MaxSYM 400 & 600 - Deel 3

ik heb mijn maxsymnu al bijna 2 maand en heb nog steeds het uur niet kunnen corrigeren,hoe doe ik dit dan? :-p
 
Mensen hier nog adviezen voor merken qua snaar en rollers (complete onderhoud overbrenging)? Of zal ik het via easyparts beste gewoon vervangen voor OEM? Of kan ik met een gerust hart het merk Bando ofzo bestellen?
 
Eergisteren de riem en de gewichtjes vervangen van mijn sym 600i.
De gewichten zijn 16 gram van DR pulley ,de riem van alixpress van maar 35 euro.
Van die laatste weet ik niet of ie iets waard is : heel blijft en snel slijt,maar ik wou de gok toch nemen.
Bij het demonteren van de kap is de pakking stuk gegaan ,nieuwe bestelt (ik rij er nu wel weer mee)
De sym rijdt nu wel een stuk stiller en gelijkmatiger.(alles vervangen na 28000 kilometer)

Iemand verder ervaring met die riemen?
Ik hoor het graag. 🤗
Hoe is die riem van AliExpress bevallen?
 
Mensen hier nog adviezen voor merken qua snaar en rollers (complete onderhoud overbrenging)? Of zal ik het via easyparts beste gewoon vervangen voor OEM? Of kan ik met een gerust hart het merk Bando ofzo bestellen?
ik dacht dat Bandowel een ok merk was om te gebruiken, en wat de rolletjes betreft, ik zou toch minstens al 1 gram minder dan standaard monteren hoor.
toen ik met originele gewichten reed, draaide de motor tijdens het optrekken rond de 4000tr/min wat bij deze motor erg oncomfortabel is. pas rond 90-100kph kwam deze naar 5000tr/min, wat meer de ideale toeren zijn om zo trillingsvrij mogelijk te draaien.
 
Heren,
Mijn Maxsym heeft al een tijdje een lampje van motorstoring. Heb nog geen plek gevonden om deze naar tevredenheid uit te lezen. Wat me nu wel opviel tijdens mijn laatste ritje. Mijn abs werkt niet. En het zou wel een abs moeten zijn. Ik hebt de abs ring. Ook op de kappen etc staat het.

2 vragen.
Klopt het dat de snelheids sensor ook meteen de abs sensor is?
Kan het zijn dat de motorstorings lampje brand voor een abs probleem? Want in het dashboard zit geen apart abs lampje.

Het betreft een 2012 model. Scooter rijdt voor de rest gewoon top.
 
Heren,
Mijn Maxsym heeft al een tijdje een lampje van motorstoring. Heb nog geen plek gevonden om deze naar tevredenheid uit te lezen. Wat me nu wel opviel tijdens mijn laatste ritje. Mijn abs werkt niet. En het zou wel een abs moeten zijn. Ik hebt de abs ring. Ook op de kappen etc staat het.

2 vragen.
Klopt het dat de snelheids sensor ook meteen de abs sensor is?
Kan het zijn dat de motorstorings lampje brand voor een abs probleem? Want in het dashboard zit geen apart abs lampje.

Het betreft een 2012 model. Scooter rijdt voor de rest gewoon top.
Volgens mij heeft de maxsym 600i wel een apart lampje,die uitgaat als je wegrijdt.
Je zou de sensor op de ring eens schoon kunnen maken of misschien is de afstand tot de ring niet meer hoe (verlopen)
 
Er zat inderdaad flink wat schaafsel aam de sensor. En de abs ring lijkt wat sporen van aanlopen te hebben. Ik denk dat ik beide maar eens vervang.
 
Er zat inderdaad flink wat schaafsel aam de sensor. En de abs ring lijkt wat sporen van aanlopen te hebben. Ik denk dat ik beide maar eens vervang.
Dat schaafsel zou wel de verklaring kunnen zijn. Dan ziet de sensor altijd metaal.
Werkte je snelheidsmeter wel nog normaal? In het geval van wel wordt de ABS sensor blijkbaar niet als snelheidsmeter gebruikt.
 
Ik ben er verder in gedoken en heb een stap verder gezet. Door verder te zoeken, heb ik een manier gevonden om de fout codes uit te kunnen lezen zonder diagnosiche tools. De knippercode is 4 keer lang en 5x kort. Dit wijst naar een kapotte o2 sensor in de uitlaat. Nu kwam ik deze origineel tegen voor 240!!! euro. Dit moet toch anders kunnen. Iemand hier een adresje voor?

Dan wordt het volgende ding, de abs weer zien de fixen.

Nick
 
Ik ben er verder in gedoken en heb een stap verder gezet. Door verder te zoeken, heb ik een manier gevonden om de fout codes uit te kunnen lezen zonder diagnosiche tools. De knippercode is 4 keer lang en 5x kort. Dit wijst naar een kapotte o2 sensor in de uitlaat. Nu kwam ik deze origineel tegen voor 240!!! euro. Dit moet toch anders kunnen. Iemand hier een adresje voor?

Dan wordt het volgende ding, de abs weer zien de fixen.

Nick
OK, een kapotte lambda-sonde, maar wat heeft die te maken met de werking van je ABS?
 
Ik ben er verder in gedoken en heb een stap verder gezet. Door verder te zoeken, heb ik een manier gevonden om de fout codes uit te kunnen lezen zonder diagnosiche tools. De knippercode is 4 keer lang en 5x kort. Dit wijst naar een kapotte o2 sensor in de uitlaat. Nu kwam ik deze origineel tegen voor 240!!! euro. Dit moet toch anders kunnen. Iemand hier een adresje voor?

Dan wordt het volgende ding, de abs weer zien de fixen.

Nick
Kijk uit dat je katalysator niet kapot gaat,niet teveel rijen.
 
€240 voor een lamda sensor lijkt me wel veel. Dat zijn toch vrij generieke dingen?
Vond ik ook, maar staat er echt. Nr 14 uit deze tekening

 
Terug
Bovenaan Onderaan