 18-19 april vertrekken. Heb vier weken.
 
had gedacht30april te vertrekken dan boot seti fr te nemen dacht de heel maand mei te gaan maar kan ook wel proberen verlof te regelen vroeger btw met welke motor rij je en hoe denk je het te gaan doen ik vb zou graag zoveel mogelijk wild camperen alst weer het toelaat ook ivb met eten enzo wil ni zeggen dak ni van eens iets anders zou houden he alst er lekker uitziet zou persoonlijk graag beetje allraod of ofroat willen gaan alst doenbaar is kom ni graag in grote dorpen of steden te toeristis gewoon rijden ent u laten overkomen geen dagelijks gecros tegen de tijd zou zeggen als ge vragen ofzo hebt stuurd me door via prive discusie ben trouwens van belgie omgeving leuven gr dartboy
Ik ben mogelijk geinteresseerd. Welke data had je in gedachten? Ik zit vast aan verlof, wil als ik alles rondkrijg rond 18-19 april vertrekken. Heb vier weken.
 
Dag oma!...

Zoals het er nu naar uitziet vertrek ik in het weekend van 18-19 april richting Marokko. Twijfel nog of ik de boot vanuit Barcelona neem (21e) of doorrijd naar Zuid-Spanje.

Ook voor Marokko nog geen vaste plannen, alles onder het motto: waar de wind waait, waait m'n jasje... heb vier weken verlof.

Wellicht liefhebbers die (een deel van) de route mee willen kachelen?
 
En wat verstaan jullie onder Marokko, kbedoel het is ook wel nog een groot land.
Ik ga wrs in september ook 3-4 weken naar Marokko, neem de boot in z-spanje.
En ga tot in Agadir rijden, allija dat is toch de bedoeling.

Met de africa twin en men slaapzak.
iemand die me iets meer kan vertellen over slapen in openlucht? slangen, schorpioenen... ?
 
En wat verstaan jullie onder Marokko, kbedoel het is ook wel nog een groot land.
Ik ga wrs in september ook 3-4 weken naar Marokko, neem de boot in z-spanje.
En ga tot in Agadir rijden, allija dat is toch de bedoeling.

Met de africa twin en men slaapzak.
iemand die me iets meer kan vertellen over slapen in openlucht? slangen, schorpioenen... ?
Boeven?
 
Terug
Bovenaan Onderaan