Met welke temperatuur weer knee-downen ?

Als het droog is dan kan het wat mij betreft. Ik kreeg ze vandaag niet aan de grond op klaverblad Gorinchem (vanmorgen) maar zat er niet ver vanaf. Gewoon proberen, want je merkt vanzelf als het nog te vroeg is. En dan bedoel ik niet, dat je het pas merkt als je onderuit gaat.
 
En hoe merk je dat dan :?

gaat ie een beetje uitbreken? Of durf je zelf nog niet verder? Of plak ie niet genoeg/voel je em lichtjes glijden?

Tell me, ik zo namelijk niet weten hoe... ;)
 
ik doe op mijn honda zb met koude banden en belachelijk slappe vering (ongeveer type nate zeep) bij bijna elk weer kd's alleen bij ijs waag ik t niet. je merkt toch vanzelf wanneer hij uitbreekt (en nee niet als je onderuitglijd) en dan kun je net optijd minderen (ok je glijd wel beetje veel weg maar is te houden)
 
Als ik ga "knallen" op m'n bike,heb ik nooit de doelstelling om perse m'n pads
aan het asalt te leggen!!Zoiets gebeurt toch vanzelf :? :?
Ik heb 't idee dat de meeste mensen (op een buikschuiver)al op hun fiets stappen
met als doel de pads perse aan de grond te krijgen.....echt een foute instelling
naar mijn mening!!Hard een bocht pakken kan ook kicken zijn zonder de knie aan
het asfalt te leggen!!

[me]Meangreen slijpt z'n pads soms ook wel af en soms ook niet!!! :P [/me]
 
:+

ik heb wel bewondering voor je. met een koud wegdek en koude bandjes kneedownen.
maarja, als je ziet hoevaak je erbij gaat liggen....

't zal wel een geldkwestie zijn :+

het schijnt idd dat er mensen zijn die zich drukker maken om mijn portemonne dan ikzelf ... zolang ik maar lol heb intereseert het me geen ene reet wat de rest ervan denkt :+
 
zo jongens zijn jullie al buiten geweest? ik ga dadelijk lekker knallen.
De temperatuur is nu Zeker goed.

(tevens KICK)

:]
 
Als ik ga "knallen" op m'n bike,heb ik nooit de doelstelling om perse m'n pads
aan het asalt te leggen!!Zoiets gebeurt toch vanzelf :? :?
Ik heb 't idee dat de meeste mensen (op een buikschuiver)al op hun fiets stappen
met als doel de pads perse aan de grond te krijgen.....echt een foute instelling
naar mijn mening!!Hard een bocht pakken kan ook kicken zijn zonder de knie aan
het asfalt te leggen!!

[me]Meangreen slijpt z'n pads soms ook wel af en soms ook niet!!! :P [/me]


Ik wel gewoon omdat het Leuk is. *D (al is het maar 1 keer)

en ofdat ik harder ga en ofdat het nut heeft maakt mij geen ruk uit.
(zal de leeftijd wel zijn) :+
 
De meeste mensen zijn wel zo slim om een kneedown niet te proberen bij een vangrail. :Z

Zoiezo, als je die vangrail goed raakt, heb je aan dat codicil ook niks meer. :X

Zuurpruim. B|

Hier op mijn werk ging er ook iemand een knee down maken, hij zit voor de rest van zijn leven in rolstoel....
 
De zomer komt er weer aan, en bij mijn laatste rit op de moter (13 maart) moest ik mezelf met grote tegenzin ervan weerhouden om weer te knee-downen.

Nou is de vraag "wanneer kan HET weer"?

Graag jullie expertise en belevingen op dit gebied.

Maar natuurlijk heb ik het liefst dat iedereen zegt dat het weer kan ;)

he waar werk jij trouwens? In de buurt van rdam toevallig?
 
Op dinsdag 15 maart 2005 19:26 schreef narfer007 het volgende:
[...]

Hoi naam genoot: eerst zeg je dat je door de vering aan te passen niet meer grip krijgt, en later zeg je zelf dat je door de uitgaande demping te verandere meer druk/raakvlak/grip heb :x (maar genoeg gemieren n**k)

Als je even terug leest zeg ik DE BAND krijgt niet meer grip je veranderd de samenstelling van het rubber niet ;) De band krijgt echt niet meer grip hoor. Maar omdat je er voor zorgt dat je band CONSTANT op het afalt blijft heb je CONSTANT druk dus grip terwijl in oude situatie je band los van de weg kwam en dan heb je geen grip. In de lucht heb je geen grip.

oude situatie = band in de lucht/weinig druk geen grip
nieuwe situatie = band constant/meer druk op het asfalt goed grip

Dus krijg je meer grip terwijl je grip van je band niet veranderd :z Dat kan alleen door tempratuur, samenstellling van de band en ondergrond

snap je :?
 
Op dit moment zou het inderdaad wel kunnen ja, mits je motor niet uit elkaar ligt zoals bij mij. ;(
Oh, das jammer joh! :o Snel in elkaar zetten dus!

Ik heb me knie nog nie aan de grond gehad, stepkes ook nog niet, maar heb de 'zout'schaamrander er al aardig af. :)
 
Ik kneedown alleen onder nul

boven de 0 is voor wuzzy's.




ff zonder dolle... kijk nog maar ff uit met dat kouwe wegdek.. je legt in no time op je gekke bek :X
 
De zomer komt er weer aan, en bij mijn laatste rit op de moter (13 maart) moest ik mezelf met grote tegenzin ervan weerhouden om weer te knee-downen.

Nou is de vraag "wanneer kan HET weer"?

Graag jullie expertise en belevingen op dit gebied.

Maar natuurlijk heb ik het liefst dat iedereen zegt dat het weer kan ;)



paar maanden geleden toen het ff droog was met een beetje zon.... 5 graden en continentals,...... het kan het hele jaar door. Wel zorgen dat de bandjes niet al te koud zijn....

(en een beetje glijden hoort erbij ;) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan