Beste Forumleden,
Ik ben sinds juli in het bezit van een Suzuki GSXR 600R 2010. Recent heb ik de olie ververst van mijn suzuki. Tot mijn grote schrik trof ik metaaldeeltjes aan op de magneet van de olieplug. Ik heb nu 15000 Km op de teller staan. Heb de motor gekocht bij een Km stand van 9800, van een particulier. Heb toen als eerst de olie ververst, helaas met mijn domme kop toen niet op shavings gelet . Verder heb ik aftermarket levers er op gezet, de goedkope chinese variant. Misschien kan dat een oorzaak zijn. Verder heb ik de motor wel gepushed. Heb hem dus vrij regelmatig geredlined en vaak zonder koppeling geschakeld. Heb zelf niet de technische kennis of tijd om het hele blok uit elkaar te halen en te reviseren. Wat is jullie advies?
Alvast bedankt!
Peter
Ik ben sinds juli in het bezit van een Suzuki GSXR 600R 2010. Recent heb ik de olie ververst van mijn suzuki. Tot mijn grote schrik trof ik metaaldeeltjes aan op de magneet van de olieplug. Ik heb nu 15000 Km op de teller staan. Heb de motor gekocht bij een Km stand van 9800, van een particulier. Heb toen als eerst de olie ververst, helaas met mijn domme kop toen niet op shavings gelet . Verder heb ik aftermarket levers er op gezet, de goedkope chinese variant. Misschien kan dat een oorzaak zijn. Verder heb ik de motor wel gepushed. Heb hem dus vrij regelmatig geredlined en vaak zonder koppeling geschakeld. Heb zelf niet de technische kennis of tijd om het hele blok uit elkaar te halen en te reviseren. Wat is jullie advies?
Alvast bedankt!
Peter