Met regen in koekblik

Wie rijd er toch maar in koekblik met regen ?

  • Ik rij lekker motor

    Stemmen: 44 46,3%
  • Ik pak de trein

    Stemmen: 0 0,0%
  • Lekker droog in auto

    Stemmen: 45 47,4%
  • Ik blijf lekker thuis :+

    Stemmen: 4 4,2%
  • Ik pak de fiets

    Stemmen: 2 2,1%

  • Totaal aantal stemmers
    95
Zal wel moeten he.. geen zin om om toe te geven aan de nukken van dit k*tklimaat waar wij in leven. Lekke rdoor blijven rijden op de Divi dus. Mocht het nou echt gaan ijzelen of dat er een pak sneeuw van heb ik me jou daar op de weg ligt dan wil ik er denk wel aan denken om de bus te pakken. Maar om nou een koekblik aan te schaffen.. nee NOOIT !!!
 
OK, ik zal maar toegeven dat ik bij regen in mijn wagen stap.
Daarnaast is het blik van de zaak, dus het zou zonde (en onhandig) zijn om hem niet te gebruiken.
 
Zoveel mogelijk de gixxer, afgelopen vrijdag met een collega in het japans koekblik meegereden;smoes:de gixxer was net gepoetst.
Ik vind kou niet erg, rijden in de regen ook niet,maar zeiknat aankomen op mijn werk vind ik niks.
 
Vroeger hing ik mijn motorkledij gewoon in mijn kantoor op, met daaronder een emmer en dweil. Nu hang ik die kledij in wat wij het 'stookkot' noemen: de plek waar de gasbrander staat. Het is daar altijd (te) warm en op die manier is mijn kledij droog tegen 's avonds.
Eens je uit je pak bent, is het avontuur van regenrijden voorbij. Niet zo bij vriestemperaturen. Dan heb ik nog een uurtje plezier van mijn half bevroren handen.
 
welk koekblik??? de motor dus, en dan kan ik hem op mijn werk tenminste ook weer normaal parkeren, want al die posers blijven thuis met dit weer :+
 
Motorrijden doe ik voor mijn plezier. Als ik in de regen rij, dan heb ik geen plezier meer.

Ik ga, zodra de zon weg is, met de auto. Warm, droog en een lekker muziekje :P
 
Ten eerste, motorrijden doe ik altijd met plezier, maar soms is het plezier wat moeilijker te vinden (maar hij is er wel).
Ik heb keuze uit twee: fiets of motor. Dan is de keus snel gemaakt.
Greetz,
 
Vannochtend zowat verzopen op de RD.
Tering wat een regen.
Wel blij dat ik het gedaan heb want er stond weer eens 11 km file op de A9 bij Rottepolderplein.

Ben benieuwd of die nieuwe A5 alle fileleed gaat oplossen...
 
'twas best nat. En erg alleen zonder motorvriendjes. En veel erger dan dit wordt het toch niet. Nou ja... behalve natte sneeuw dan.

[me]neonatal steekt het geld van de bijtelling-leaseauto liever in andere dingen[/me]
 
Als ik op de motor wegrijd en het gaat ineens regenen, dan draai ik niet om. Maar als het al regent dan pak wel de auto.
 
:^ Heb ook de voering weer in mijn Jas gestopt, regenbroekkie aan en gaan.
Zelfs in de regen is motorrijden leuker dan in een auto opgesloten zitten

Same here, heerlijk tussen de file door met gezellige regen tegen je helm.
 
[me]neonatal steekt het geld van de bijtelling-leaseauto liever in andere dingen[/me]

[me]Remakil weet dat hij voor het bedrag van de bijtelling-leaseauto die hij aan de belasting moet betalen, never nooit een nieuwe auto kan rijden. En al helemaal niet met het aantal privé kilometers die hij nu rijdt.[/me]


Remakil vind het dus niet erg om een beetje bijtelling te hebben, want voor dat geld kan hij niet eens een fatsoenlijk tweedehands koekblik rijden. Bovendien mag hij volgend jaar weer minder gaan betalen van m'neer Balkenellende
 
T is dat ik gister mn vinger heb geneusd :( ...dat valt het
motorrijden niet echt mee!
Dan maar lekker droog in het koekblik vanmorgen!
 
Vanmorgen, naar mijn werk, was het droog. No Problemo! Maar s,namiddags was het zeiknat. Eigenlijk zou ik hier een apart topic voor moeten openen. Kennen jullie ze ook, die kleine K@trotondes? Bijna op me bek gegaan omdat het voorwiel uitbrak bij het driekwart nemen van het obstakel.
De gemeente Maastricht is hard op weg om van iedere kruising zo,n mini-rotonde te maken. Ik heb mijn weg vervolgd met de welbekende keutel tussen de benen.
Morgen, als het regent, pak ik mooi de auto. Dan maar geen "die-hard"!
B 8-) b.
 
Zo merk je pas hoe vervelend files zijn. Ik begrijp ook niet waarom zo veel mensen zwaar in de remmen gaan als het opeens zwaar begint te regenen. Je moet natuurlijk je snelheid minderen, maar om echt op de rem te gaan staan?

Met een beetje mazzel schuiven ze zo de berm in. Heb jíj wat meer ruimte O-)
 
Ten eerste, motorrijden doe ik altijd met plezier, maar soms is het plezier wat moeilijker te vinden (maar hij is er wel).
Ik heb keuze uit twee: fiets of motor. Dan is de keus snel gemaakt.
Greetz,

Ik kan kiezen uit twee motoren (nou ja, als de ouwe weer in elkaar zit), twee auto's en twee fietsen. En ik heb altijd plezier in het rijden, behalve als het _heel_ erg mist of het glad is. Regen en wind maken me eigenlijk bijzonder weinig uit.
 
Auto???

Ik werk diep in het donkere duistere centrum van Rotterdam. Parkeertarieven worden daar in euri per minuut berekend. :(

Nee, mijn mogelijkheden zijn: de fiets, de motor of het openbare veevervoer. Dus als het enigzins kan neem ik de fiets, soms (zoals vandaag) de motor en als het glibberen en glijden wordt ga ik een maandje treinen. (Helpie! :o )
Een koekblik is voor mij geen optie....
 
Als recent begonnen motor rijder vraag ik mij af waarop ik voorzien moet zijn bij het rijden met regen.

Volgende zaken heb ik reeds aan de lijve ondervonden:
- inderdaad, zoals zoveel gezegd, de wegschilderingen zijn heel glad
- ook zoals zoveel vermeld, de putdeksels.

Als ik deze twee zoveel mogelijk vermijd, en mijn snelheid en tussenafstand aanpas, moet dit dan lukken zonder ongevallen?

Hoeveel zorgen moet ik mij maken als ik zo rijd dat mijn achterwiel zich nu en dan een paar cm verzet ?

[me]Kaimon die ook een collega moterrijder zijn achterwiel heeft zien verzetten[/me]
 
Laatst bewerkt:
De voornaamste reden om met de auto te gaan is dat de motor anders de hele dag buiten in de regen moet staan. '( Dat vinnik zielig. O-)

Daarnaast heb ik er ook wel een beetje moeite mee om me voor die 15 minuten op de motor nat te laten regenen. :X

Ik bekijk het gewoon per dag waar ik zin in heb. :)
 
Op maandag 06 oktober 2003 22:46 schreef Kaimon het volgende:

Hoeveel zorgen moet ik mij make als ik zo rijd dat mijn achterwiel zich nu en dan een paar cm verzet ?

[me]Kaimon die ook een collega moterrijder zijn achterwiel heeft zien verzetten[/me]

Niet te veel op letten en gewoon doorrijden. Als je niet al te debiel bezig bent weet zo'n motorfietsje heel goed hoe hij zichzelf moet corrigeren, mits ie niet afgeleid wordt door het dode gewicht op z'n rug :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan