MaxSYM 400 & 600 - Deel 3

Ik zocht net even op lamda sensor bij winparts (voor auto's dus) en daar zitten tussen €40 en iets minder dan €100. Volgens mij zijn die dingen uitwisselbaar zolang de schroefdraad maar correct is. Een lamda sonde is ook te overbruggen met een potmeter. Is ooit gedaan op mijn R850R om KFR (schokkend rijden bij deellast) te verminderen. Dan heb je in principe een ongeregelde katalysator. Helaas weet ik niet wat de weerstandswaarde zou moeten zijn.
 
Goedkoper:

Ik had mijn sensor gedemonteerd en het serie nummer gezocht. Blijkbaak zit dezelfde sensor ook in een kymco agility 125. Ook op de fotos komt dit zo over. Die vond ik nieuw voor 50 euro. Ik heb de gok genomen en die besteld. Zou in 2 dagen binnen moeten zijn.

Anders is dat inderdaad nog wel een optie.
 
2.0 voor en 2.25 (of 2.50 met passagier) achter volgens de bikefinder van Louis en de handleiding op internet:

 
Ik rijd persoonlijk op 2.4 achter en 2.2 voor. Maar geloof niet dat ik die 0.2 bar meer of minder echt merk.
Ik ga vandaag mijn nieuwe lambda sonde binnen krijgen, helaas morgen avond pas tijd om hem te monteren. Benieuwd of die van de kymco daadwerkelijk hetzelfde gaat zijn.
 
Ik was wel verbaasd over die bandenspanning: 2.0 voor en 2.25/2.50 achter is best laag. Maar zo staat het wel in het boekje. Soms kan de bandenfabrikant wel een andere spanning voorschrijven.
 
Ik had mijn sensor gedemonteerd en het serie nummer gezocht. Blijkbaak zit dezelfde sensor ook in een kymco agility 125. Ook op de fotos komt dit zo over. Die vond ik nieuw voor 50 euro. Ik heb de gok genomen en die besteld. Zou in 2 dagen binnen moeten zijn.

Anders is dat inderdaad nog wel een optie.

Het bleek dus dat de informatie en de foto bij het artikel niet klopte. De draad van de sensor was anders en de sensor minder diep. Dus Kymco agility 125 past niet. Daarna naar een scootersloop hier in de regio gegaan met de bestaande.

De kymco grand dink 300 heeft WEL dezelfde. Nu een gebruikte werkende op de kop getikt voor 20 euro.
 
 Motor olie indicator: Toont wanneer er inspectie / vervanging van de olie uitgevoerd moet
worden. Wanneer het voertuig ongeveer 5.000 kilometer gereden heeft, zal de motor olie
indicator oplichten waardoor motor olie inspectie / vervanging nodig is. Druk op de "MODE"
(Olie Reset) knop om dit lampje te doven. De motor olie indicator gaat uit wanneer de
"MODE"-toets is ingedrukt. Het olieniveau dient elke 1.000 kilometer gecontroleerd te worden
en elke 5.000 kilometer dient de olie vervangen te worden.


Dit is de tekst uit de handleiding.
Hi, reactie op oud bericht, maar scheelt me even hoop typewerk 😅
Bij mijn 400i is dit lampje ook gaan branden maar ik krijg het met geen mogelijkheid uit, ik heb wel 20x op mode gedrukt, maar het enige wat gebeurt is dat het middelste display verspringt van dagteller naar totaal km...
Iemand een suggestie wat ik verkeerd zou kunnen doen?
Thanks!
 
Ik weet alleen dat je fout codes kunt wissen door de stekker achter het klepje in de buddyseat, door te lussen en dan de reset cyslus uit te voeren met het gaspedaal. Welk lampje is er gaan branden? Die oranje, van motor storing? Of dat olie kannetje?
 
Hi, reactie op oud bericht, maar scheelt me even hoop typewerk 😅
Bij mijn 400i is dit lampje ook gaan branden maar ik krijg het met geen mogelijkheid uit, ik heb wel 20x op mode gedrukt, maar het enige wat gebeurt is dat het middelste display verspringt van dagteller naar totaal km...
Iemand een suggestie wat ik verkeerd zou kunnen doen?
Thanks!
Hallo hallo, ivm het onderhoudsinterval-lampje, ga met de mode toets naar de onderhoudsinterval-kilometerstand, druk nu een 4 tal seconden op de mode toets en nu zou de kilometerstand op 0 gaan en het lampje doven.
 
Hallo hallo, mijn maxsymmeke 600i zijn toeren blijven wat hangen tussen 2000-2500 toeren bij het lossen van de gas, iemand een idee wat hier se oorzaak kan zijn?
 
Ik weet alleen dat je fout codes kunt wissen door de stekker achter het klepje in de buddyseat, door te lussen en dan de reset cyslus uit te voeren met het gaspedaal. Welk lampje is er gaan branden? Die oranje, van motor storing? Of dat olie kannetje?
Midden boven 'motor olie indicator' het oranje lampje. Heb 2 linker handen dus bij het woord 'doorlussen' klonk het alsof je Spaans ging praten (en das niet mijn sterkste taal 😅).
Maar de oplossing hieronder van Madeiros was de trick!
 
Ik heb recent de Lambda Sensor vervangen en de melding is inderdaad verdwenen. Inmiddels 2500 probleemloze kilometers voor het woonwerk in 5 weken. Zoals al vaker gezegd, niet spannend wel comfortabel. We tokkelen lekker door.
 
Ik heb recent de Lambda Sensor vervangen en de melding is inderdaad verdwenen. Inmiddels 2500 probleemloze kilometers voor het woonwerk in 5 weken. Zoals al vaker gezegd, niet spannend wel comfortabel. We tokkelen lekker door.
niet spannend, monteer dan eens wat lichtere vario gewichtjes :-)
 
Hoeveel gram zou ik voor moeten gaan volgens jou? Nu ziet er zover ik kan zien OEM in. 15 gram? Zeg ik vragend
ik zal hier nogmaals vertellen wat IK gedaan heb, en dit heeft imand anders op het net ook uitvoerig getest gedurende 10-den km.
standaard zitten idd 15gr gewichtjes is, ik geef je de tip om eens 2 van de 8 gewichtjes uit te halen. vanzelfsprekend 2 overéénliggende gewichtjes, zodat de balans blijft.
laat me eens weten wat je ervan vindt. ik ben alvast tevreden sinds enkele 1000-en km.
 
ik zal hier nogmaals vertellen wat IK gedaan heb, en dit heeft imand anders op het net ook uitvoerig getest gedurende 10-den km.
standaard zitten idd 15gr gewichtjes is, ik geef je de tip om eens 2 van de 8 gewichtjes uit te halen. vanzelfsprekend 2 overéénliggende gewichtjes, zodat de balans blijft.
laat me eens weten wat je ervan vindt. ik ben alvast tevreden sinds enkele 1000-en km.

Dat had ik trouwens al eens van je gelezen ja. Ik ga dit morgen eens proberen. Kost niks.
 
Waar moet ik tijdens de winterstop (dat is nog effe niet) op letten bij de batterij van een Sym 600i?
Moet ik als het zover is de batt afkoppelen? Een batterijlader aanschaffen?
Ik weet ook nie waar die batt zit..
Batterij zit achter de klapdeur verscholen achter het plaatje met stickers , 2 schroeven verwijderen en plaat wegnemen en oeps daar is de batterij .een druppellader zou ni slecht zijn ofwel afkoppelen , alhoewel ik moet zeggen dat deze van men vrouw gewoon zo de winter doorgaat , staat minstens 4 maand stil en start telkens zonder probleem , wel zien dat er goed contact is om verlichting onder zadel uit te hebben en zadel goed dicht is, dat durft bij sommige nogal is voor te vallen en lampje blijft dan branden met gevolgen dan loopt ze leeg
 
Waar moet ik tijdens de winterstop (dat is nog effe niet) op letten bij de batterij van een Sym 600i?
Moet ik als het zover is de batt afkoppelen? Een batterijlader aanschaffen?
Ik weet ook nie waar die batt zit..
Je moet beter gewoon doorrijden.. Heb je al die truukjes niet nodig, is beter voor je motor en zo'n frisse neus is ook niet verkeerd 😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan