Met de bouw v/e T500 caferacer de winter door..

Wel, Gijs heeft hele goede connecties! O-)

Dus kwam vanavond Roel de andere Soes ophalen en hij bracht tevens, heel toevallig O-) , een tandwielrukkertje mee! :Y (dattie ook biertjes meenam, heeft hier natuurlijk niks mee te maken.) ;)
En toen had het onwillige pedaaltje niks mee in te brengen! *O*
Ondertussen had Gijs de cilinders reeds verwijderd en het ziet er allemaal erg netjes uit. Roel gaat morgen ff meten en met een beetje geluk, kan het spul, na het parelen, zo weer in elkaar. Zo te zien zitten er de eerste overmaat in en wel met weinig kms.
Wel ff verse veertjes steken, natuurlijk. :Y
full
 
Nu staat Soesie er zo bij;
full

Morgen gaat de olietank eraf. En dan worden de wielen ontdaan van de banden en de spaken.
Kan Gijs verder met zn favoriete hobby, het polijsten der naven!!! *O*
 
Nog een plaatje:
full

Als je Yammiecilinders gewend bent, zijn dit wel hele dikke potten!

Latuuurrrr....

:W
 
Wel, Gijs heeft hele goede connecties! O-)

Dus kwam vanavond Roel de andere Soes ophalen en hij bracht tevens, heel toevallig O-) , een tandwielrukkertje mee! :Y (dattie ook biertjes meenam, heeft hier natuurlijk niks mee te maken.) ;)
En toen had het onwillige pedaaltje niks mee in te brengen! *O*
Ondertussen had Gijs de cilinders reeds verwijderd en het ziet er allemaal erg netjes uit. Roel gaat morgen ff meten en met een beetje geluk, kan het spul, na het parelen, zo weer in elkaar. Zo te zien zitten er de eerste overmaat in en wel met weinig kms.
Wel ff verse veertjes steken, natuurlijk. :Y
[afbeelding]


Bij de 1-ste overmaat staat er 0.5 op de (orginele) zuiger :Y

Leuke schroeven trouwens voor de carterdeksels :r
 
Laatst bewerkt:
:Y De hele motor zit vol fantastische oplossingen.... :X

Zo zat het achterspatbord rechts vast met........een vleugelmoer. _O-

Het linker kapje zat vast met een houtschroef. *O*

De tank zit voor over rubbers geschoven. Niet bij deze, daar zaten repen goed (ouwe onderbroek? :P ) om de metalen pinnen gedraaid. :?

Kortom, Gijs heeft weer heel veel bijgeleerd. :Y
 
Laatst bewerkt:
:Y De hele motor zit vol fantastische oplossingen.... :X

Zo zat het achterspatbord rechts vast met........een vleugelmoer. _O-

Het rechter kapje zat vast met een houtschroef. *O*

De tank zit voor over rubbers geschoven. Niet bij deze, daar zaten repen goed (ouwe onderbroek? :P ) om de metalen pinnen gedraaid. :?

Kortom, Gijs heeft weer heel veel bijgeleerd. :Y


Daar is nu toch zo'n apart topic voor _O-
 
haha ik zie het al die fietst is van MacGyver geweest!
nog geen vuilniszakken, ducktape en een zwitserszakmes gevonden?

Leuke projecten heb je weer...de volg knop is geactiveerd!

Succes!
 
Voor de start v/h projekt heeft Roel nog op Soesie gereden om te checken of de hoogste versnelling nog in takt was. Dat bleek zo te zijn. Op het blok staat ook 1400cc ipv bij de oudere modellen, 1200 cc. De tandwielen liepen dus goed in de olie. Mn opvangbak kan 2 liter hebben en die stroomde op een haar na over. :$

En dan nog een vreemde vondst:

De rechter zuiger heeft een pijltje op zn kop staan, dat naar voren wijst. Das logisch! :Y

De linker echter...... |( (en das onlogisch)

En het gekke is, dat er niks kapot gelopen is. :?
Misschien twee rechter zuigers, als je links achterstevoren er in frot, dat het ook werkt? Geen idee.
Wordt vervolgd....



:W
 
Laatst bewerkt:
Voor de start v/h projekt heeft Roel nog op Soesie gereden om te checken of de hoogste versnelling nog in takt was. Dat bleek zo te zijn. Op het blok staat ook 1400cc ipv bij de oudere modellen, 1200 cc. De tandwielen liepen dus goed in de olie. Mn opvangbak kan 2 liter hebben en die stroomde op een haar na over. :$

En dan nog een vreemde vondst:

De rechter zuiger heeft een pijltje op zn kop staan, dat naar voren wijst. Das logisch! :Y

De linker echter...... |( (en das onlogisch)

En het gekke is, dat er niks kapot gelopen is. :?
Misschien twee rechter zuigers, als je links achterstevoren er in frot, dat het ook werkt? Geen idee.
Wordt vervolgd....



:W

|(
 
Heb een plaatje gemaakt van de zuigerts:
full

Soes tweetaktdeskundigen...kom er maar in!
 
In de wondere wereld die Soeskoekie heet, kom je van alles tegen.. })

Zo ook deze passagiervoetsteunen:
full

Die zitten, net als bij de 50-er jaren motoren, op de achterbrug!? :?

Of dat zo hoort, weet ik niet, maar ik weet wel, dat de slijpschijf weer werk heeft. :Y

We houden nl het frame/achtervork origineel. Het is een zestiger jaren ontwerp, en dat moet ook rijden als zodanig. Wel echte veerelementen, want met de huidige fietspompen houdt ook Bautista de fiets niet op de weg. _O-
 
Na het geestelijk verwerken van al deze verrassingen, heeft Gijs ook nog even noodzakelijk lichameljk werk verricht. :Y

De naafjes van de roestige spaken ontdaan.

Dat vraagt trouwens best wel om een aktieve werkhouding;
full


;)


Latuurrrr....

:W
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij 2 x rechts :Y Weet niet of het orginele zuigers zijn maar als ze orgineel zijn is het nog geen overmaat. Anders zou er 0.5 op staan.

Verder ff kijken bij de linker i.v.m. de slotjes van de zuigerveren of die niet in een spoelpoort loopt. Als dat geen problemen opleverd (kennelijk niet) lekker laten zitten :Y
 
In de wondere wereld die Soeskoekie heet, kom je van alles tegen.. })

Zo ook deze passagiervoetsteunen:
[afbeelding]
Die zitten, net als bij de 50-er jaren motoren, op de achterbrug!? :?

Of dat zo hoort, weet ik niet, maar ik weet wel, dat de slijpschijf weer werk heeft. :Y

We houden nl het frame/achtervork origineel. Het is een zestiger jaren ontwerp, en dat moet ook rijden als zodanig. Wel echte veerelementen, want met de huidige fietspompen houdt ook Bautista de fiets niet op de weg. _O-

Horen niet op de achterbrug maar op het achterste gat wat aan het frame zit _O-
 
Na het geestelijk verwerken van al deze verrassingen, heeft Gijs ook nog even noodzakelijk lichameljk werk verricht. :Y

De naafjes van de roestige spaken ontdaan.

Dat vraagt trouwens best wel een aktieve werkhouding;
[afbeelding]

;)


Latuurrrr....

:W

Ga je die zelf weer terug inspaken of laat je dat doen?
 
~
Lijkt mij alsof 1 van de 2 zuigers verkeerd om zit. Ik doe iig altijd de pijltjes 1 kant op :+

quote]

Gaat hier niet werken.De poorten zitten a-symetrisch!Dus als we de linker omdraaien, komen de veeruiteinden in de poorten terecht. En daar wordt je niet vrolijk van. ;(
Vooralsnog laten we ze gezellig ff zo zitten.
 
Laatst bewerkt:
Horen niet op de achterbrug maar op het achterste gat wat aan het frame zit _O-

Had ook zelf het idee, dat Herr Beun hier weer is bezig geweest. :Y
Wist het echter niet zeker, omdat de partslist aangeeft, dat de M een andere achtervork heeft, dan zn voorgangers. :?

Moet wel zeggen, dat ik al meer gelachen heb in de afgelopen drie dagen, als bij de bouw van mn caferacert in twee jaar... _O-
 
\
Lijkt mij alsof 1 van de 2 zuigers verkeerd om zit. Ik doe iig altijd de pijltjes 1 kant op :+

quote]

Gaat hier niet werken.De poorten zitten a-symetrisch!Dus als we de linker omdraaien, komen de veeruiteinden in de poorten terecht. En daar wordt je niet vrolijk van. ;(
Vooralsnog laten we ze gezellig ff zo zitten.

Hmmm.. apart! Lijkt op de foto alsof er wel een L en een R op staan, is da zo?
 
In de wondere wereld die Soeskoekie heet, kom je van alles tegen.. })

Zo ook deze passagiervoetsteunen:
[afbeelding]
Die zitten, net als bij de 50-er jaren motoren, op de achterbrug!? :?

Of dat zo hoort, weet ik niet, maar ik weet wel, dat de slijpschijf weer werk heeft. :Y

We houden nl het frame/achtervork origineel. Het is een zestiger jaren ontwerp, en dat moet ook rijden als zodanig. Wel echte veerelementen, want met de huidige fietspompen houdt ook Bautista de fiets niet op de weg. _O-

volgens mij heeft de 75er en de gt de stepjes daar O-) heb een 75er gehad ;)
 
Laatst bewerkt:
Even een quickscan (suzuki t500 m 1975) op het web leert dat de stepjes daar wel thuis horen, de andere 2 gaten zijn voor de uitlaat ophanging.

Al hoewel de explodedview van cmsn iets anders suggereert (het laatste gat idd)

Ach gaat er toch af!

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan