MaxSYM 400 & 600 - Deel 3

Voordat de band stierf nog wel kunnen genieten van een mooi dagje letzebuerg 🤗
IMG_20190827_104021.jpg

IMG-20190827-WA0002.jpeg

IMG_20190827_135901.jpg

IMG_20190827_154813.jpg

IMG-20190827-WA0016.jpeg

IMG_20190827_141246.jpg
 
Mijn achterband is dood,ik zoek dus een nieuwe.
Iemand tips?
Mijn rijstijl is sportief 🤗
Zoek veel grip ,ook in regen.
Eigenlijk een maxxis dus 😉
Op korte termijn.

Alvast dank
Ik had ook héél lang gezocht naar die maxxisbanden en zelfs hard aangedrongen bij mijn dealer maar noppes! Nergens te vinden.
Zelfs onze webengine en den eddy vonden ook nergens.
Het zijn inderdaad echt goede banden... want ik reed er maar liefst 30.000km mee!!!
Mijn dealer raadde me dunlop roadsmart 3 aan, tot nu toe toch tevreden... het voelt wel beetje anders aan, maar toch goed.
 
Mijn achterband is dood,ik zoek dus een nieuwe.
Iemand tips?
Mijn rijstijl is sportief 🤗
Zoek veel grip ,ook in regen.
Eigenlijk een maxxis dus 😉
Op korte termijn.

Alvast dank

Wil je de maxxis snel vergeten ,leg dan een pirelli diablo scooter ! Wat kijk ik er naar uit dat die maxxis banden versleten zijn bij mij ,als ik al zolang kan wachten ....
 
Wil je de maxxis snel vergeten ,leg dan een pirelli diablo scooter ! Wat kijk ik er naar uit dat die maxxis banden versleten zijn bij mij ,als ik al zolang kan wachten ....

Ik heb zojuist michelin pilot road 4 besteld,hoor ik ook goede dingen over 🤗
 
Ik heb zojuist michelin pilot road 4 besteld,hoor ik ook goede dingen over 🤗

Was voor mij een teleurstelling . Zou deze nooit meer op een scoot willen en heb er 20.000km mee gereden . Ben pas echt verschoten wat grip is met de pirelli diablo rosso scooter . Misschien reed ik wel met te lage druk ,want je hoort er inderdaad goeie dingen over ,of het was niets voor mij ....

Ohwwwwww sorry ik ben verkeerd ,ik had de Michelin city grip ! Wat een slechte banden in de regen .... Als de road 4 dezelfde zijn als de motor banden ,ga je zeker tevreden zijn .
 
Laatst bewerkt:
Was voor mij een teleurstelling . Zou deze nooit meer op een scoot willen en heb er 20.000km mee gereden . Ben pas echt verschoten wat grip is met de pirelli diablo rosso scooter . Misschien reed ik wel met te lage druk ,want je hoort er inderdaad goeie dingen over ,of het was niets voor mij ....

ach voor 89 euro kan ik het wel testen
 
Denk dat ik een aandrijfprobleempje heb , gisteren de MTL rit gereden met de maxiscooterfriends , onderweg geen probleem en ondervonden , dus avonds mooi in de garage gestald , vanmorgen moeilijk achteruit te plaatsen ( precies dat de achterrem vast zat ) maar toch zonder probleem Naar t werk kunnen rijden (5 km ) tijdens de terugrit vanavond achteraan iets dat tegenwerkt , thuis de achterrem verwijderd en wiel proberen rond te draaien ( wat zeer vlot zou moeten gaan )zeer stroef tot bijna niet rond te krijgen
Zit niets anders op dan morgen binnen te doen (momenteel 36000 km , nog nooit iets voor gehad , alle onderhouden gehad , ook de oliewissels in de eindaandrijving , alle 9000 km gedaan ipv 10000 km ), hopelijk geen te grote koste en enkel ergens een roulement stuk , laat het resultaat wel weten
 
Denk dat ik een aandrijfprobleempje heb , gisteren de MTL rit gereden met de maxiscooterfriends , onderweg geen probleem en ondervonden , dus avonds mooi in de garage gestald , vanmorgen moeilijk achteruit te plaatsen ( precies dat de achterrem vast zat ) maar toch zonder probleem Naar t werk kunnen rijden (5 km ) tijdens de terugrit vanavond achteraan iets dat tegenwerkt , thuis de achterrem verwijderd en wiel proberen rond te draaien ( wat zeer vlot zou moeten gaan )zeer stroef tot bijna niet rond te krijgen
Zit niets anders op dan morgen binnen te doen (momenteel 36000 km , nog nooit iets voor gehad , alle onderhouden gehad , ook de oliewissels in de eindaandrijving , alle 9000 km gedaan ipv 10000 km ), hopelijk geen te grote koste en enkel ergens een roulement stuk , laat het resultaat wel weten
Hopelijk is het maar een vastgelopen rollement inderdaad.
Ik heb een vraagje over die maxiscooterfriends, hebben die een fb groep of ergens een website waar je lid kan worden of op de hoogte kunt blijven over eventuele events en ritten?
Thnx.
 
Denk dat ik een aandrijfprobleempje heb , gisteren de MTL rit gereden met de maxiscooterfriends , onderweg geen probleem en ondervonden , dus avonds mooi in de garage gestald , vanmorgen moeilijk achteruit te plaatsen ( precies dat de achterrem vast zat ) maar toch zonder probleem Naar t werk kunnen rijden (5 km ) tijdens de terugrit vanavond achteraan iets dat tegenwerkt , thuis de achterrem verwijderd en wiel proberen rond te draaien ( wat zeer vlot zou moeten gaan )zeer stroef tot bijna niet rond te krijgen
Zit niets anders op dan morgen binnen te doen (momenteel 36000 km , nog nooit iets voor gehad , alle onderhouden gehad , ook de oliewissels in de eindaandrijving , alle 9000 km gedaan ipv 10000 km ), hopelijk geen te grote koste en enkel ergens een roulement stuk , laat het resultaat wel weten


Heb de lagers eens bekeken en dat zijn allemaal standaard lagers en gemakkelijk bij sfk te verkrijgen en dan vallen de kosten goed mee . Maar dat bijna niet rond te draaien baart me toch zorgen dat er een tandwiel zou beschadigd zijn . Heb het zelf ooit gehad bij een sym joymax dat men dichting beginnen lekken is en dat niet opgemerkt,waardoor het carter droog is komen te staan en beschadiging op de tandwielen gehad . De parts waren wel vrij gemakkelijk apart te bestellen . Hou ons op de hoogte !
 
Hij staat monenteel bij de dealer , ondertussen is er nog een extra fars bijgekomen , vermits ik lid ben van VAB heb ik hen opgebeld en ze brachten hem naar de dealer omdat ermee rijden niet aan te raden was , tijdens het afladen ginder is er echter mis gegaan , de pechverhelper heefd hem er laten onderuit gaan op kiezels , nu vol schrammen en een paar gebroken klips , dus dealer moet extra een bestekt voor de beschadigingen maken zodat ik deze kan doorsturen naar VAB en men centen kan krijgen voor deze extra kost van nieuwe kappen ( zo efkes is snel gekeken op easy parts en kom rond de 600 euro stukken zonder werkuren , gaat snel , gelukkig voor VAB , nu wachten op bestek ter bevestiging )
dus een mischien stomme lager ( als het dit is ) kan veeeeel kosten
 
Downsizer....mooie foto's zeg!!
Heb je toevallig n route gereden die je kunt delen?

Via maastricht over luik naar saint vith.
Dan binnendoor afzakken naar clerveaux,vianden beaufort.
Mullerthal,diekirch/ettelbruck,bourscheid,esh sur sure.clerveaux.

Met bezoeken aan kasteel larochette (dus ook nog larochette erbij) en kasteel bourscheid

rondje letseburg.png
 
1569233556441.png


Hallo Mannen,

De jaarlijkse toerrit georganiseerd door WAYPOINT LEUVEN is weer daar :] :] :]
Als het NIET of zeer weinig regent zal ik er zijn rond 8.30u en probeer om 9u stipt te vertrekken.

Enige reden om zo vroeg te vertrekken is om regelmatig pauze te kunnen nemen met een babbeltje erbij ... zoveel leuker! :t

Vele groeten en hopelijk zie ik jullie in Kessel-lo?
 
En Krispy, wat is of was het probleem aan uw maxsymmeke? Al iets vernomen van uwe dealer?
Er was een moer gelost in de Vario waardoor deze blokeerde kosten enkel een uurtje werk
de offerte voor de schade aangebracht door de pechverhelper is ook aangemaakt en opgestuurd , ni nim wat diene tupperware allemaal kost
 
Ik ga ook meerijden (eerste keer deze rondrit; ik kijk er naar uit).

Stefan

Bekijk bijlage 1430063

Hallo Mannen,

De jaarlijkse toerrit georganiseerd door WAYPOINT LEUVEN is weer daar :] :] :]
Als het NIET of zeer weinig regent zal ik er zijn rond 8.30u en probeer om 9u stipt te vertrekken.

Enige reden om zo vroeg te vertrekken is om regelmatig pauze te kunnen nemen met een babbeltje erbij ... zoveel leuker! :t

Vele groeten en hopelijk zie ik jullie in Kessel-lo?
 
Terug
Bovenaan Onderaan