alles op het internet is waarWaar moet ik dan naar kijken? MPR4 is er niet in 110/140-80, heb juist op aanraden van 90% van de reacties besloten om een maatje groter te doen 'want dat kon zonder problemen', en dan dit
welkom op internet
Die heb ik inderdaad besteld...Ik zocht op je motor en zie wel wat resultaten:
1999 SUZUKI GSX 600 F tyres: Motorcycle & Scooter Tyres by MICHELIN
PR4
Best match version 120/70 ZR17 58(W)
Best match version 150/70 ZR17 69(W)
nou bij Zot kan je juist om een second opinion vragen
Vraag ergens anders wel om een second opinion. Schiet ook niet op zo en ik wil het graag gezellig houden.
Origineel op de GSX600F 110/80-17 voor en 140/80-17 achter. In diverse topics heb ik de vraag gesteld en hetzelfde antwoord gekregen. De GSX750F werd af fabriek zelfs met 120/70 en 150/70 geleverd. Rest van de motor is vrijwel identiek. De velgmaat "is een van/tot maat, en daar kan je zonder problemen een maatje meer of minder op zetten". Als er vervolgens ook door Michelin zelf een band aanbevolen wordt die het dichtst in de buurt komt van mijn maat, dan is het voor mij vrij duidelijk dat het wel gewoon kan, maar dan krijg je weer een discussie met 'de experts' ivm. speling en weggedrag, en ben je al snel eigenwijs. Ik heb geen zin in die discussie...Wat hoort er onder?
Suzuki GSX600F model historyIk zocht op je motor en zie wel wat resultaten:
index SUZUKI GSX 600 F tyres: Motorcycle & Scooter Tyres by MICHELIN1999.html
PR4
Best match version 120/70 ZR17 58(W)
Best match version 150/70 ZR17 69(W)
Als je op de '97 zoekt krijg je alleen Pilot Activ aanbevolen. Zelf zullen ze ivm. garantie nooit een maat groter aanraden.Je kunt op de velg van een oude GSXF (pre98) zonder problemen tot 1 maat groter gaan.
Ik rij zelf met BT021 in de maten 120/70 ZR 17 (voor) en 150/70 ZR 17 (achter).
Vanaf 10.00 uur bij Loetje in Laren. Vertrek 10.30?
nou bij Zot kan je juist om een second opinion vragen
Origineel op de GSX600F 110/80-17 voor en 140/80-17 achter. In diverse topics heb ik de vraag gesteld en hetzelfde antwoord gekregen. De GSX750F werd af fabriek zelfs met 120/70 en 150/70 geleverd. Rest van de motor is vrijwel identiek. De velgmaat "is een van/tot maat, en daar kan je zonder problemen een maatje meer of minder op zetten". Als er vervolgens ook door Michelin zelf een band aanbevolen wordt die het dichtst in de buurt komt van mijn maat, dan is het voor mij vrij duidelijk dat het wel gewoon kan, maar dan krijg je weer een discussie met 'de experts' ivm. speling en weggedrag, en ben je al snel eigenwijs. Ik heb geen zin in die discussie...
Dat topic houdt er een andere mening op na. Veel bronnen online en ervaringsdeskundigen zeggen dat het geen probleem is om één stap hoger te gaan wanneer je de hoogte met 10% vermindert. Hangt ook af van het soort band wat je erop monteert natuurlijk, en de monteur zal voor een relatief lichte handeling niet het risico willen lopen dat hem iets ten laste gelegd wordt. van 140/80 naar 150/70 moet kunnen. Je hebt mensen die 160/60 doen, maar dat is echt overdreven.Wat zegt het GSXF topic? Zijn er meer die met die maat rijden? Raar verhaal dat een band die +/- 10 mm breder is dan standaard al gaat aanlopen, heb je echt zo weinig speling met de standaard maat?
Gezellig!Ik probeer dan ook nog mijn vriendin mee te krijgen.