ik moet nog opletten dat de zomer-editie gesloten is nog voordat de zomer begint
#snelheid: van 'n buschauffeur wordt (in het Gooi, althans) verwacht dat hij/zij Het Nieuwe Rijden toepast (met gemiddeld 1:3 op Diesel loont dat met een bus) in combinatie met comfortabel en (zoveel als mogelijk) op tijd rijden. als je met een bus/vrachtwagen te hard gaat en je moet ineens in de ankers, is dat niet comfortabel, kost geld (brandstof/extra remslijtage), en zoals eerder gezegd, een bus weegt een tonnetje of 10, dus als dat ergens tegenaan kleunt, geeft dat nogal wat rommel. en om dan ineens je naald tegen de 60 aan te drukken, druist dan een beetje tegen je gevoel van (verkeers-)veiligheid in. geen rekening houdend met het feit dat een motorrijder kwetsbaar is en van het gevaar weg moet rijden, zoals eerder gezegd.
mijn rijschool (eenmanszaak, oud-coureu...eh...-koerier, zou dat 't zijn?) zit in Hilversum, maar hij liet me het hele Gooi zien: stuurde me door de achterafstraatjes in Laeren, joeg me over de rotondes in Huizen, liet me in Baarn tegen het verkeer in rijden ('joh, wat doe jij nou?') en dirigeerde me door de straatjes achter de Brinklaan in Bussum. het enige wat niet echt lekker meezat, was de snelweg (en het kijken, maar daar had ik bij B en D ook moeite mee)
dus eigunluk valt het best wel meej