Met MP3 zigzaggend door files

Ja, Prima idee.

Doen! zeg ik.

Wanneer stappen we nou is van het idee af dat we allemaal de leeftijd van 100 jaar gaan halen.....

Wachten in bijv file's doen we al te lang en het leven is te kort.
 
Ik vraag me toch af welke kleine aanpassing er nodig is om deze motorscooter op een auto kenteken te krijgen? Het feit dat'ie een wielletje extra heeft maakt 'm nog geen auto. Zijspan heeft immers ook 3 wielen... Achteruit versnelling wellicht ?

Len

Misschien een extra ballast gewicht van een paar 100 kg, er is toch een maximumgewicht aan een motorfiets ? ;) Boven dat gewicht word het dan een speciaal voertuig dachtik.
 
Mwoh... krijg je straks van die mp3s die links en rechts en druk seinend, afremmend en gasgevend achter je zitten terwijl je door de file rijdt....


opzouten en ze voor laten gaan, simpel toch ;)

ben daar niet zo moeilijk in hoor, als ze sneller willen dan ik, prima.


Zie trouwens dagelijk zo een MP3 richting A'dam rijden op de A7, en het lijkt me best lekker vertoeven op zo een ding. Volgens mij remmen ze ook als een gek met dubbel contactvlak aan de voorkant :Y
 
Misschien een extra ballast gewicht van een paar 100 kg, er is toch een maximumgewicht aan een motorfiets ? ;) Boven dat gewicht word het dan een speciaal voertuig dachtik.

Dan zal die massa wel erg hoog liggen, aangezien de gemiddelde goldwing inc. kerstboomverlichting toch al zo'n 875kilo weegt :+
 
opzouten en ze voor laten gaan, simpel toch ;)

ben daar niet zo moeilijk in hoor, als ze sneller willen dan ik, prima.


Zie trouwens dagelijk zo een MP3 richting A'dam rijden op de A7, en het lijkt me best lekker vertoeven op zo een ding. Volgens mij remmen ze ook als een gek met dubbel contactvlak aan de voorkant :Y

Heb er geen behoefte aan om zulke figuren tussen de file te krijgen :N
Straks heb je een file tussen de file....
 
Dan zal die massa wel erg hoog liggen, aangezien de gemiddelde goldwing inc. kerstboomverlichting toch al zo'n 875kilo weegt :+


Belangrijkste punten zijn: De afstand tussen de voorwielen en het aanwezig zijn van een voet rem (Zit er nu niet op).
Daarnaast moet ook de verlichting, vooral de richting aanwijzers, iets worden aangepast.
In Duitsland gebeurde dit al op vrij grote schaal
 
nee hoor in de wet staat dat er niet rechts ingehaald mag worden. dus is het op papier verboden bij wet in word het in de praktijk gedoogt.
dit zei koos ....... ook nog bij blik op de weg en als hij het niet weet dan weet ik het ook niet meer.
 
Ik vraag me toch af welke kleine aanpassing er nodig is om deze motorscooter op een auto kenteken te krijgen? Het feit dat'ie een wielletje extra heeft maakt 'm nog geen auto. Zijspan heeft immers ook 3 wielen... Achteruit versnelling wellicht ?

Len

Een vierde wiel :P
 
Ik vraag me toch af welke kleine aanpassing er nodig is om deze motorscooter op een auto kenteken te krijgen? Het feit dat'ie een wielletje extra heeft maakt 'm nog geen auto. Zijspan heeft immers ook 3 wielen... Achteruit versnelling wellicht ?

Len



Enige wat ik kan bedenken is een gordel.
 
nee hoor in de wet staat dat er niet rechts ingehaald mag worden. dus is het op papier verboden bij wet in word het in de praktijk gedoogt.
dit zei koos ....... ook nog bij blik op de weg en als hij het niet weet dan weet ik het ook niet meer.



hmm en ik maar denken dat je in mocht halen waar plaats was... niet??

maar als je in een file niet in mag halen he zou ik lekker op de linker baan gaan plakken
die rechter moet toch wachten tot ik er voorbij ben...

als die koos :r :r dat heeft gezegd moet jij zelf nog maar eens z'n boekjes napluizen
 
nee hoor in de wet staat dat er niet rechts ingehaald mag worden. dus is het op papier verboden bij wet in word het in de praktijk gedoogt.
dit zei koos ....... ook nog bij blik op de weg en als hij het niet weet dan weet ik het ook niet meer.

In die zelfde wet staat ook dat je wel rechts mag inhalen als je in een file rijdt. Je mag elkaar ook op de zelfde rijbaan passeren. Die twee optellen en je mag tussen een file doorrijden. Ook met een auto, maar dat past nu eenmaal meestal niet.

Het staat tegenwoordig ook in de nieuwe theorieboeken. Compleet met de gedragscode.
 
:N vriend van me kreeg ook een prent thuis voor het niet dragen van z'n gordel
op z'n motor... :N



Er zijn twijfels of je een C1 nu een motor kan noemen :+ Maar wat heeft dat met de aanpassing voor dit model te maken :? Voor catagorie B is een gordel verplicht voor voertuigen na 19zoveel, voor A in principe niet. Dus om dit een 'auto' te maken zou ik zeggen de gordel.
 
In die zelfde wet staat ook dat je wel rechts mag inhalen als je in een file rijdt. Je mag elkaar ook op de zelfde rijbaan passeren. Die twee optellen en je mag tussen een file doorrijden. Ook met een auto, maar dat past nu eenmaal meestal niet.

Het staat tegenwoordig ook in de nieuwe theorieboeken. Compleet met de gedragscode.


maar is het dan ook zo dat je legaal een motorrijder (waar je mee aan het toeren bent) ook mag inhalen over de rijbaan met zeg 80 +

ik heb namelijk vaker ritjes met een kammeraad die ik voor laat rijden zodat hij z'n eigen tempo kan bepalen (hij is beetje bang in bochten enz enz)
maar ik heb het navigatie systeem en aangezien we geen intercom hebben draai ik het gas open om er langs te komen en de richting te bepalen.
 
Er zijn twijfels of je een C1 nu een motor kan noemen :+ Maar wat heeft dat met de aanpassing voor dit model te maken :? Voor catagorie B is een gordel verplicht voor voertuigen na 19zoveel, voor A in principe niet. Dus om dit een 'auto' te maken zou ik zeggen de gordel.


maar dan zou je op elke motor een soort van gordel kunnen installeren om hem voor b geschikt te maken
trike is b rijbewijs omdat hij een gordel heeft en omdat jou kop als het goed is niet hoger is als de 'kooi' constructie dus als je omslaat is niet de kop die de klap op vangt en ik denk dat die mp3 speler niet hoog genoeg is om dat te kunnen.

lijkt me overigens niet verstandig om daar een gordel te dragen ipv een helm.
op het moment dat dat ding raar begint te doen wil ik er toch wel zo snel mogelijk vanaf en niet nog 10 koprollen in dat ding zitten

overigen lijkt het me zowiezo niet echt iets wat razend populair zal worden

mensen die zich echt ergeren aan de file pakken wel een motor mensen die geen motor willen vanwege het gebrek aan comfort zullen ook niet op dit ding stappen


die prent voor geen gordel op de motor was een foutje van de verbalisant
schijnt de zelfde code te zijn of iets alleen als jij met dat papiertje bezwaar aantekent en kunt aantonen dat jou motor geen gordel heeft of hoeft te hebben ben je er van af
 
dus krijgen we van de popie jopies koekblikkers op zo'n MP3 zonder helm, natuurlijk.
dat is vragen om dooien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan