Mechanism zoekt.. Guzzi, Triumph, Honda? Maar wel oldschool!

Ik weet bijna zeker dat dit een grapje is met die lelijke Honda tank.
Zo lang er geen O.T V1100 tank gevonden wordt voor minder dan €1000,- ben ik hier best blij mee. Het is hoe dan ook 10x beter dan het originele plastic ding die (thanks ethanol) zijn vorm verliest bij iedere demontage. Wat ik erg leuk vind is dat Iedereen die er géén Honda tank in herkent het mooi vind. En nog leuker: In een Guzzi groep vond men het geweldig, tót iemand er een Honda tank in herkende. Ik kan goed lachen om dat soort "puristen hypocrisie", het lijkt wel Harley volk _O-
 
Niks van doen met puristen, en nog minder met HD; maar Italiaans design wordt niet voor niets wereldwijd geroemd, en over Japans design heb ik nog nooit ook maar iets positiefs gehoord! Maar gelukkig kunnen we van smaak verschillen, veel plezier met de Guz, een klasse motor!
 
Niks van doen met puristen, en nog minder met HD; maar Italiaans design wordt niet voor niets wereldwijd geroemd, en over Japans design heb ik nog nooit ook maar iets positiefs gehoord! Maar gelukkig kunnen we van smaak verschillen, veel plezier met de Guz, een klasse motor!

Als iemand laat weten dat hij iets mooi vind, maar op die mening terug komt zodra diegene ontdekt dat het een Japans onderdeel is.. Dan is dat toch zo'n beetje de definitie van hypocrisie?
 
Ik vind het gewoon lelijk omdat de tank niet aansluit op het balhoofd, niet de knieën en de cilinders volgt. Gewoon omdat het een lelijke doos is. Niet omdat het een Honda tank is.
En ja, als je hem niet mooi vindt omdat het een Japanse tank is dan ben je inderdaad hypocriet.
 
Die staat op de achtergrond, met "Honda" op het zadel ;) .
@freon Ja, is dezelfde fiets alleen technisch een stukje beter. Zat toch wel wat onderhuids prutswerk aan.
Mooi gedaan, lekker terug naar de basis: een motorblok, twee wielen, een tank, een zadel en een stuur.
 
Puristen zijn -eng-
Dat zijn van die mensen, die vervelend worden, als je een hoger schermpje op je motor zet omdat
je wat langer bent ..

Of die vervelend worden , als je een paar niet originele spiegels monteert , omdat de originele rete duur zijn...


Je hebt ze, Honda - Puristen... ECHT...
 
Topic waait lekker weg van de gestelde vraag van toen.
BMW R1150R, R1200R en Moto Guzzi V11, Bellagio of Breva voldoen ook aan alle gestelde criteria.
"Goede "echte" motor uitstraling, geen kuipen, eigenlijk minimaal 70 paarden, liefst olie gekoeld, minder dan 4 cilinders en prijs gebied +/- 4 tot 7k."
 
Laatst bewerkt:
Was trouwens vergeten dat dit topique geëindigd was in een benzinetank discussie. Hij staat er nu zo bij en wat men er van vindt zal me aan de anus oxideren ;) . Deze winter maak ik er een monozitje (en subframe) bij.
DSC_4364.JPG
 
Laatst bewerkt:
Heb deze keer een Le mans tank verlengd en verbreed. Achter die gaatjes aan de voorkant zit de brandstofpomp, die in de standaard configuratie wel eens te heet wordt bij de eerste gen. V11. DSC_2157.JPG
 
Was trouwens vergeten dat dit topique geëindigd was in een benzinetank discussie. Hij staat er nu zo bij en wat men er van vindt zal me aan de anus oxideren ;) . Deze winter maak ik er een monozitje (en subframe) bij.Bekijk bijlage 1665192

Mooi ding. :t

Voor de "ouderwetse look" zou er naar mijn smaak nog een andere demper op kunnen. Maar goed, da's persoonlijk.
 
Gewéldig Mechanism, mooi ding 👍🏻 én je houd het wel netjes met “anus oxideren” 😂
 
Mooi ding. :t

Voor de "ouderwetse look" zou er naar mijn smaak nog een andere demper op kunnen. Maar goed, da's persoonlijk.
De megaton's staan in mijn optiek ook veel beter dan deze Alipovic dingen. Alleen maken die megaton's echt zo belachelijk veel herrie dat 't niet kan (ook niet met db killer). Stiekem wil ik een set RVS Mistral dempers, maar dat laat de spaarpot ff niet toe..
 
Laatst bewerkt:
Heb ook ooit op een v11 proefgereden en dat rijdt dus echt fantastisch. Wat ik niet mooi vond was de cardan en de carc cardan was toen nog te nieuw en boven budget.
Zijn alle v11 tanks van kunststof?
 
Terug
Bovenaan Onderaan