michelin pilot power 2ct of 3ct

Status
Niet open voor verdere reacties.

roy_r6

MF'er
21 okt 2007
132
0
vraag maar
Bedankt voor het onderwerp te bekijken.
Gister op de autobaan een platte gekregen dus op zoek naar een nieuw setje banden.
vroeger altijd 2ct's gereden altijd tevreden over geweest.
op de mijne (Yamaha R1 2003) liggen nu diablo's 2 maar neig toch terug te gaan naar de Michelins.
Heeft er iemand ervaring met de 2ct en de 3ct en wat zijn jullie ervaringen ermee.
Kosten maken me niet uit, slijtage ook niet.
ik moet lekker kunnen rijden de rest maakt me niet uit.
Alvast bedankt voor het lezen en de reacties.
Mvg roy
 
Heb met beide ervaring. Beide erg fijne banden. Het enige echte verschil met rijden is dat de pilot power 3 neutraler instuurt dan de pilot power 2CT. De eerste pilot power en de 2CT hebben namelijk de neiging erg makkelijk de bocht in te vallen. De pilot power 3 heeft dit minder.
Levensduur zou volgens Michelin beter moeten zijn maar daar heb ik persoonlijk weinig van gemerkt.
Als de 2CT je beviel zou ik die gewoon weer nemen.y

Overigens kun je je bandenvragen in het vervolg beter stellen in het grote motorbanden topic ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook altijd op 2CT's gereden met mijn R1, vorig jaar een keer de overstap gemaakt naar de 3CT's maar ik merkte eigenlijk totaal geen verschil. Daarom ben ik nu gewoon weer terug gegaan naar de 2CT, scheelt ook weer geld :)
 
Mij bevalt de 2CT helemaal niet, had hem er ook om laten leggen na een hoop
positieve reviews.
Cupt als een gek, ik hoef ze niet meer.
Bandenspanning altijd zeer nauwlettend in de gaten gehouden, dus op dat gebied
sluit ik "eigenaar fout" uit.

Geen idee waar het aan ligt , ik vermoed dat het is omdat de motor iets zwaarder is
als een -moderne- motor , maar dat is alleen maar gokken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan