Michael van der Mark deel 5: World Superbike winnaar!

Michael heeft vóór deel zes...

  • Alleen deze ene keer gewonnen

    Stemmen: 11 13,9%
  • Twee tot vier keer gewonnen

    Stemmen: 37 46,8%
  • Vijf tot tien keer gewonnen

    Stemmen: 21 26,6%
  • Het WSBK kampioenschap gewonnen!

    Stemmen: 10 12,7%

  • Totaal aantal stemmers
    79
Blauw is gepasseerd.
Ik vraag me ook af of MvdM ooit zelf nog in de top 3 komt.
Als hij echt een topper was, dan had t er nu toch wel uit moeten komen
Een knokker is,t wel. Maar een topper zal hij helaas niet -meer- worden vrees ik
Echt een heel erg domme opmerking als je weet met welke blessures Michael dit seizoen te kampen heeft.
 
Echt een heel erg domme opmerking als je weet met welke blessures Michael dit seizoen te kampen heeft.
Hij had er 2.
Dat staat los van mijn vraag.
Ik heb bedenkingen bij de BMW en bij MvdM
Beiden lossen hun beloftes onvoldoende in.
Ik hoor graag andere meningen😇
 
Hij had er 2.
Dat staat los van mijn vraag.
Ik heb bedenkingen bij de BMW en bij MvdM
Beiden lossen hun beloftes onvoldoende in.
Ik hoor graag andere meningen😇
"Als hij echt een topper was, dan had t er nu toch wel uit moeten komen."

Wat bedoel je daar dan mee? het had er "nu" toch wel uit moeten komen? Want als je eerst je ene en dan je andere been breekt is het logisch dat je, zonder ritme en nauwelijks hersteld, alle wedstrijden wint? Is dat je 'bedenking'? Heb je echt zelf niet door wat een dom gezwets dat is?

Dit jaar heeft hij de kans niet gekregen vanwege zijn blessures. In de jaren hiervoor heeft Michael in totaal 40 keer op het podium gestaan in de WSB, waarvan 5 keer als winnaar. Volgens jou ben je dan geen topper? Haters gonna hate... |(
 
"Als hij echt een topper was, dan had t er nu toch wel uit moeten komen."

Wat bedoel je daar dan mee? het had er "nu" toch wel uit moeten komen? Want als je eerst je ene en dan je andere been breekt is het logisch dat je, zonder ritme en nauwelijks hersteld, alle wedstrijden wint? Is dat je 'bedenking'? Heb je echt zelf niet door wat een dom gezwets dat is?

Dit jaar heeft hij de kans niet gekregen vanwege zijn blessures. In de jaren hiervoor heeft Michael in totaal 40 keer op het podium gestaan in de WSB, waarvan 5 keer als winnaar. Volgens jou ben je dan geen topper? Haters gonna hate... |(
Onzin, hij is een echte vechter op de baan. En heeft een grote gunfactor, ook bij mij, een racer die niet bang is
Maar hij is geen topper gebleken.
''slechts'' 5 x winnen in zoveel jaren op dit nivo waarbij soms ook nog in natte of andere vreemde omstandigheden, dus met een beetje geluk, dan ben je niet goed genoeg om die naam Topper te krijgen.
En nu met BMW komt t er, zoals ik het zie, voorlopig helemaal niet meer van, maar nogmaals, dat denk ik. De progressie is minimaal, zie ook Scot Redding
Jammer, de belofte van wereldkampioen in de dop, is, na 1 x WSS WK , nooit echt ingelost.
Hoe mooi ik dat ook had gevonden. Mijn idee is dat ie easy going is, ook als rijder in een team, maar ook soms wellicht net wat te weinig focus heeft....
Als je bv ziet dat ie nooit pole gereden heeft, zegt dat ook wel wat toch?
Iemand die gebrand is op winnen wil er altijd staan.
 
Laatst bewerkt:
Onzin, hij is een echte vechter op de baan. En heeft een grote gunfactor, ook bij mij, een racer die niet bang is
Maar hij is geen topper gebleken.
''slechts'' 5 x winnen in zoveel jaren op dit nivo waarbij soms ook nog in natte of andere vreemde omstandigheden, dus met een beetje geluk, dan ben je niet goed genoeg om die naam Topper te krijgen.
En nu met BMW komt t er, zoals ik het zie, voorlopig helemaal niet meer van, maar nogmaals, dat denk ik. De progressie is minimaal, zie ook Scot Redding
Jammer, de belofte van wereldkampioen in de dop, is, na 1 x WSS WK , nooit echt ingelost.
Hoe mooi ik dat ook had gevonden. Mijn idee is dat ie easy going is, ook als rijder in een team, maar ook soms wellicht net wat te weinig focus heeft....
Als je bv ziet dat ie nooit pole gereden heeft, zegt dat ook wel wat toch?
Iemand die gebrand is op winnen wil er altijd staan.
Twee jaar op een Honda, waarmee alleen Nicky één keer kon winnen in de regen.
Vier jaar op de Yamaha 6e, 3e, 4e, 5e. Als ik het me goed herinner zat daar ook nog blessureleed bij door een val in Italië?.
Het waren toevallig ook de dominante jaren van Kawasaki/Rea. Dus plek 1 was sowieso al vergeven. En de Ducati was toen ook al geen trage motor.
Volgens mij zijn de cijfers van MvdM niet eens zo slecht.
 
Twee jaar op een Honda, waarmee alleen Nicky één keer kon winnen in de regen.
Vier jaar op de Yamaha 6e, 3e, 4e, 5e. Als ik het me goed herinner zat daar ook nog blessureleed bij door een val in Italië?.
Het waren toevallig ook de dominante jaren van Kawasaki/Rea. Dus plek 1 was sowieso al vergeven. En de Ducati was toen ook al geen trage motor.
Volgens mij zijn de cijfers van MvdM niet eens zo slecht.
Nee, zeker niet slecht, maar zeker ook niet top.
 
Nee, zeker niet slecht, maar zeker ook niet top.
Jij hebt gewoon een hele rare en afwijkende definitie van wat 'een topper' is. Voor de meeste liefhebbers is een topper iemand die kan meerijden met de top, mits hij goed materiaal heeft, geen technische problemen en geen blessures. Voor jou is kennelijk alleen een wereldkampioen een 'topper'.

Voor de meeste liefhebbers spreekt het vanzelf dat je kijkt naar alle omstandigheden, dus naar de genoemde factoren en bijvoorbeeld hoe iemand het doet ten opzichte van teamgenoten. In een grijs verleden waren Boet van Dulmen en Jack Middelburg toppers omdat ze met slecht materiaal en veel gebroken botten af en toe toch successen haalden. In de MotoGP nu is Aleix Espargaro een topper omdat hij met een Aprilia toch vooraan rijdt. Als je kijkt zoals jij, dus alleen naar de uitslagen, is Aleix een prutser, want hij heeft in al die jaren slechts één keer gewonnen. Jack Miller: idem. Heeft maar drie keer gewonnen. Brad Binder: ook al geen topper, want slechts 2 overwinningen in de MotoGP en ook nog in de regen.

Het lijkt me duidelijk dat maar heel weinig kenners op die manier naar coureurs kijken. Want Aleix Espargaro, Jack Miller en Brad Binder zijn wel degelijk echte toppers in de MotoGP. Zoals Michael van der Mark dat ook is in WorldSBK, ook al zal hij volgend jaar niet een-twee-drie wereldkampioen worden met de BMW.
 
Een hele goede👍 subtopper met uitschieters.
Maar als je geen subtoppers hebt bestaan er geen echte toppers😉
Met de BMW heeft hij het wel heel lastig, of het wat gaat worden???????????????
 
Jij hebt gewoon een hele rare en afwijkende definitie van wat 'een topper' is. Voor de meeste liefhebbers is een topper iemand die kan meerijden met de top, mits hij goed materiaal heeft, geen technische problemen en geen blessures. Voor jou is kennelijk alleen een wereldkampioen een 'topper'.

Voor de meeste liefhebbers spreekt het vanzelf dat je kijkt naar alle omstandigheden, dus naar de genoemde factoren en bijvoorbeeld hoe iemand het doet ten opzichte van teamgenoten. In een grijs verleden waren Boet van Dulmen en Jack Middelburg toppers omdat ze met slecht materiaal en veel gebroken botten af en toe toch successen haalden. In de MotoGP nu is Aleix Espargaro een topper omdat hij met een Aprilia toch vooraan rijdt. Als je kijkt zoals jij, dus alleen naar de uitslagen, is Aleix een prutser, want hij heeft in al die jaren slechts één keer gewonnen. Jack Miller: idem. Heeft maar drie keer gewonnen. Brad Binder: ook al geen topper, want slechts 2 overwinningen in de MotoGP en ook nog in de regen.

Het lijkt me duidelijk dat maar heel weinig kenners op die manier naar coureurs kijken. Want Aleix Espargaro, Jack Miller en Brad Binder zijn wel degelijk echte toppers in de MotoGP. Zoals Michael van der Mark dat ook is in WorldSBK, ook al zal hij volgend jaar niet een-twee-drie wereldkampioen worden met de BMW.
Een bewijs dat een subtopper kan groeien na jaren als WK kanshebber.....AS.Het matriaal is uiteindelijk het antwoord waar je uiteindelijk kan staan.
Zet Van de Mark op zo'n Duc tja en dan?
 
Een hele goede👍 subtopper met uitschieters.
Maar als je geen subtoppers hebt bestaan er geen echte toppers😉
Met de BMW heeft hij het wel heel lastig, of het wat gaat worden???????????????
Dat bedoel ik. Een goede en degelijke subtopper, maar geen titel kandidaat die continue voorin mee strijd.
Toprak presteerde bv een stuk meer met de blauwe fiets. Dat is dus wel een topper in de SBK
(helaas)
 
ALs Rea stopt, Bautista is normaal gaat eten en een vent word en Toprak alle bochten met een stoppie aanremt zie ik Mickey best kampioen worden hoor.

Zonder gekheid, die 3 zijn gewoon te sterk voor de rest van het veld.
Vd mark heeft vanaf het begin bij BMW pech.
 
Jij hebt gewoon een hele rare en afwijkende definitie van wat 'een topper' is. Voor de meeste liefhebbers is een topper iemand die kan meerijden met de top, mits hij goed materiaal heeft, geen technische problemen en geen blessures. Voor jou is kennelijk alleen een wereldkampioen een 'topper'.

Voor de meeste liefhebbers spreekt het vanzelf dat je kijkt naar alle omstandigheden, dus naar de genoemde factoren en bijvoorbeeld hoe iemand het doet ten opzichte van teamgenoten. In een grijs verleden waren Boet van Dulmen en Jack Middelburg toppers omdat ze met slecht materiaal en veel gebroken botten af en toe toch successen haalden. In de MotoGP nu is Aleix Espargaro een topper omdat hij met een Aprilia toch vooraan rijdt. Als je kijkt zoals jij, dus alleen naar de uitslagen, is Aleix een prutser, want hij heeft in al die jaren slechts één keer gewonnen. Jack Miller: idem. Heeft maar drie keer gewonnen. Brad Binder: ook al geen topper, want slechts 2 overwinningen in de MotoGP en ook nog in de regen.

Het lijkt me duidelijk dat maar heel weinig kenners op die manier naar coureurs kijken. Want Aleix Espargaro, Jack Miller en Brad Binder zijn wel degelijk echte toppers in de MotoGP. Zoals Michael van der Mark dat ook is in WorldSBK, ook al zal hij volgend jaar niet een-twee-drie wereldkampioen worden met de BMW.
Brad Binder is volgens sommige insiders 1 van de beste rijders van dit moment, en dat zie je vaak op de wedstrijddag.
Miller is toch wel wat al te wisselvallig, dan weer top, dan weer flop.
Alex is door hard werken naar de top gegroeid, de Appie is een topfiets momenteel
Iemand die af en toe positieve uitschieters heeft is niet een structurele topper in het algemeen.
Bo is ook -nog- geen topper b.v.
Lowes ook niet .
 
ALs Rea stopt, Bautista is normaal gaat eten en een vent word en Toprak alle bochten met een stoppie aanremt zie ik Mickey best kampioen worden hoor.

Zonder gekheid, die 3 zijn gewoon te sterk voor de rest van het veld.
Vd mark heeft vanaf het begin bij BMW pech.
de BMW is gewoon een mindere fiets, al jaren. Helaas. MvdM koos er ook voor omdat Toprak bij Yamaha kwam en hem te snel af was
 
Als je jullie leest, lijkt het alsof er een gigantisch verschil tussen de 'subtopper' MvdM en de 'topper' Toprak, maar in het jaar dat Toprak en Michael allebei op een Yamaha zaten (2020), had Toprak aan het eind van het seizoen welgeteld slechts 5 puntjes meer dan Michael. Daardoor stond Toprak 4e in de eindstand, en Michael 5e, precies omgekeerd als het jaar daarvoor (al had MvdM toen een grotere afstand in punten).

Daarna (in 2020) kwam Michael op de BMW terecht, een fiets die nog ontwikkeld moet worden. Michael was de eerste die met die BMW won, op pole stond en de snelste ronde had (ondanks dat er weinig races waren wegens corona). Tom Sykes is dat nooit gelukt met de BMW. Wie weet hoe het dit jaar zou zijn gegaan met Michael als hij geen pech had gehad.

Maar goed, ik stop er maar mee. Wat ik al zei: haters gonna hate.
 
de BMW is gewoon een mindere fiets, al jaren. Helaas. MvdM koos er ook voor omdat Toprak bij Yamaha kwam en hem te snel af was
Sorry maar hier moet ik toch wel om lachen. Hij is naar BMW gegaan omdat Yamaha hem minder geld bood tov zijn aflopende contract, terwijl BMW wel de portemonnee wilde trekken. Natuurlijk ontstond er druk doordat Razgat.. de nieuwe nr 1 leek te worden, en bij BMW zou hij vast weer de nr 1 rijder zijn. In de nieuwsberichten staat er dat ze dan toe zijn aan een nieuwe uitdaging, motorfiets in ontwikkeling, ..., maar uiteindelijk gaat het om de centen. De Yamaha begon juist competitiever te worden.

Wat betreft pech bij BMW. Eerste jaar 1 overwinning en 3 podiums, motor was toen gewoon niet beter. Dat seizoen was hij niet geblesseerd toch?
Dit jaar is er dan 1 om te vergeten. Was wel erg benieuwd wat vdM met de nieuwe BMW zou kunnen laten zien dit jaar. Daar komen we dan volgend jaar pas achter. Hopelijk kan hij snel de blessures achter zich laten.

Of vdM een echte topper is, weet je pas als je hem op een duc of kwaak zet. Ik vind dat hij op goede dagen een absolute topper is, maar mist de consistentie die Rea, Razgat en Bautista laten zien, die elke wedstrijd snel zijn. En als je dat dan combineert met dat je niet op de beste motor zit, dan rijd je op de plekken waar vdM nu rondrijdt. Vraag me ook echt af hoe goed bijv de kawa is. Rea tilt hem ook wel op een hoger niveau.
 
Laatst bewerkt:
Brad Binder is volgens sommige insiders 1 van de beste rijders van dit moment, en dat zie je vaak op de wedstrijddag.
Miller is toch wel wat al te wisselvallig, dan weer top, dan weer flop.
Alex is door hard werken naar de top gegroeid, de Appie is een topfiets momenteel
Iemand die af en toe positieve uitschieters heeft is niet een structurele topper in het algemeen.
Bo is ook -nog- geen topper b.v.
Lowes ook niet .
Oke, je bekijkt het bereiken van de top of een topper zijn een beetje anders dan ik blijkbaar.
Aleix was altijd al een top rijder, helaas altijd op minder materiaal.
Miller kan ineens vrij rijden en laat dan zien dat hij toch wel iets kan.
Binder is zeker weten 1 van de allerbeste rijders van het huidige veld, geven meerdere kenners aan.

Bo is nog geen topper zeg jij, hoeveel tijd of seizoenen zou Bo nog nodig zijn dan volgens jou ?
Ik zie Bo namelijk als subtopper en ik zie het over 1 of 2 of 7 jaar niet ineens beter doen. Zet hem in de wsbk tov VD Mark en je zal zien hoeveel sneller VDM is ;)

de BMW is gewoon een mindere fiets, al jaren. Helaas. MvdM koos er ook voor omdat Toprak bij Yamaha kwam en hem te snel af was
Hier zit je dus helemaal fout
 
Nee, je volgt hem - wederom, bewust? - niet goed.
Redding zal nooit een topper worden
Bautista evenmin, hooguit hebben ze een keer mazzel als alles samen goed valt.
Rea is een topper, zo ook Toprak. Beiden zouden MotoGP materiaal kunnen zijn.
Veel meer zijn er eigenlijk niet in het WorldSbk :)
Gardner is ook geen topper(om alvast 2023 even te duiden)
Lecuona ook niet dit jaar.
Biaggi was een topper. Die kwam, zag en won en bleef voorin rijden. Maar ja, kwam ook uit de eredevisie.
 
Nee, je volgt hem - wederom, bewust? - niet goed.
Redding zal nooit een topper worden
Bautista evenmin, hooguit hebben ze een keer mazzel als alles samen goed valt.
Rea is een topper, zo ook Toprak. Beiden zouden MotoGP materiaal kunnen zijn.
Veel meer zijn er eigenlijk niet in het WorldSbk :)
Gardner is ook geen topper(om alvast 2023 even te duiden)
Lecuona ook niet dit jaar.
Biaggi was een topper. Die kwam, zag en won en bleef voorin rijden. Maar ja, kwam ook uit de eredevisie.
Dus deze 2 "toppers" gaan het dit jaar moeten afleggen tegen een "sub"topper . Rea begon pas een topper te worden toen die de overstap naar kawa maakte, idem voor Toprak en yamaha.
Zou het misschien kunnen dat het materiaal wel heel belangrijk is in deze klasse ???
Redding streed in 20 en 21 constant voor de winst en podium, hetzelfde gaat op voor Bautista in het seizoen 19 en dit jaar. Vergeet niet dat nr 19 ex 125cc WK is. Voor mij zijn dit bewezen toppers.
 
Laatst bewerkt:
je bent zo goed als je laatste wedstrijd
Dan kun je Bo ook een topper noemen ja. 1 x RBR kampioen
En vd Mark ook 1 x WSS kampioen
Dat maakt je nog geen topper nu.
Rossi was ooit ook een topper

Maar je zult vast weer een manier vinden om dit te ontkrachten
 
Terug
Bovenaan Onderaan